سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به دنبال تقویت همکاری با دستگاه‌های حاکمیتی استان

کد خبر: 980908009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آذر ۹۸ - ۸:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
در دیدار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با فرماندار مرکز استان بر ضرورت توجه بیشتر به نظرات سازمان نظام مهندسی در امور شهرسازی تاکید گردید.
میرمحمد سیدهاشمی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در این دیدار بیان کرد: سازمان نظام مهندسی در راستای اجرای اهداف تعیین شده در قانون آمادگی دارد تا با استفاده از اساتید معتبر کشوری نسبت به برگزاری رویدادهای معتبر علمی با فرمانداری اردبیل همکاری کند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود ادامه داد: حفظ آرامش و امنیت بهره برداران حوزه ی ساخت و ساز وظیفه نهایی طراحان و ناظران سازمان نظام مهندسی است و در این زمینه سازمان نظام مهندسی نظام مند کردن واحدهای بررسی نقشه و نظارت مضاعف را در دستور کار قرار داده است.
مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در این دیدار بخش عمده ای از کارهای فرمانداری را حوزه عمرانی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه فضای مدیریتی حاکم در استان کاملا تخصص محور است و این فضا آماده پذیرش نظرات علمی سازمان نظام مهندسی است.
وی خواستار ورود سازمان نظام مهندسی در کارهای عمرانی شهر شد و گفت: سازمان نظام مهندسی باید در بخشهای ترافیک شهری و شهرسازی ورود کند و با نظرات تخصصی خود بخش عمده ای از مشکلات شهر را حل کند.
اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در مورد بررسی و گسترش همکاری با شهردار اردبیل نیز دیدار داشتند و حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل گزارشی از اقدامات شهرداری را ارایه کرد و افزود: شهرداری اردبیل با ارایه کارهای فرهنگی و اجتماعی به دنبال ارتقای سلامت عمومی است و تمامی برنامه های شهرداری بر این مبنا تنظیم شده است.
وی افزود: توسعه خدمات عمرانی بخشی از کارهای شهرداری است و همواره به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه داشته ایم و مدیریت این امر به لحاظ چند وجهی بودن پیچیده است.
لطف اللهیان گفت: ارتباطات گسترده ای مابین سازمان نظام مهندسی و شهرداری میتواند برقرار گردد و شهرداری آماده گسترش این ارتباطات است تا خدمات ارایه شده به مردم اثربخشی بیشتری داشته باشد.
علی‌رضا غریبی، رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: حداکثر تلاش خود را بکار خواهیم بست تا ارتباط بین سازمان و شهرداری بیش از پیش نزدیک‌تر شده و گسترش باید.
وی گفت: ارتباط بین نظام مهندسی و مدیریت شهری یک اصل است و این ارتباط باید با شورای اسلامی شهر گسترش یابد.
در ادامه هر یک از اعضای هیات مدیره در راستای هویت شهری، ارتقای کیفیت ساخت و ساز و ارایه کارهای زیربنایی و فرهنگی، توجه به نما و سیمای شهرها به ارائه دیدگاه‌ های خود پرداختند.
رئیس سازمان نظام مهندسی اردبیل، در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی نیز از برنامه های هیات مدیره سازمان سخن گفت و افزود: هیات مدیره سازمان در راستای ارایه خدمت به جامعه مهندسی خواستار حمایت و همراهی بیش از پیش دستگاههای نظارتی است.
سیدهاشمی گفت: درصدد انجام کلیه امور در سازمان نظام مهندسی بصورت الکترونیکی هستیم و ارتقای کیفیت طراحی، بررسی، نظارت و اجرا در پروژه های ساختمانی یکی از اهداف اصلی و مهم هیات مدیره است.
محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی نیز آمادگی حوزه متبوع خود برای همکاری در کلیه زمینه های فنی و مهندسی و ارتقای جایگاه مهندسان اعلام کرد و افزود: حمایت ویژه ای از سازمان نظام مهندسی خواهد کرد و باید اعضای سازمان نیز در زمینه طراحی، نظارت و اجرای پروژه های ساختمانی اهتمام داشته باشند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۹۸
458 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0