نماینده ولی فقیه در کردستان: باید آنقدر قوی باشیم که دشمنان از قصد آسیب زدن به ما بترسند

کد خبر: 610 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آبان ۹۵ - ۴:۱۹ ب.ظ

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جمهوری اسلامی ایران باید آنقدر قوی باشد که دشمنان از قصد آسیب زدن به ما بترسند و این تنها منطقی است که آنها می فهمند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل استان کردستان در سنندج افزود: قوانین بین الملل نیز نمی تواند از دشمنی ها و زیاده خواهی های کشورهای دیگر جلوگیری کند.
وی ادامه داد: نمونه مشخص این مساله تجاوزات دشمنان به کشور یمن است که کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس به کشور عربستان سلاح می دهند و این کشور نیز مردم یمن از جمله زنان و کودکان را هدف قرار می دهد.
وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: دشمنان همواره با مسلمانان در جنگ هستند و این دشمنی تا زمانی که مسلمانان را به شیوه و مرام خود در نیاورند ادامه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه دشمنان می خواهند از آنها تبعیت و پیروی کنید، افزود: اگر از آنها تبعیت نکنید برای شما مشکل ایجاد می کنند تا شما را از صحنه خارج کنند.
آیت الله شاهرودی با اشاره به اینکه ابعاد پدافند غیرعامل هنوز خوب شناخته نشده است اظهار کرد: به طور جدی به پدافند غیرعامل پرداخته نشده است، که دلیل اصلی آن می تواند دیر پرداختن به آن باشد.
وی گفت: بیشتر توجه ما به جنگ سخت بوده است و درگیری نظامی مدنظر بوده است چرا که جنگ تحمیلی را تجربه کرده بودیم.
ایت الله شاهرودی ادامه داد: هر جا احساس خطر کرده ایم به آن وارد شده ایم و در موضع قدرت قرار گرفته ایم که در حوزه پدافند غیرعامل نیز همینطور خواهد بود.
مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد شورای پدافند غیرعامل از آبان ۹۴ تاکنون، گفت: شورا در این مدت ۶ جلسه و قرارگاه های زیستی و سایبری نیز هر کدام ۴ جلسه برگزار کرده اند.
محمد رضایی افزود: در فرمانداری ها ۴۱ جلسه برگزار شده است و کارگروه ها نیز ۷۷ جلسه برگزار کرده اند.
وی با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی در حوزه های تخصصی، گفت: تدوین سند زیستی نیز به نتیجه رسید و سند سایبری نیز در این مدت تدوین شد.
وی گفت: ۲ طرح مطالعاتی در حوزه های شهرسازی و مرز نیز انجام شده است.
رضایی ادامه داد: تفاهم نامه سه جانبه ای میان شهرداری، نظام مهندسی و پدافند غیرعامل در زمینه دفاع شهری بسته شد.
وی بیان کردن الزامات پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را احصاء و به بخش های مختلف اعلام کردیم.
منبع: ایرنا
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۵
1142 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0