برگزاری ششمين گردهمایی بين المللي آموزش مهندسي ايران

کد خبر: 980907010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آذر ۹۸ - ۸:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
برگزاری ششمين گردهمایی بين المللي آموزش مهندسي ايران
ششمين گردهمایی بين المللي آموزش مهندسي ايران در تاريخ بیست و هشتم تا سی ام آبان ماه نود و هشت به ميزباني دانشكده مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد برگزار گردید.
ششمين گردهمایی بين المللي آموزش مهندسي ايران برگزار گردید
در اين جلسه ۳ روزه، حامد ماني فر مديركل دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان و سرپرست دفتر توسعه مهندسي ساختمان وزارت راه و شهرسازي در روز آخر پنل در ميزگرد تخصصي آموزش مهندسي و آزمونهاي حرفه اي شركت و به ارايه مطلب در چند محور پرداخت.
حامد ماني فر در ابتدا با بيان مواد قانوني پنج، تبصره يك ماده یازده، ماده بیست و یک، ماده بیست و هشت و … به ارايه توضيحاتي حول مستندات قانوني در بخش آموزش و آزمون اشاره و سپس در راستاي برگزاري آزمونها به تاريخچه و اقداماتي كه از گذشته تا به حال جهت هرچه بهتر شده اين رويداد علمي در سطح كشور انجام شده بود؛ اشاره كرد.
مانی فر ادامه داد: آزمونهاي ورود به حرفه از بهمن ماه سال هفتاد و یک با حضور دویست و سی و هفن نفر در دو رشته عمران و معماري برگزار شد و تا مهرماه نود و هشت اين تعداد به ۱۷۵۷۸۷ نفر آزمون جهت دريافت پروانه اشتغال بكار مهندسي رسيده است.
وی ادامه داد: بجز آزمونهاي ورود به حرفه، دوره هاي ويژه اي نيز براي ارتقاء پايه از سال هشتاد و سه بمنظور نیل به اهداف تعيين شده در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان صورت گرفته است.
مديركل دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازي، در بخش ديگري از اين پنل تخصصي، ساير اقدامات انجام شده نظير گرداوری، اصلاح و به روز رساني شيوه نامه اجرايي، نحوه تمديد و ارتقا پايه مهندسي و دستورالعملهاي مربوطه در دوره هاي مختلف، برگزاري آزمونهاي الكترونيكي مانند مبحث هفدهم مقررات ملي ساختمان، برگزاري دوره هاي آموزش براي مدرسان، طرح كارآموزي دانش آموختگان متقاضي ورود به حرفه مهندسي، برگزاري دوره هاي متمادي آزمونهاي ورود به حرفه براي بيش از ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ نفر از متقاضيان در رشته ها و صلاحيت هاي مختلف را برشمرد.
ماني فر در مورد نحوه و فرآيند طراحي پرسش ها و جزييات مربوطه توضيحات كامل ارايه و در بخش بعدي فرآيند قبولي در آزمون ورود به حرفه را براي حاضران تشريح كرد.
وی با اشاره به اين كه در صورت ايجاد شبهاتي براي شركت كنندگان در مورد صحت سوالي در آزمون، اين عزيزان ميتوانند با مراجعه به سامانه آزمونها، مشكل خود را مطرح و كميته تخصصي پيش بيني شده در اين مورد، به صورت كاملا تخصصي موارد را بررسي و اعلام نظر خواهد کرد تا كوچك ترين حقي از شركت كنندگان ضايع نشود.
در خاتمه اين ميزگرد تخصصي مهندس ماني فر با ارايه آمار و ارقام از زواياي تخصصي به بررسي داده هاي موجود در اين حوزه پرداخت.
قابل ذكر است در اين پنل تخصصي پرويز جبه دار، بهرام غفاري، جعفر زارع، محمد شكرچي زاده و شيخ انصاري بعنوان ساير سخنرانان اين بخش از گردهمایی به ارائه نقطه نظراتي از زواياي مختلف در زمينه هاي مربوط به آموزش‌ ها و آزمونهاي مهندسي پرداختند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۹۸
406 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0