افتتاحيه دومين گردهمایی منطقه اي حفاظت ساختمانها در برابر حريق و نمايشگاه تخصصي جانبي

کد خبر: 980916012 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۹۸ - ۴:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
دومين همايش منطقه اي حفاظت ساختمانها در برابر حريق با رويكرد ساختمانهاي بلند مرتبه و نمايشگاه تخصصي تجهيزات اطفاء حريق و ماشين آلات آتش نشاني در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي شهر مشهد شروع بكار كرد.
در اين گردهمایی كه با حضور معاون وزير راه و شهرسازي، مديران شهرداري مشهد، ریاست كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر مشهد، اعضاي هيئت مديره نظام مهندسي ساختمان استان، جمعي از مسئولان آتش نشانيهاي كشور و بيش از پانصد نفر از كارشناسان حوزه نظام مهندسي و آتش نشاني شروع بكار كرد، امير عزيزي، مديرعامل آتش نشاني مشهد، ضمن خوش آمدگويي حاضران، موضوع ايمني و ارتقاء فرهنگ ايمني را بسيار حائز اهميت دانست و افزود: بعد از برگزاري نشست های متعدد با كارشناسان به اين جمع بندي رسيديم اين گردهمایی تخصصي را برگزار كنيم و اميدوار هستيم با حمايت مسئولان وزارت كشور برگزاري مستمر چنين گردهمایی هاي را كه موجبات ارتقاء دانش مهندسان ساختمان و آتش نشانان مي گردد، را طي سالهاي آينده ادامه دهيم.
در اين آیین، معاون وزير راه و شهرسازي نيز در اظهاراتی بیان کرد: با توجه به تراكم جمعيتي كه در كلان شهرها داريم موضوع تاب آوري شهرها خیلی مهم است و با توجه به اين كه ما براي تاب آور كردن نياز به اقلام و تجهيزاتي داريم كه بتواند مقاومت ساختمانهايمان را در برابر حريق افزايش دهد، برگزاري چنين گردهمایی ها و نمايشگاههاي جانبي ميتواند فرصت مغتنمي باشد تا شركتهاي پيشرو در اين عرصه اقدام به عرضه محصولات خودشان كنند.
محمد شكرچي زاده گفت: خوشبختانه سال به سال اين حركت رو به جلو است و مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي به محصولاتي كه مقاومت ساختمانها در برابر حريق را افزايش دهد، گواهينامه فني اعطاء ميكند.
رييس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، با اشاره به اين كه شهر مشهد مقدس در حوزه آتش نشاني از نظر نيروي انساني و تنوع امكانات در كشور پيشگام هست، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه افزايش ايمني در برابر آتش سوزي در مشهد اقدامات ستودني انجام شده است و مجموعه مديريت شهري شامل، شهرداري، نظام مهندسي ساختمان، آتش نشاني و مجموعه راه و شهرسازي همگام با هم هستند كه اين تعامل بسيار سازنده است.
وی با اشاره به رونمايي از خودرو اطفاء حريق ويژه معابر كوچك و بافتهاي متراكم شهري در نمايشگاه جنبي اين گردهمایی ابراز اميدواري كرد: اين خودرو پس از انجام تستهاي نهايي در ساير استانهاي ديگر كشورمان هم مورد استفاده آتش نشانيها قرار بگيرد.
در ادامه اين گردهمایی با حضور تني چند از مسئولان و اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد از خانواده شهداي آتش نشان مشهدي تجليل بعمل آمد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۸
371 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0