خرید شیر پنوماتیک شهباز صنعت

شهباز صنعت تولید و تامین کننده انواع تجهیزات صنعتی، و پالایشگاهی می باشد. که از سال 1384 همکاری خود را با انواع شرکت های پتروشیمی، داروسازی، خودرو سازی و ... آغاز کرده است. تخصص اصلی این شرکت تولیدی، تولید و تامین انواع شیر پنوماتیک برقی و دستی بوده و همچنین مرکز خرید شیر پنوماتیک به حساب می آید.

کد خبر: 990708007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ مهر ۹۹ - ۳:۵۵ ب.ظ

شهباز صنعت تولید و تامین کننده انواع تجهیزات صنعتی، و پالایشگاهی می باشد. که از سال ۱۳۸۴ همکاری خود را با انواع شرکت های پتروشیمی، داروسازی، خودرو سازی و … آغاز کرده است. تخصص اصلی این شرکت تولیدی، تولید و تامین انواع شیر پنوماتیک برقی و دستی بوده و همچنین مرکز خرید شیر پنوماتیک به حساب می آید.

شهباز صنعت:

شهباز صنعت، تامین کننده و توزیع کننده انواع شیر پنوماتیک می باشد، قیمت های انواع شیر پنوماتیک شهباز صنعت، به نوع و سایز شیر بستگی دارد و از تنوع بالایی برخوردار می باشد. که در ادامه شما را با انواع آن ها به منظور خرید شیر پنوماتیک از شهباز صنعت آشنا خواهیم کرد.

شیر پنوماتیک:

شیر پنوماتیک در واقع شیری است که با وارد شدن فشار به آن، در مسیر هوا تغییر ایجاد می کرده و یا سبب قطع و وصل آن می شود. نیروی وارده به شیر پنوماتیک معمولا به صورت دستی انجام می شود. اما این شیر ها دارای انواع برقی نیز می باشند، که می توان با جریان الکتریکی، نیروی مورد نظر را به شیر وارد کرد. که به این مدل، شیر برقی پنوماتیکی گفته می شود.

 

شیر پنوماتیک برقی:

همانطور که گفته شد، در شیر پنوماتیک برقی، کنترل، قطع و وصل جریان هوا، توسط جریان الکتریکی صورت می گیرد. و دارای بیشترین کاربرد خرید شیر پنوماتیک از نوع برقی آن، در صنعت خودروسازی، صنعت صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، داروسازی و … می باشد. شیر برقی پنوماتیکی، از ضروری ترین تجهیزات در هر سیستم پنوماتیکی است.

شیر پنوماتیک

 

انواع شیر پنوماتیک شهباز صنعت:

انواع شیر های پنوماتیک موجود در شهباز صنعت عبارتند از:

. شیر پنوماتیک دستی

. شیر برقی پنوماتیک به منظور کنترل جهت

. انواع شیر پنوماتیک برای کنترل فشار

. انواع شیر پنوماتیک توزیع کننده پیلوت دار

. انواع شیر پنوماتیک متعادل کننده

شیر برقی پنوماتیک کنترل جهت دار:

شیر برقی پنوماتیک کنترل جهت دار، شیر های راه دهنده ای هستند که به منظور قطع یا وصل هوای فشرده از آن ها استفاده می شود. موارد استفاده از شیر برقی پنوماتیک کنترل جهت دار عبارت است از:

. عناصر سیگنال دهنده

. عناصر پردازش

. عناصر کنترل

شیر برقی کنترل فشار:

انواع شیر برقی کنترل فشار عبارتند از:

. شیر محدود کننده فشار: شیر های محدود کننده فشار، تحمل کننده فشار وارد شده می باشند، که محل قرار گیری آن ها بعد از کمپرسور می باشد.

. شیر تنظیم کننده فشار: شیر های تنظیم کننده فشار بدون در نظر داشتن نوسانات موجود در سیستم، فشار موجود را به صورت یکنواخت و ثابت نگه می دارند.

. شیر تابع فشار: در صورتی که یک سیگنال وابسته برای هدایت سیستم کنترلی، به فشار احتیاج داشته باشد، شیر های تابع فشار، مورد استفاده قرار می گیرند.

شیر برقی پنوماتیک کنترل جریان:

شیر برقی پنوماتیک با محدود کردن محل عبور هوای فشرده از طریق ایجاد گلویی، موجب کم شدن جریان در جهتی خاص می شود، که باعث کنترل جریان خواهد شد.

