استان همدان :

سازما نظام مهندسی همدان: رفع ابهامات توليدکنندگان در قانون پيش‌فروش ساختمان

مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن با اعلام رفع ابهامات توليدکنندگان در قانون پيش‌فروش ساختمان گفت: توجه قانون پيش‌فروش ساختمان به حقوق مصرف‌کننده به دليل مشکلاتي که پيش‌تر وجود داشت بيشتر است شايد به همين دليل است که توليدکنندگان درباره آن ترديدهايي دارند.

کد خبر: 2299 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ آذر ۹۵ - ۳:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن با اعلام رفع ابهامات توليدکنندگان در قانون پيش‌فروش ساختمان گفت: توجه قانون پيش‌فروش ساختمان به حقوق مصرف‌کننده به دليل مشکلاتي که پيش‌تر وجود داشت بيشتر است شايد به همين دليل است که توليدکنندگان درباره آن ترديدهايي دارند. رفع ابهامات توليدکنندگان در قانون پيش‌فروش ساختمان

رفع ابهامات توليدکنندگان در قانون پيش‌فروش ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان

رفع ابهامات توليدکنندگان در قانون پيش‌فروش ساختمان

علي چگني مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي درباره اجراي قانون پيش‌فروش ساختمان و فوايدي که اجراي آن در بازار مسکن مي‌گذارد، گفت: قانون پيش‌فروش ساختمان در حال حاضر با ابلاغيه‌اي که توسط وزير راه و شهرسازي اعلام شد و همچنين ابلاغ شناسنامه فني و ملکي قابليت اجرايي يافته و لازم‌الاجراست.

مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن با اشاره به اينکه قانون پيش‌فروش ساختمان هم حقوق توليدکننده و هم حقوق مصرف‌کننده را مدنظر قرار مي‌دهد گفت: توجه قانون پيش‌فروش ساختمان به حقوق مصرف‌کننده به دليل مشکلاتي که پيش‌تر وجود داشت بيشتر است شايد به همين دليل است که توليدکنندگان درباره آن ترديدهايي دارند.

وي ادامه داد: پيش‌تر مشکلاتي از اين دست وجود داشت که ملکي به چند نفر فروخته مي‌شد براي همين تدابير خاصي انديشيده شد تا مصرف‌کننده دچار مشکل خاصي نشود. ممکن است آن جاها توليد‌کننده در جاهايي تحت فشار قرار بگيرد. زيرا، قانون پيش‌فروش مي‌گويد تا مرحله‌اي که مصرف‌کننده پيش‌خريد مي‌کند به همان ميزان سند به نام مصرف‌کننده شود. اين‌ها مشکلاتي است که بايد در آينده حل و فصل شوند.

چگني تصريح کرد: کسي که پيش‌فروش مي‌کند فعلا بايد از قانون پيش‌فروش ساختمان استفاده کند تا به مرور بتوانيم مشکلات و خلاء‌هاي آن را برطرف کنيم.

رفع ابهامات توليدکنندگان در قانون پيش‌فروش ساختمان

گفتني است قانون پيش فروش ساختمان توسط دکتر عباس‌آخوندي وزير راه و شهرسازي، ?? شهريورماه در با انتشار نامه‌اي در روزنامه رسمي کشور، دستورالعمل صدور شناسنامه فني ساختمان را در اجراي ماده ?? قانون پيش‌فروش ساختمان مصوب سال ?? و قسمت بند «د» ماده يک آيين‌نامه اجرايي همان قانون (قانون پيش‌فروش ساختمان) براي امکان انجام قرارداد پيش‌فروش در ? بند ابلاغ کرد. (متن ابلاغيه وزير را اينجا بخوانيد.

منبع: روابط عمومی سازمان

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۵
1238 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0