تحقق صدور مجوزها در ۱ روز کاری

کد خبر: 980908014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آذر ۹۸ - ۸:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاوزی و منابع طبیعی استان هرمزگان بیان کرد:
صدور مجوزها در ۱ روز کاری محقق می گردد
حمیدرضا نصیری از صدور مجوزهای مرتبط با این بخش در ۱ روز کاری و حذف استعلام‌های مرتبط با آن خبر داد.
وی ادامه داد: با تدابیر و حمایتهای خاص استاندار هرمزگان، شورای استان و سازمان نظام مهندسی از ابتدای سال جاری، کلیه مجوزها بصورت دستی صادر شده که برای مالکین زمین به شرط اخذ مجوز و پروانه زمین کلیه استعلام ها حذف شده و طی یک بازدید کارشناسی مجوز آنها یک روزه صادر می گردد.
نصیری گفت: تحقق این امر باعث شد که در سه ماهه اول سال جاری معادل کل مجوزهای صادر شده برای گلخانه‌ ها در سال‌های قبل مجوز صادر گردد.
وی با اشاره به این که سطح صدور مجوزها در استان هرمزگان بالا است، گفت: کسانی‌که مجوز گرفته در حال ساخت و بهره برداری بوده ودر حال حاضر حدود پانصد هزار هکتار مجوز گلخانه‌ در سطح استان هرمزگان صادر شده که با اختلاف زیاد از استانهایی که مقام اول تا سوم گلخانه‌ را در کشور داشتند پیشتاز هستیم.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاوزی و منابع طبیعی استان هرمزگان، با اشاره به این که متقاضیان گلخانه یک روزه مجوز گلخانه را اخذ میکنند، ادامه داد: طرح حذف استعلام‌ها برای نخستین بار در این استان بعنوان الگو اجرا گردید که در حال حاضر در همه استانهای کشور اجرا می گردد.
به گفته نصیری، نظام مهندسی کشاورزی استان هرمزگان از لحاظ عملکرد سه هزار و پانصد عضو داشته که از لحاظ تعداد جزو سه استان آخر کشور است اما از لحاظ عملکرد، اشتغال و رضایتمندی جزو سه استان اول کشور هستیم.
وی هم‌چنین در ادامه به طرح ناظرین صید اشاره کرد و گفت: هر کدام از کشتیهای صیادی که قصد دریانوردی داشته بایستی از نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مجوز لازم را اخذ کنند و یک ناظر صید به آنها معرفی می گردد که این طرح در کشور تنها در استان هرمزگان اجرا شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاوزی و منابع طبیعی استان هرمزگان، با اعلام این مطلب که اجرایی شدن طرح ناظرین سوخت باعث صرفه جویی دو میلیون لیتری گازوییل بصورت ماهانه شده است، افزود: در طرح ناظرین سوخت، ماشین آلات کشاورزی توسط کارشناسان نظام مهندسی تایید شده و این تاییدیه به شرکت نفت ارسال می گردد که این امر سبب ساماندهی ماشین آلات و صرفه جویی گازوییل شده است.
نصیری با عنوان این که برای هفتصد نفر از اعضای نظام مهندسی اشتغال ایجاد شده و از لحاظ کارایی جزو استانهای موفق هستیم، گفت: طی فراخوانی حدود سی و پنج فارغ التحصیل شیلات در قالب مسوول فنی جذب شده، دویست نفر ازاعضا در قالب مشاور و ناظر در حال خدمات رسانی به بهره برداران این بخش هستند.
وی ادامه داد: این استان برای نخستین بار مقام دوم صدور مجوز برای دام و از لحاظ پرورش میگو، ماهی خاویاری، ماهی در قفس مقام اول را در صدور مجوز در کشور کسب کرده است.
وی، هم‌چنین در مورد پرورش ماهیان خاویاری در استان، افزود: پرورش ماهیان خاویاری تا سال نود و شش در این استان توصیه نمی‌شد منتها یک سری از اعضای نظام مهندسی مشتاق بصورت آزمایشی پرورش این ماهیان را در استان انجام داده که به درآمدزایی در سال اول رسیده و در حال حاضر بیش از دویست و شصت متقاضی ماهیان خاویاری در استان هرمزگان وجود دارد که به علت نبود زیرساخت و کمبود بچه ماهی صدور مجوز ماهیان خاویاری در حال حاضر با مشکل روبرو شده و شیلات در حال پی گیری برای مرتفع شدن مشکلات متقاضیان است.
نصیری در مورد طرح پرورش ماهی در قفس اظهار داشت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری و تاکید استاندار هرمزگان در مورد حفظ ذخایر آب و پرورش ماهی در قفس، برنامه ریزی برای تولید پنجاه هزار تن ماهی در این استان انجام شده است.
نصیری در خاتمه افزود: این طرح‌ها اشتغالزایی خوبی برای استان تامین کره و سبب توسعه استان خواهد شد.
منبع: خبرگزاری برنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۹۸
404 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0