انواع شیر برقی پنوماتیک :

. شیر برقی پنوماتیک دارای انواع ۵/۳، ۲/۳، ۵/۲ و ۲/۲ می باشد که نوع ۵/۲ از پر مصرف ترین انواع شیرها به شمار می آید. شیر ۵/۲ تک بوبین است و عملیات قطع و وصل جریان هوا و ارسال هوا به جک پنوماتیک، توسط آن صورت می گیرد.

. البته شیر برقی پنوماتیک دارای سایز های متداول دیگری از جمله ۱/۴ و ۱/۲ اینچ نیز هستند که در شهباز صنعت به فروش می رسند. این تعیین سایز، با توجه به قطر پیستون سیلندر پنوماتیک انجام می گیرد.

. نوع دیگری از سایز بندی این مدل شیر ها، سایزهای ۳/۸ و ۳/۴ که معمولا کمتر در سیستم های پنوماتیکی استفاده می شوند؛ هستند.

عملکرد شیر برقی پنوماتیک:

انواع شیر برقی پنوماتیک موجود در شهباز صنعت دارای دو نوع عملکرد مستقیم و  و عملکرد غیر مستقیم می باشند.

. عملکرد مستقیم:

شیر برقی هایی که دارای عملکرد مستقیم می باشند، ساده ترین انواع شیر پنوماتیک اند که در آن ها، پیستون به وسیله فنر کوچکی در پایین نگه داشته می شود تا شیر به صورت بسته، باقی بماند. در شیر برقی با عملکرد مستقیم، جریان الکتریکی سبب ایجاد میدان مغناطیسی می گردد و موجب بالا آمدن پیستون و به دنبال آن باز شدن دریچه می شود که موجب ایجاد مسیر برای سیال می گردد.

 

. عملکرد غیر مستقیم:

در انواع شیر برقی پنوماتیک با عملکرد غیر مستقیم، از اختلاف فشار سیال که این فشار برابر با ۰٫۵ است، برای باز و بسته کردن دریچه استفاده می شود. ورودی و خروجی در شیر برقی پنوماتیک با عملکرد غیر مستقیم، توسط دیافراگم از یکدیگر جدا شده است. دیافراگم دارای حفره ایست که سیال از طریق آن به سمت بالای جریان خواهد رفت. خرید شیر پنوماتیک با عملکرد غیر مستقیم، معمولا برای استفاده در کارواش ها و انواع سیستم های آبیاری صورت می گیرد.

خرید شیر پنوماتیک

کارایی و کاربرد شیر پنوماتیک:

انواع شیر پنوماتیک دارای  کاربرد ها و کارایی های گوناگونی می باشند. برخی از  موارد استفاده از آن ها در انواع سیستم های تهویه، ماشین لباسشویی، صنایع پتروشیمی، صنایع گاز و نفت، ماشین ظرفشویی و… می باشد که در ادامه نیز به برخی کاربرد های خرید شیر پنوماتیک برقی اشاره شده است.

. گرمایش مرکزی:

. معمولا سیستم های گرمایش از کف، از کلکتور اصلی و به کمک شیر ها انجام می شود.

. می توان با بکار گیری شیر برقی به همراه کنترل مرکزی و کلید ترموستات، سیستم گرمایش مرکزی را هوشمند کرد.

. به علاوه می توان از شیر برقی پنوماتیک مخصوص، برای باز و بسته شدن رادیاتور ها نیز استفاده کرد.

. آبپاش:

برای استفاده از انواع سیستم های آبیاری اتوماتیک، و در واقع اتوماتیک سازی شیوه آبیاری؛ از شیر برقی پنوماتیک به همراه تایمر استفاده می شود.

. سمپاش:

از دیگر کاربرد های انواع شیر برقی پنوماتیک موجود در شهباز صنعت، می توان به استفاده آن ها در سمپاش ها اشاره کرد.

نکات مهم برای خرید شیر پنوماتیک:

. توجه به نکات مربوط به تغذیه بوبین و سایر مشخصات الکتریکی شیر برقی پنوماتیک، در زمان انتخاب و خرید شیر، ضروری می باشد.

. در هنگام انتخاب و خرید شیر برقی پنوماتیک به میزان فشاری که شیر می تواند آن را تحمل کند توجه داشته باشید.

. از دیگر مواردی که در زمان خرید باید به آن دقت داشت، مینیمم و ماکزیمم میزان اختلاف فشار میان ورودی و خروجی شیر برقی پنوماتیک است.

. همچنین حتما به نوع ولتاژ مورد نیاز دستگاه توجه داشته و نوع اتصال مورد نیاز را نیز مورد بررسی قرار دهید.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره شیر پنوماتیک میتوانید با این شماره تماس با شهباز صنعت ارتباط بگیرید. ۰۹۱۲۳۱۷۸۸۱۰

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۹
1029 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0