مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی

مهار آتش در پاساژ بعد از پنج ساعت/ نه زخمی در آتش‌سوزی

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مهار آتش در پاساژ رضوان بعد از پنج ساعت عملیات خبر داد.

کد خبر: 960222001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۶ - ۸:۱۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مهار آتش در پاساژ رضوان بعد از پنج ساعت عملیات خبر داد.مهار آتش در پاساژ بعد از پنج ساعت

مهار آتش در پاساژ بعد از پنج ساعت

مهار آتش در پاساژ بعد از پنج ساعت

مهار آتش در پاساژ بعد از پنج ساعت

«مقصود حق‌شناس» بیان داشت: در ساعت ۱۷:۲۰ آتش سوزی گسترده پاساژ رضوان که نزدیک ۵ ساعت طول کشیده بود، خاموش شده و درحال حاضر کاملا حریق مهار و خاموش شده است.

حق شناس گفت: ۸ نفر از نیروهای آتش‌نشان در عملیات خاموش کردن آتش مصدوم شدند ولی خوشبختانه بهر شکلی که بود آتش مهار شد.
نه زخمی در آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز
رئیس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی استان خوزستان از مصدوم شدن نه نفر در حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز خبر داد.
دکتر «شهریار میرخشتی» اظهار کرد: در حادثه آتش‌سوزی که ظهر امروز در پاساژ رضوان واقع در میدان شهدای اهواز روی داد، نه نفر مصدوم شدند.
میرخشتی ادامه داد: با اعلام این حادثه، ۵ دستگاه آمبولانس بهمراه شانزده تکنسین فوریتهای پزشکی برای کمک بمصدومان اعزام شدند.
وی افزود: ۸ نفر از پرسنل آتش نشانی دچار سوختگی و خفگی و مصدومیت شدند و ۱ نفر از مغازه‌داران یا افراد حاضر در محل هم مصدوم شد که این مصدومین به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند.
ضرورت توجه به ایمنی ساختمانها و سازه‌های قدیمی در اهواز
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز عنوان کرد: شهرداری و هم چنین سازمان نظام مهندسی ساختمان باید تلاش بیش تری در بحث ایمنی ساختمانها بویژه سازه‌های قدیمی داشته باشند تا شاهد بروز حوادث این چنین نباشیم.
کیامرث حاجی‌زاده ادامه داد: با همت و پی گیری تمام دستگاهها بویژه آتش‌نشانان، حریق سنگین پاساژ رضوان اهواز مهار شد و درحال حاضر در حال پاک سازی محل حادثه هستیم.
حاجی زاده با اشاره به اینکه چهل و چهار باب مغازه در پاساژ رضوان اهواز وجود دارد، افزود: پاساژ رضوان از ساختمانهای قدیمی اهواز است و احتمال دارد تمام ساختمانهای فرسوده که شرایط مشابه آن را دارند نیز دچار آتش سوزی شوند.
وی تصریح کرد: در جریان عملیات اطفای حریق، هشت نفر از نیروهای آتش‌نشان مصدوم گردیدند و هم چنین ۱ نفر از مردم نیز دچار مصدومیت سطحی شد.
وی با اعلام اینکه دلایل حریق در پاساژ رضوان هنوز مشخص نیست، در مورد خسارت وارد شده به پاساژ رضوان اهواز خاطرنشان کرد: معاون اقتصادی استاندار خوزستان برای پی گیری خسارت وارد شده به کسبه پاساژ رضوان همچنین بحث بیمه مغازه‌داران در محل حادثه حاضر شده است. قطعاً در صورتیکه شماری از کسبه پاساژ رضوان اهواز بدون بیمه باشند، مسأله پرداخت تسهیلات کم بهره به آن ها باید پی گیری شود. البته فعلاً در مورد خسارت وارده نمیتوان اظهارنظر کرد.
او یادآور شد: بعد از حادثه پلاسکو، با دستگاه اجرایی مثل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان جلساتی برگزار گردید تا نسبت به شناسایی ساختمانهای فرسوده نیازمند ایمن‌سازی و استحکام‌سازی اقدام گردد، این کار در حال انجام است و باید تسریع شود.
وی با ابراز امیدواری نسبت بعدم تکرار حوادث مشابه آتش‌سوزی پاساژ رضوان گفت: شهرداری همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان باید تلاش بیش تری در بحث ایمنی ساختمانها بویژه سازه‌های قدیمی داشته باشند تا شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم.
آتش‌سوزی پاساژ رضوان در حال مهار شدن
حاجی زاده بیان دداشت: بعلت مواد موجود در پاساژ رضوان، آتش‌سوزی تاکنون ادامه داشت ولی کار اطفا حریق تقریباً به پایان رسیده و آتش تقریبا در حال مهار است.

