قصور در اجرای قوانین نظام مهندسی ساختمان، دلیل کاهش عمر مفید ساختمان قصور در اجرای قوانین نظام مهندسی ساختمان، دلیل کاهش عمر مفید ساختمان

قصور در اجرای قوانین نظام مهندسی ساختمان، دلیل کاهش عمر مفید ساختمان

قصور در اجرای قوانین نظام مهندسی ساختمان، دلیل کاهش عمر مفید ساختمان ،است. قصور برخی افراد در اجرای دقیق قوانین نظام مهندسی موجب شده تا عمر مفید ساختمان کاهش یابد

کد خبر: 990230004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ - ۲:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، قصور در اجرای قوانین نظام مهندسی ساختمان، دلیل کاهش عمر مفید ساختمان ،است. قصور برخی افراد در اجرای دقیق قوانین نظام مهندسی موجب شده تا عمر مفید ساختمان کاهش یابد

قصور در اجرای قوانین نظام مهندسی ساختمان، دلیل کاهش عمر مفید ساختمان

قصور در اجرای قوانین نظام مهندسی ساختمان، دلیل کاهش عمر مفید ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد:
قصور در اجرای قوانین نظام مهندسی دلیل کاهش عمر مفید ساختمان است

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: قصور برخی افراد در اجرای دقیق قوانین نظام مهندسی موجب شده تا عمر مفید ساختمان کاهش یابد.

سعید سعیدیان روز ۲شنبه در نشست تعدادی از منتخبان مردم استان تهران در مجلس یازدهم با اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان گفت: بعد از زمین لرزه رودبار – منجیل در سال شصت و نه که حدود سی هزار نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند، مسئولان به فکر سازماندهی قوانین مربوط به ساخت و ساز افتادند و در نهایت در سال هفتاد و ‌چهار قانون نظام مهندسی به تصویب رسید.

سعیدیان گفت: در زمین لرزه بم استان کرمان که سال هشتاد و دو روی داد، نزدیک به چهل هزار نفر کشته شدند و این آمار در زلزله دو سال قبل کرمانشاه به ۱ هزار نفر رسید که نشان می داد اجرای قوانین نظام مهندسی توانسته از تخریب بناها و از دست رفتن جان انسانها تا حد امکان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: اکنون باید ساختمانهایی بسازیم که مردم در زمان وقوع حادثه ای مانند زلزله بتوانند با فراغ بال در خانه های خود پناه بگیرند و وارد خیابانها نشوند و این مستلزم رعایت قوانین نظام مهندسی ساختمان است.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات فعلی ما این است که بخش های مختلفی که متولی اجرای قوانین مربوط به ساختمان هستند، کند کار میکنند یا کوتاهی به خرج میدهند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: افرادی که در این عرصه حضور دارند، باید به اتفاق هم صنعت ساختمان را بهبود بخشند و مشکلات موجود را برطرف سازند.

وی یاد آور شد: اگر بتوانیم این صنعت را به شکل تخصصی در بخشهای مختلف پیش ببریم و نواقص موجود را برطرف سازیم، عمر متوسط ساختمانهای کشور را نیز میتوانیم افزایش دهیم.

تشکیل کارگروه‌ های تخصصی پیش از شروع فعالیت مجلس یازدهم

نماینده منتخب حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی یازدهم نیز در این نشست، بیان کرد: مشکل محقق نشدن فرامین هر ساله رهبر معظم انقلاب در قالب شعار سال، به مجلس و دولت بر میگردد و این وظیفه ما نمایندگان است که مشکلات مردم را با جدیت پی گیری کنیم.

سید احمد رسولی نژاد گفت: عملکرد مجلس یازدهم در میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تاثیر فراوان خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که باید زیرساخت ها آماده باشند تا صنعتگران بتوانند برای توسعه صنعتی سرمایه گذاری کنند، به تشکیل چهارده کارگروه متناظر با کمیسیونهای مجلس پیش از شروع به کار دوره یازدهم با حضور نمایندگان منتخب اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا در این کارگروه ها طرحها را آماده کنیم و در آن از نظر نمایندگان بخش خصوصی در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

این نماینده منتخب مجلس یازدهم گفت: مردم نیاز به کار عملیاتی دارند و از این رو باید در کنار کمیسیون صنایع و معادن مجلس فراکسیون قدرتمندی شکل بگیرد که بتواند از نظر و پیشنهادات بخش خصوصی برای رفع مشکلات و بهبود برنامه ها استفاده کند.

رسولی نژاد با عنوان این که اولویت اول ما در مجلس یازدهم پرداختن به مسائل اقتصادی است، گفت: اکنون مردم با مشکلاتی مانند گرانی، تورم، رکود، کاهش آمار ازدواج و افزایش نرخ طلاق و مسائل معیشتی مواجه هستند و باید برنامه عملیاتی برای رفع آن ها ارائه کرد.

وی ادامه داد: مجلسی در راس امور است که فقط قانون گذاری نکند و مسئولیت نظارت بر نحوه اجرای آن را نیز به عهده داشته باشد.

عمر کوتاه ساختمانها در کشور، سرمایه های ملی را نابود میکند

نماینده منتخب مردم پاکدشت در مجلس یازدهم نیز در ادامه این نشست بیان کرد: عمر ساختمانها در کشور کوتاه است و به این طریق ما به دست خود سرمایه های کشور را نابود میکنیم.

فرهاد بشیری گفت: باید دقت و همراهی لازم را داشته باشیم تا به کمک آن بخشهای مختلف با اتکا به فرهنگ کار جمعی بتوانند ضعفها را بطرف سازند و مشکلات این حوزه مرتفع گردد.

بشیری با انتقاد از نبود فرهنگ کار جمعی در کشور گفت: اکنون در صنعت خودرو، یک شرکت مشکلات محصول خود را به شرکت دیگر نمیگوید تا بتوانند در کنار هم نقاط ضعف و نواقص را برطرف کنند و این موضوع باید در مجلس یازدهم بطور جدی برطرف گردد.

وی تصریح کرد: صد و ده سال از آغاز قانون‌گذاری در ایران سپری می گردد، ولی هنوز بازنگری مناسبی در قوانین کشور انجام نگرفته است.

وی تصریح کرد: مجلس آتی باید تنقح و اصلاح قوانین را مد نظر قرار دهد و این موضوع مد نظر قرار گیرد که این قوانین به تسهیل‌گر امور مردم تبدیل گردد.

این نماینده منتخب مجلس یازدهم گفت: اکنون بدترین رفتار در سیستم اداری ما حاکم است و به آسانی بروکراسی پیچیده اداری به مانعی در برابر سرمایه گذاری و صنعتگران تبدیل شده است.

وی گفت: تقاضا داریم که رفتار انسانی و سازمانی ما بهبود یابد تا بتوان از این میزان ظرفیت و استعدادی که در کشور وجود دارد و کم‌تر از آن استفاده شده است، بهره برداری کرد.

در این نشست، که با حضور هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و برخی انجمنهای فعال در صنعت ساختمان حضور داشتند، فعالان بخش خصوصی انتظارات خود را از مجلس یازدهم در زمینه قانونگذاری برای تسهیل سرمایه گذاری و رونق تولید بیان کردند.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ اردیبهشت ۹۹
450 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0