سازمان نظام مهندسی کشاورزی اتاق فکر بخش کشاورزی کشور شود

کد خبر: 782 تاریخ انتشار: جمعه ۷ آبان ۹۵ - ۱:۴۶ ب.ظ

 

سعید نمکی، معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان این مطلب گفت: عضویت ۲۱۰ هزار مهندس کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی ظرفیت بی نظیری است که نه تنها کشاورزی کشور بلکه کشاورزی منطقه را نیز متحول خواهد کرد.
نمکی با اشاره به اینکه سازمان می تواند به عنوان مشاور امین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در حوزه کشاورزی فعالیت نماید، اظهار داشت: سازمان به عنوان بزرگترین تشکل تخصصی بخش کشاورزی می تواند در برنامه ریزی کلان کشور و موضوع آمایش سرزمین کمک کند.
وی به جایگاه علمی و تخصصی سازمان نظام مهندسی کشاورزی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: آموزش کشاورزان و بهره برداران و انتقال دانش و تکنولوژی کشاورزی به آنها از وظایف سازمان است چرا که در تعامل دانش آموختگان کشاورزی عضو سازمان با بهره برداران این امر محقق می شود.
نمکی، رویکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را واگذاری امور به بخش غیردولتی اعلام کرد و افزود: دولت به عنوان سیاستگذار می تواند از تشکلهای تخصصی به عنوان بازوان اجرایی استفاده کند و همچنین در مباحث سیاستگذاری دیدگاههای آنها را دریافت نماید.
وی به پیگیری احیاء ردیف بودجه سازمان در معاونت توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اشاره کرد و گفت: دکتر پورمحمدی و همکارانشان پیگیر مطالبه سازمان و توسعه همکاریهای فی مابین هستند.
معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، شناخت پتانسیلهای برون مرزی را از اقدامات مهم توسط سازمان دانست و تصریح کرد: با توجه رویکرد دولت در توسعه کشت فراسرزمینی این موضوع می تواند مورد توجه مدیران سازمان باشد. همچنین ظرفیت مناسبی در بحث آبهای مرزی فراهم است.
سیدجواد قریشی، معاون برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این دیدار به جایگاه دانش فنی در عرصه فعالیتهای کشاورزی اشاره کرد و افزود: فراهم نمودن شرایط برای حضور متخصصین کشاورزی در حوزه کشاورزی نه تنها باعث افزایش بهره وری واحدهای تولیدی می گردد بلکه کمک بزرگی به رفع بزرگترین چالش کشور یعنی بیکاری می کند.
قریشی، مهمترین رسالت سازمان را ورود دانش به مزرعه دانست و افزود: نگاه سازمان به بخش، نگاه فنی و تخصصی است و در حال حاضر با واگذاری صدور مجوز واحدهای دام، طیور و آبزیان، واحدهای گیاهپزشکی و واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی زمینه برای ورود مهندسین کشاورزی به بخش فراهم شده است.
وی با تاکید بر گسترش تولید حقوقی بجای تولید حقیقی در بخش کشاورزی تشریح کرد: در دنیای امروز کشاورزی معیشتی جوابگوی نیازها نیست و باید کشاورزان با فعالیت در قالب واحدهای بزرگ از تولید انفرادی پرهیز کنند تا فضای رقابتی در این بخش تقویت شود.
قریشی با اشاره به جدی بودن بحران آب در کشور اظهار داشت: برای مدیریت بحران آب چاره ای جز ورود دانش فنی و استفاده از تکنولوژی های روز برای جلوگیری از هدر رفت آب نداریم. همچنین آموزش بهره برداران برای استفاده از سیستم های نوین آبیاری از اقدامات مهم در بحث مدیریت آب است.

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۵
1554 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0