ساختمان‌ های قدیمی همدان فاقد ایمنی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان بیان کرد:

ساختمان‌ های قدیمی همدان فاقد ایمنی

رضا مقصودخواه با تأکید بر این که ساختمان‌ های قدیمی همدان ایمنی ندارد، افزود: ساختمان‌ هایی که قبل از تأسیس سازمان نظام مهندسی ساخته شده مشابه ساختمان ‌های امروزی نیستند و مدیریتی در آن ها وجود ندارد.

کد خبر: 971002010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ دی ۹۷ - ۲:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور،رضا مقصودخواه با تأکید بر این که ساختمان‌ های قدیمی همدان ایمنی ندارد، افزود: ساختمان‌ هایی که قبل از تأسیس سازمان نظام مهندسی ساخته شده مشابه ساختمان ‌های امروزی نیستند و مدیریتی در آن ها وجود ندارد.

ساختمان‌ های قدیمی همدان فاقد ایمنی

ساختمان‌ های قدیمی همدان فاقد ایمنی

ساختمان‌ های قدیمی همدان فاقد  ایمنی هستند

وی، با اشاره به این که مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان اجرا نمی گردد، گفت: این مبحث به نظام مهندسی اجازه ورود به ساختمان ‌هایی که از گذشته احداث شده و دارای سکنه هستند، می‌ دهد ولی متأسفانه این مبحث خیلی فعال نشده است.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان ادامه داد: ساختمان ‌هایی که احداث می گردند نیاز به مراقبت دارند و باید بازدید دوره‌ای شوند که مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان به این موضوع کمک می‌ کند ولی متأسفانه بهره‌برداران اماکن شخصی و مراکز خرید اجازه ورود به نظام مهندسی نمی ‌دهند و امیدوار هستیم با اجرایی شدن این مبحث بتوانیم در ساختمان‌ های قدیمی نیز ورود کنیم.

وی با عنوان این که در شهر همدان کمترین تخلفات ساخت‌وساز صورت می‌ گیرد، تصریح کرد: نود و نه درصد ساختمان ‌ها دقیقا طبق نقشه اولیه کار می ‌شوند و کسیکه تخلف کند دستور توقف داده می ‌شود.

همدان بهترین ساختمان‌ های کشور را از نظر ایمنی آتش‌نشانی دارد
مقصودخواه گفت:

کیفیت ساختمان‌ ها به چند بخش طراحی و نظارت تقسیم می‌ گردد به طوری که در بخش طراحی مصالح و مشخصات باید به روش ‌های مهندسی و به‌ روز تهیه شود و روش‌ هایی که در طرح آمده است، بدرستی اجرا گردد.

ساختمان‌ های قدیمی همدان فاقد ایمنی

وی با اشاره به این که استاندارد باید کیفیت مصالح را تأیید کند، اظهار داشت: استاندارد باید در تولید مصالح کنترل مداوم داشته باشد.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با عنوان این که ساختمان‌سازی کار تیمی است، در مورد وضعیت ساختمان ‌های همدان از نظر ایمنی آتش‌سوزی، خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی همدان در راستای ایمنی ساختمان ‌ها، از سال هشتاد و پنج با سازمان آتش‌نشانی همکاری کرده و در هر ساختمانی که جدید احداث می گردد باید جعبه‌های آتش‌نشانی و کپسول ‌های اطفای حریق نصب گردد به طوری که همدان بهترین ساختمان‌ های کشور را از نظر ایمنی آتش‌نشانی دارد.
منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ دی ۹۷
826 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0