مناسب سازی ساختمان ها در زنجان برای معلولان، ضروری است

کد خبر: 600 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آبان ۹۵ - ۴:۰۴ ب.ظ

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: مناسب سازی ساختمان ها به ویژه در ادارات و مکان های عمومی برای جانبازان و معلولان باید مورد توجه قرار گیرد.

حسن مجتبی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، با اعلام اینکه مناسب سازی فضاهای عمومی به رسمیت شناختن حقوق معلولان است و نقش مهمی در آسایش، توانمندسازی و بهره گیری از همه امکانات برای این افراد دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در اجرای ضوابط مناسب سازی، عدم آشنایی مهندسان مرتبط با طراحی و ساخت ساختمان با اصول مناسب سازی برای معلولان جسمی ـ حرکتی است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان نظام مهندسی استان زنجان جزو اولین بناهای اداری در استان است که به طور کامل برای معلولان مناسب سازی شده است، اظهار کرد: مناسب سازی ساختمان نظام مهندسی زنجان در بازدید رییس کمیسیون مناسب سازی شورای شهر و مدیرعامل جامعه معلولان به همراه مدیرکل بهزیستی استان مورد تایید قرار گرفت و با حضور تعدادی از معلولان به بهره برداری رسید.

مجتبی زاده ادامه داد: با توجه به ضرورت آشنایی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اصول مناسب سازی ساختمان ها، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان سعی دارد با برگزاری دوره های مختلف، مهندسان رشته های عمران، معماری، شهرسازی و تاسیسات مکانیکی را با ضوابط و مقررات مناسب سازی ساختمان ها برای معلولان جسمی ـ حرکتی آشنا کند.

وی خاطرنشان کرد: اولین دوره آشنایی با ضوابط و مقررات مناسب سازی ساختمان ها برای معلولان جسمی و حرکتی با حضور اعضای سازمان و برخی از مسئولان استان تشکیل شد و امیدواریم دوره بعدی این آموزش ها را در …

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۵
3972 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0