دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با معاون عمرانی استاندار رئیس نظام مهندسی ساختمان استان همدان

دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با معاون عمرانی استاندار

روز 1 شنبه یازدهم آذر ماه نود و هفت، ریاست سازمان استان و جمعی از اعضای هئیت مدیره نظام مهندسی همدان با عراقی - معاون عمرانی استانداری و همچنین کاظمی مستقیمی - مدیر کل دفتر فنی استاندار در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی همدان دیدار و گفت و گو نمودند.

کد خبر: 970912014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ آذر ۹۷ - ۵:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان،روز ۱ شنبه یازدهم آذر ماه نود و هفت، ریاست سازمان استان و جمعی از اعضای هئیت مدیره نظام مهندسی همدان با عراقی – معاون عمرانی استانداری و همچنین کاظمی مستقیمی – مدیر کل دفتر فنی استاندار در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی همدان دیدار و گفت و گو نمودند.

دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با معاون عمرانی استاندار

دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با معاون عمرانی استاندار

دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان همدان با معاون عمرانی استاندار

در این دیدار، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان همدان:

ضمن خوش آمدگویی به مهمانان توضیحاتی در باره کلیت نظام مهندسی همدان و همچنین خدمات مهندسین به شهروندان، ارائه کرد.

یزدانی:

با اشاره به صرفه جویی در مصرف انرژی بعنوان یکی از چالشهای مهم جهان و کشور، پیشنهاد شکل گیری و اعطای صلاحیت انژری ساختمان را با توجه به قوانین موجود از جمله مبحث نوزده و قانون اصلاح الگوی مصرف انژری مصوب سال هشتاد و نه، عنوان کردند و همچنین با توجه به ماده دهم آیین نامه استفاده از اراضی و احداث بنا در خارج از حریم و محدوده ی شهری، خواستار استفاده از خدمات نظام مهندسی در این مورد گردید.

وی در ادامه با اشاره به وضع معیشتی مهندسان علی الخصوص مهندسان جوان خواستار افزایش تعرفه های خدمات مهندسی شد.
وی در ادامه گفت: سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد بعنوان عامل چهارم طرح جامع شهر همدان با نهاد های ذی ربط همکاری کند.

در ادامه نیزاعضای هیئت مدیره نظام مهندسی نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند استفاده از مهندسین در کارهای زیربنایی استان، سازماندهی شرکتهای غیرمجاز مهندسی، اضافه شدن مساحت مشاعات به تراكم پايه ساختمانها در شهرستانها برای عدم تخلف و پیشنهاد ورود نظام مهندسی به نقشه برداری باغات از اهم پیشنهادهای اعضای هیئت مدیره استان همدان بود..

معاون استاندار:

نیز ضمن تبریک به هیئت مدیره جدید خواستار تعامل هر چه بیش تر نظام مهندسی با دستگاههای ذی ربط علی الخصوص دستگاه های مرتبط با ساخت و ساز شد.

دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با معاون عمرانی استاندار

عراقی ضمن اشاره به پتانسیل ارزشمند سازمان نظام مهندسی در عرصه ساخت و ساز، افزود: نظام مهندسی ضمن تعامل با شهرداریها و سازندگان ساختمان و .. باید زمام امور ساخت و ساز را دست بگیرد

همچنین وی ادامه داد:

نظام مهندسی باید حضور جدی در کارگروه های استان، علی الخصوص امور زیربنایی داشته باشند.
وی ضمن استقبال از پیشنهادات اعضای هیئت مدیره به این نکته اشاره کرد که اخلاق حرفه ای حکم میکند که مهندسین عزیز کم تر از تعرفه ی تعریف شده اخذ نکنند.
ورود نظام مهندسی در بخش نظارت بربهره برداری ساختمانها، استفاده از تخصصهای دانش بنیان، تشکیل شرکتهای حقوقی مهندسی، از دیگر بحثهایی بود که عراقی به آنها تاکید داشت.

آقای مهندس کاظمی مستقیمی مدیر کل دفتر فنی استاندار نیز عراقی ضمن تاکید بر جایگاه نظام مهندسی خواهان بهره مندی از ظرفیت بالای بزرگ ترین مجموعه تخصصی استان شد و همچنین وی بر ضرورت تعامل بین سازمان و دستگاههای ذی ربط تاکید نمود.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۹۷
1744 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0