دولت برنامه عملی برای کشاورزی ندارد

کد خبر: 980908008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آذر ۹۸ - ۸:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
استاندار قم بیان کرد:
دولت برنامه عملی برای کشاورزی ندارد
بهرام سرمست با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه کشاورزی بیان کرد: دولت در برنامه ریزیها، برنامه عملی در حوزه کشاورزی ندارد.
دولت برنامه عملی برای کشاورزی ندارد
وی در نشست شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با انتقاد از شرایط فرهنگی و عمومی حاکم بر مقوله کشاورزی در کشور اظهار داشت: دولت برنامه ریزیهای نظری را در بخش کشاورزی مهم میداند ولی در عمل به بخش کشاورزی اهمیت داده نمیشود.
وی ادامه داد: هنوز این مجادله در کشور ما وجود دارد که کشاورزی علم است یا فن یا مهارت و یا تجربه؟!
سرمست با اشاره به فرهنگ و ادبیات حاکم در فضای کشاورزی کشور ادامه داد: ما در شرایطی هستیم که کشاورز سر مزرعه، علم را قبول ندارد و مهندسان کشاورزی قدرت متقاعد کردن کشاورزان را ندارند که ثابت کنند کشاورزی یک علم است.
وی هم‌چنین ادامه داد: برای رونق کشاورزی و آمیخته شدن دانش در این بخش مهم، باید کشاورزی را باور داشته باشیم ولی در عمل شاهد این باور نیستیم.
سرمست افزود یکی از راه کارهای باور این بخش آن است که اگر قرار است مهندسان دانش خود را به بخش تجربی کشاورزی ثابت کنند باید برای کشاورز ارزش افزوده بیاورند نه این که باری بر هزینه های کشاورز اضافه کند.
استاندار قم، هم‌چنین با ابراز خرسندی از فضای حاکم بر انجمنها و اصناف مربوط به بخش کشاورزی استان تصریح کرد: خوشبختانه در استان قم هم نوایی و همگرایی خوبی در بخشهای مختلف کشاورزی وجود دارد.
رمضان نژاد، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این نشست با تبیین وظایف و عملکرد این سازمان اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در کشور یک سازمان نو پا است و در سال هشتاد و یک، بمنظور کمک به بهبود درآمد و رفاه کشاورزان، حرکت در مسیر توسعه پایدار و صدور پروانه ها و مجوزها و حفظ محیط زیست و چند وظیفه دیگر تاسیس گردید.
رمضان نژاد، نبود زیرساخت های فکری و آموزشی، نبود نهاد خصوصی مقتدر و پایین بودن سطح نقد شوندگی در بخش کشاورزی را از مهم‌ترین چالشهای پیش روی این سازمان دانست.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۹۸
387 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0