مدیر کل میریت بحران خوزستان مطرح کرد: حدود ساعت ۱۳ پاساژ رضوان اهواز بعلل نامعلوم دچار آتش‌سوزی شد، در این پاساژ چهل و چهار باب مغازه عمدتاً خرازی، وجود دارد.
ایشان اضافه کردند: بعلت مواد موجود در این پاساژ، آتش‌سوزی تاکنون ادامه داشت ولی کار خاموش کردن آتش تقریباً به پایان رسیده و آتش در حال مهار شدن است.
وی با اعلام اینکه این حادثه تاکنون یک مصدوم از میان مردم عادی داشته است، تاکید کرد: تمام دستگاهها علاوه بر آتش‌نشانی از جمله آبفا مدیریت بحران استان، مأموران انتظامی، اورژانس، هلال‌احمر و … مشغول کار هستند.
نیمی از پاساژ رضوان در حال سوختن است
شهردار منطقه یک اهواز اظهار داشت: درحال حاضر طبق آن چه مشهود است، نیمی از پاساژ رضوان در حال حریق است و هنوز کانون حریق نامشخص است.
«بابک محمدی» گفت: حدود ساعت ۱۳:۳۰ از وقوع آتش‌سوزی سنگین در پاساژ رضوان مطلع شدیم و از همان شروع امر نیروهای شهرداری در محل حادثه حضور داشتند و با هم کاری مردم نسبت بتخلیه انبارهای همجوار این پاساژ که امکان سرایت آتش به آن ها وجود داشت، اقدام نمودند.
محمدی ادامه داد: هم‌اکنون طبق آن چه مشهود است، نیمی از پاساژ رضوان در حال سوختن است و هنوز کانون حریق نامشخص است.
وی افزود: با توجه به گستردگی آتش سوزی از مناطق نفت‌خیز درخواست کمک کردیم و خودروهای شرکت نفت جهت کمک به خاموش کردن آتش بمحل حادثه اعزام شد.
وی همچنین اظهارات بعضی کسبه پاساژ رضوان و مردم مبنی بر اینکه اولین ماشین آتش‌نشانی که در محل حادثه حاضر شد فاقد آب بود را بشدت تکذیب کرد و بیان داشت: اصلاً چنین وضعیتی نبوده است.
شهروندان از پاساژ رضوان فاصله بگیرند
فرمانده انتظامی اهواز از شهروندان خواست از نزدیک شدن بمحل آتش‌سوزی در پاساژ رضوان خودداری نمایند.
سرهنگ «صفری» با اعلام ازدحام بالای مردم در محل حادثه و ایجاد مشکل برای نیروهای آتش‌نشانی و کند شدن روند خاموش کرن آتش عنوان کرد: با توجه به اینکه هنوز آتش‌سوزی در پاساژ رضوان مهار نشده است از مردم میخواهیم که از محل حادثه فاصله بگیرند و به نیروهای آتش‌نشانی، امدادی و نیروی انتظامی اجازه دهند کار خود را انجام دهند.
صفری عنوان کرد: با توجه بمواد موجود در داخل پاساژ، امکان وقوع حادثه برای آتش‌نشانان وجود دارد.
اکسیژن رسانی بمصدومین پاساژ رضوان/ باز شدن راه برای خودروهای امدادی
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اهواز از کمک‌ رسانی هلال‌احمر برای اطفای حریق پاساژ رضوان اهواز خبر داد.
«فتح‌الله هاشم‌نژاد» دقایقی قبل با حضور در محل حادثه در جمع خبرنگاران مطرح کرد: ظهر امروز که وقوع حریق عظیم در پاساژ رضوان بهلال‌احمر گزارش گردید، این جمعیت اقدام به اعزام ۳ دستگاه آمبولانس و ۲ خودروی امداد و نجات و بیست نیروی ‌هلال‌احمر بمحل حادثه کرد.
هاشم زاده اظهار کرد: تاکنون بخشهایی از نرده‌های آهنی خیابان آزادگان(بیست وچهار متری) بمنظور تردد بهتر تانکرها و خودروهای امداد و نجات آتش‌نشانی توسط هلال‌احمر بریده شده است.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۷ نفر از مردم که در جریان آتش‌سوزی عظیم پاساژ رضوان حادثه دیدند، نیاز به اکسیژن‌تراپی داشتند که این عملیات توسط هلال‌احمرانجام گردید.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر اهواز ابراز کرد: همچنین درب یکی از مغازه‌ها برای تردد آتش‌نشانان جهت خاموش کردن آتش توسط هلال احمر باز شد.
