باندبازی در شورای شهر و سکوت رئیس شورا نیشابور

کد خبر: 514 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ آبان ۹۵ - ۳:۱۰ ب.ظ
عضو شورای شهر نیشابور با بیان اینکه رئیس شورای شهر پیش از برگزاری انتخابات کمیسیون عمران از احتمال قطعی رأی آوری یکی از گزینه‌ها خبر داده بود، باندبازی و سکوت ریاست شورا در قبال انتخابات غیرقانونی را محکوم کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، مظاهر اقبالی با اشاره به تأخیر پروژه‌های عمرانی در شهر نیشابور اظهار داشت: مناطق دوگانه نیشابور در زمان سید عباس حسینی، شهردار قبلی بدون برنامه‌ریزی و بی‌حساب‌وکتاب مدیریت می‌شد و هیچ توجهی به بودجه و برنامه‌ریزی‌های شورا نبود، قانون گفته است که شهردار و شورای شهر چند درصد در اجرا مجاز به انحراف از برنامه هستند، همه‌چیز را قانون گفته ولی ما بی‌توجه به قانون هر کاری که دوست داشته باشیم می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: از هر شهرداری که خوشمان بیاید تأییدش و هرکسی را که خوشمان نیاید استیضاح می‌کنیم، شهردار سابق تقسیم اختیارات بی‌سقفی در مناطق یک و دو انجام داده بود و خارج از حد قرارداد می‌بست و حتی صلاحیت پیمانکارها موردبررسی قرارگرفته نمی‌شد.

 

شورایی که نگرش باندی در آن حاکم باشد؛ شورا نیست

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور که تنها عضو شورای اسلامی شهر نیشابور با تحصیلات عمران است با اشاره به انتخاب نشدنش به‌عنوان رئیس کمیسیون عمران این شورا خاطرنشان کرد: شورایی که قرار باشد نگرش باندی در آن حاکم شود، نباید نام شورا بر آن گذاشت، در شورا باید بحث‌ها آزاد باشد، نه اینکه خبرنگار می‌بینیم بحث‌ها را مردمی جلوه دهیم و ضمن بازی با کلمات حفظ ظاهر کنیم، باید اجازه دهیم هرکس که می‌داند و تخصصش را دارد اظهارنظر کند سپس بحث‌ها را به رأی بگذاریم تا آزادانه رأی دهند.

 

اقبالی بیان داشت: این‌که به دیگران زنگ می‌زنند و از رأی دادن یا رأی ندادن اعضای شورا خبر می‌دهند کاری بسیار زشت است و نشان از وجود باندهایی در شهر دارد.

 

وی ادامه داد: در صحن رسمی شورا اعلام کردم اگر مردم برای بار سوم به من رأی داده‌اند برای چشم و ابرویم نبوده است بلکه به تجربه و تخصصم رأی داده‌اند، ۱۵ سال مسؤول سازمان نظام‌مهندسی هستم و باید در کمیسیون‌های مرتبط با رشته خودم فعالیت داشته باشم.

 

مرا از کمیسیون ماده ۱۰۰ بیرون انداختند/ کمیسیون تطبیق چه‌کاری انجام می‌دهد؟

عضو شورای شهر نیشابور تأکید کرد: فقط کمیسیون عمران نباید مطرح شود، کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز در تخصص عمران است، از کمیسیون ماده ۱۰۰ من را بیرون انداختند، از کمیسیون عمران نیز به همین شکل، در جلسه حضور نداشتم، پس از رسیدن دیدم رأی‌گیری صورت گرفته و این تصمیم اتخاذ شده است.

 

اقبالی با بیان اینکه وقتی صورت‌جلسه را بررسی کردم دیدم تعداد امضاها به‌اندازه کافی نیست، فقط می‌خواهند یک نفر هر سه جای مرتبط با این رشته را داشته باشد، این سؤال را مطرح کرد که کمیسیون تطبیق چه‌کاری انجام می‌دهد؟

 

وی خاطرنشان کرد: قبل از رأی‌گیری ریاست کمیسیون عمران رئیس شورای شهر پیش من آمد و پرسید که اگر تعداد آرا پنج‌به‌پنج شود چه‌ می‌کنید، ایشان می‌دانست نتیجه چطور می‌شود و به من پیغام داده بود که روی حسینی بسته‌ایم و شما نیایید، وقتی آرا شمارش شد دقیقاً همین تعداد آرا کسب شد.

 

انتخابات کمیسیون عمران شورا غیرقانونی است

رئیس سابق کمیسیون عمران شورای شهر نیشابور با اشاره به نحوه حذف از ریاست کمیسیون عمران گفت: بعد از نتایج رأی‌گیری به سید ابوالفضل حسینی گفتم نتیجه مساوی شده است و یکی از ما دو نفر باید انصراف دهد، وقتی او می‌گوید هستم، چه‌کاری می‌توانم انجام دهد.

 

اقبالی به عدم تمایل خود به رأی‌گیری مجدد برای این سمت اشاره و تصریح کرد: اگر رأی‌گیری مجدد صورت می‌گرفت بازهم نتیجه همین بود کما اینکه حجت‌الله شریعتمداری که سمت ریاست کمیسیون حقوقی شورای شهر را بر عهده دارد در جلسه رسمی نتیجه این انتخابات را غیرقانونی دانست و در همان جلسه سید ابوالفضل حسینی تقاضای صحبت بیرون جلسه داشت و خواست این مشکل در جلسه کمیسیون که قرار بود شنبه هفته بعدش برگزار شود به شور گذاشته شود ولی سه هفته از روز موعود گذشته درحالیکه صحبتی صورت نگرفته و این انتخابات غیرقانونی به فراموشی سپرده می‌شود.

 

وی از اعتراض به غیرقانونی بودن رأی‌گیری به ریاست شورا خبر داد و تأکید کرد: قبل از رأی‌گیری با ثمانه سکاکی، رئیس شورای شهر تماس گرفتم و اساسنامه را به او متذکر شدم که کارشناس‌ها در سه ردیف نماینده استاندار، نماینده شهردار و نماینده شورای شهر باید هرکدام حداقل پنج سال سابقه کار در امور مربوطه داشته باشند.

 

عضو شورای شهر نیشابور با بیان اینکه این افراد برای چهار سال انتخاب می‌شوند و ماده ۹ یا ۱۰ اساس‌نامه مطلب را به‌صراحت نوشته است، این سؤال را مطرح کرد که سید ابوالفضل حسینی را چگونه بر اساس این اساس‌نامه انتخاب کردند و گفت: ثمانه سکاکی متأسفانه در همین باند حضور دارد و اهداف باندی را پیگیری می‌کند و به این موضوع اهمیت نمی‌دهد.

 

۱۵ مهر انتخابات ریاست کمیسیون عمران شورای شهر نیشابور برگزار و سید ابوالفضل حسینی با کسب ۵ رای از ۱۰ رای ماخوذه به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آبان ۹۵
2011 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0