احمدرضا طاهری اصل: پایان کار ساختمان منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی شد احمدرضا طاهری اصل: پایان کار ساختمان منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی شد

احمدرضا طاهری اصل: پایان کار ساختمان منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی شد

احمدرضا طاهری اصل: پایان کار ساختمان منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی شد ، ساختمان‌های سبز به لحاظ جنبه‌های سیاسی سبب کاهش وابستگی به منابع خارجی می‌شود

کد خبر: 020825010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آبان ۰۲ - ۹:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، احمدرضا طاهری اصل: پایان کار ساختمان منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی شد ، ساختمان‌های سبز به لحاظ جنبه‌های سیاسی سبب کاهش وابستگی به منابع خارجی می‌شود

احمدرضا طاهری اصل: پایان کار ساختمان منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی شد

احمدرضا طاهری اصل: پایان کار ساختمان منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی شد
پایان کار ساختمان منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی شد
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پایان کار به ساختمان‌های جدیدالاحداث فقط در صورت رعایت مباحث زیست محیطی و مدیریت انرژی داده می‌شود.
احمدرضا طاهری اصل، رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در نشست خبری با رسانه‌ها با موضوع ساختمان‌های پایدار گفت: ساختمان‌های سبز به لحاظ جنبه‌های سیاسی سبب کاهش وابستگی به منابع خارجی می‌شود.
طاهری اصل گفت: ساختمان‌های سبز به لحاظ جنبه‌های اجتماعی سبب حمایت از مشتری، حفاظت از پارک‌ها و ساختمان‌های تاریخی و بافت فرسوده، تامین دسترسی برای افراد معلول و تامین مسکن ارزان قیمت می‌شود.
وی افزود: بیان ارتباط عمیق با زمین و طبیعت، اتکا به خود و برآوردن گرایش به زیبایی از ویژگی‌های ساختمان پایدار است، وقتی می‌گوییم اصفهان من شهر زندگی، باید از همه لحاظ اصفهان شهر زندگی شود.
وی با بیان اینکه بدون ارزیابی هیچ چیز قابل کنترل نیست، ادامه داد: استفاده از استانداردهای بین‌المللی و استفاده از مقررات ملی و اجباری و سیستم ارزیابی سرو سبز ایران، می‌توان سیستم ساختمان‌های سبز را ارزیابی کرد.
طاهری اصل گفت: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، پایان کار به ساختمان‌های جدید الاحداث از ابتدای سال ۱۴۰۲ در صورت رعایت مباحث زیست محیطی و مدیریت انرژی ارائه می‌گردد و باید گواهی انطباق انرژی را در ورودی نصب گردد.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: مردم باید بدانند اگر سیستم رتبه‌بندی در بحث ساختمان‌ها اعمال شود سه مزیت اصلی دارد یکی مزیت محیطی، دوم مزیت اقتصادی و سوم مزیت اجتماعی که همان ۳ اصل توسعه پایدار هستند.
وی از فواید کلی سیستم رتبه‌بندی می توان به کمک به اقتصاد ملی و خانواده، برندسازی اخلاق مدارانه در بین سازندگان و مهندسان، کاهش مصرف مواد و منابع و کاهش ضایعات شهری و حفظ ذخایر آبی و انرژی، کاهش آلودگی محیط زیست و ایجاد رقابت بین سازندگان اشاره کرد.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در حال حاضر عمر مطلوب ساختمان‌های کشور بین ۲۰ تا ۲۵ سال است که با سیستم ساختمان پایدار به ۵۰ سال می‌رسد.
محمد بهاروند، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در ادامه این نشست، افزود: پایداری که ما به دنبال آن هستیم، یک پایداری سه گانه است و به نوعی یک توازن است که در بحث‌های محیطی و اقتصادی و اجتماعی باید به صورت همزمان اتفاق بیفتد.
بهاروند گفت: همایشی با عنوان «پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت» در ۱۵ و۱۶ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد و امیدوار هستیم همراه با سایر ارگان‌ها و حتی مهندسان معماری گام موثری برداریم.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آبان ۰۲
184 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0