امکان دسترسی بداخل پاساژ وجود ندارد/ انتقال پنج آتش‌نشان به بیمارستان
آتش بزرگ در پاساژ رضوان اهواز با گذشت بیش از ۲ ساعت از شروع آتش سوزی ، هنوز خاموش نشده است.
«مقصود حق‌شناس» گفت: ساعت ۱۳:۳۸ وقوع حریق بزرگ در پاساژ رضوان اهواز واقع در خیابان بیست و چهار متری نزدیک فلکه شهدا به سامانه صدوبیست و پنج و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گزارش گردید و بلافاصله از چند ایستگاه نیروهای آتش‌نشانی بهمراه چند دستگاه خودروی اطفای حریق بمحل حادثه اعزام شدند.
حق شناس بیان داشت: متأسفانه هنوز آتش‌نشانان موفق به خاموش کردن آتش نشده‌اند، چون کانون حریق هنوز نامشخص است همچنین ورود نیروهای آتش‌نشانی بداخل پاساژ ممکن نیست.
وی افزود: آتش‌نشانان از چند جبهه از خیابانها و پشت‌بام پاساژ رضوان بحریق حمله‌ور شدند و تاکنون ۵ آتش‌نشان بعلت مصدومیت شدید و سوختگی و خفگی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند همچنین نیروهای بسیاری دچار تنگی‌نفس و سوختگی هستند و هم چنان در محل حادثه مستقر هستند.
وی تاکید کرد: هم‌اکنون بیش از هفتاد نیروی آتش‌نشان و بیش از بیست دستگاه خودروی اطفای حریق در محل حادثه حاضر هستند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی اهواز گفت: بعلت نوع مواد موجود در پاساژ رضوان که عمدتاً عطر و ادکلن و مشتقات نفتی شامل استون و لاک و تینر و مواد سریع‌الاشتعال هستند، کار خاموش کردن آتش برای ما خیلی سخت شده است و امکان دسترسی بداخل پاساژ وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: تا ساعتی قبل صدای انفجارهای خفیف و متعددی از درون پاساژ به گوش میرسید که احتمالاً ناشی از انفجار اسپریها و شیشه‌های عطر و ادکلن بوده است.
درحال حاضر دود سیاه غلیظی از بالای ساختمان پاساژ رضوان اهواز در حال منتشر شدن است و علاوه‌بر نیروها و خودروهای آتش‌نشانی، خودروهای امداد و نجات و آمبولانس هلال‌احمر، اورژانس و تانکرهای آبفا در محل حادثه حاضر هستند.
فرمانده انتظامی اهواز، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان و شهردار منطقه یک و مدیرعامل آتش‌نشانی اهواز هم در محل حادثه حضور دارند که البته مدیر عامل آتش‌نشانی اهواز در جریان این عملیات دچار مصدومیت خفیف شده است.
تجمع و ازدحام مردم در خیابان بیست و چهار متری نزدیک پاساژ رضوان اهواز خیلی زیاد است و مأمورین انتظامی در تلاش برای دور کردن مردم از محل حادثه هستند.
ادامه آتش سوزی در پاساژ رضوان اهواز/ مصدوم شدن ۴ آتش‌نشان
آتش‌سوزی عظیمی در پاساژ رضوان که مرکز اصلی فروش لوازم خیاطی و خرازی اهواز است، روی داد.
آتش‌سوزی عظیمی در پاساژ رضوان اهواز از ساعت ۱۳ امروزشروع شد، که دود غلیظی از این ساختمان منتشر گردید و بگفته شاهدان صدای چند انفجار هم در محل حادثه شنیده شد.
منبع: ایسنا

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اردیبهشت ۹۶
1437 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0