رونمایی از سامانه سراسری یک‌پارچه اطلاعات حرفه ای مهندسان عضو سازمان

کد خبر: 980908003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آذر ۹۸ - ۸:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
رونمایی از سامانه سراسری یک‌پارچه اطلاعات حرفه ای مهندسان عضو سازمان
با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه شورای مرکزی، سامانه یک‌پارچه اطلاعات حرفه ای مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور رونمایی گردید.
در این آیین، که تنی چند از مدیران سازمان نیز حاضر بودند، فرج الله رجبی، ریاست شورای مرکزی با تاکید بر اهمیت کنترل و شفاف سازی و جامعیت ثبت اطلاعات و ویژگیهای مهندسان، بیان کرد: اطلاعات حرفه ای مهندسان عضو سازمان تا به حال بصورت قطعی طبق یک سامانه یک‌پارچه در دسترس نبوده و همین امر سبب شده که در برخی موارد سازمان نتواند بصورت شایسته توانمندی حرفه ای مهندسان خود را در سطح کشور بیان کند.
وی ادامه داد: شورای مرکزی طبق قانون و ماهیت وجودی خود باید بر سایر ارکان سازمان احاطه کامل داشته باشد و لازم است در این سامانه با حفظ سطوح دسترسی، اطلاعات و مشخصات کامل مهندسان، اعم از اعضای حقیقی و حقوقی و نیز مهندسان دارای پروانه یا بدون پروانه اشتغال، با درج پیشینه تحصیلی، آموزشی، موارد مربوط به عملکردحرفه ای و هم‌چنین کنترل خدمات مهندسی و سوابق مربوط به بازرسی و شورای انتظامی ثبت و بصورت آنلاین در دسترس باشد.
مجربی، دبیر اجرایی شورای مرکزی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه اجرای طرح، از سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها بخاطر همکاری گسترده در موفقیت ایجاد سامانه یک‌پارچه اطلاعات مهندسان تشکر کرد و افزود: این اقدام زمینه ساز برنامه ریزی دقیق برای امور مختلف مرتبط با حوزه فعالیت سازمان در سطوح ملی و استانی خواهد بود.
جی افرام، مدیر اجرای پروژه در این آیین اظهار داشت: طرح مدیریت ستادی و یک‌پارچه اطلاعات هویتی، حرفه‌ای و عملکرد مهندسان از حدود شش ماه پیش آغاز شده و تا به حال اطلاعات مربوط به چهارصد و هفتاد هزار نفر اعضا از استان‌ های مختلف ثبت و در حال پالایش و صحت سنجی است.
جی افرام اظهار داشت: سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در ۳ استان ایلام، همدان و لرستان هم‌اکنون بصورت آنلاین به این سامانه متصل هستند و سایر استان‌ها نیز که اطلاعات مورد نیاز را به شورای مرکزی ارسال کرده اند، کم کم در وضعیت مشابه قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: در جهت گسترش قابلیتهای سامانه مذکور مقرر گردیده است ارتباط آن با نهادهای ذی‌ربط از جمله سازمان ثبت احوال، ادارات گذرنامه و سازمان تامین اجتماعی و… برقرار گردد.
جی افرام اظهار داشت: مدیریت یک پارچه مبتنی بر بانک اطلاعاتی جامع و مبتنی بر فناوری‌های روز درحوزه سازمان نظام مهندسی ساختمان کشورکه دربرگیرنده همه ارکان و اعضای آن باشد ضرورتی اجنتناب ناپذیر است که برنامه ریزی دقیق تر وارتقای جایگاه سازمان را در پی خواهد داشت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۹۸
560 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0