مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی:امسال ۲۰۰ کیلومتر از انتقال آب آلوده از طریق اعتبارات ماده ۱۸۰ صورت گرفت

کد خبر: 663 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ آبان ۹۵ - ۱۲:۰۲ ب.ظ

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال ۲۰۰ کیلومتر از انتقال آب آلوده از طریق اعتبارات ماده ۱۸۰ صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی مزروعی چهارشنبه‌شب در شورای استاندارد خراسان رضوی در سالن اجتماعات استانداری این استان با اشاره به اینکه ورود خیرین به بحث کشاورزی در استان ما از مدت‌ها پیش آغاز شده است، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از خیرین با احیای قنات در روستاها فعالیت بزرگی را در عرصه کشاورزی خراسان رضوی انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه امسال آبیاری تحت‌فشار در خراسان رضوی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی همراه بوده است یادآور شد: امسال با مساعدت استانداری خراسان رضوی، ۲۰۰ کیلومتر از انتقال آب آلوده از طریق اعتبارات ماده ۱۸۰ صورت گرفت.

* لزوم توجه به استفاده از محصولات استاندارد در ساختمان

در ادامه این جلسه، رئیس نظام‌مهندسی ساختمان خراسان رضوی، مسکن را گران‌ترین نیاز مردم جهان برشمرد و بیان کرد: اگر مواد لازم در ساختمان از کیفیت و استاندارد خوبی برخوردار نباشد بی‌تردید نمی‌توان سلامت زندگی انسان را تضمین کرد.

علی سیفی در خصوص مشکلات نظام‌مهندسی ساختمان در حوزه استاندارد اضافه کرد: نبود مهندسان ناظر فنی و عدم استفاده از محصولات استاندارد در ساختمان ازجمله این مشکلات محسوب می‌شود.

وی خراسان رضوی را در بحث برخورداری از تنوع انرژی را پیشرو در سطح کشور برشمرد و گفت: اگر محصولات استفاده‌شده در ساختمان‌ها، استاندارد و کیفیت نداشته باشد از صرفه‌جویی انرژی نیز خبری نیست.

منبع: خبرگزار فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ آبان ۹۵
1472 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0