درهمایش ملی و تخصی زلزله مدیریت بحران و دورنمای آینده بیان شد

ضرورت توجه به مدیریت بحران و مدیریت یکپارچه در ساختمان‌سازی

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: مدیریت یکپارچه در ساختمان‌سازی و مدیریت بحران باید به خوبی و جدی مورد توجه قرار گیرد تا از برخی مشکلات در این موضوع جلوگیری شود. در مواقع بحران باید سازمان نظام مهندسی ساختمان با مراجع و دستگاه‌های زیربط همکاری‌های لازم را داشته باشد. سازمان نظام مهندسی ساختمان هنوز نمی‌تواند به صورت جداگانه فکر و عمل کند. باید عوامل درگیر ساخت و ساز در کنار یکدیگر و هماهنگی عمل کنند.

کد خبر: 6565 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ بهمن ۹۵ - ۳:۴۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،درهمایش ملی و تخصی زلزله مدیریت بحران و دورنمای آینده که در بجنورد برگزار شد، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، تورج نائیج پور، بیان کرد: مدیریت یکپارچه در ساختمان‌سازی و مدیریت بحران باید به خوبی و جدی مورد توجه قرار گیرد تا از برخی مشکلات در این موضوع جلوگیری شود و با وجود ۱۸ بحران در سطح کشور از جمله محیط زیست، آب و بیکاری باید به منظور جلوگیری از تبعات منفی هر یک از این بحران‌ها برنامه‌ریزی دقیقی داشت. عواملی چون نبود هماهنگی بین نیروهای یاری‌رسان در مواقع حادثه بعضا مشکلاتی ایجاد می‌کند که باید منابع انسانی در مدیریت بحران توجه ویژه داشت.توجه به مدیریت بحران و مدیریت یکپارچه در ساختمان‌سازی

توجه به مدیریت بحران و مدیریت یکپارچه در ساختمان‌سازی

توجه به مدیریت بحران و مدیریت یکپارچه در ساختمان‌سازی

توجه به مدیریت بحران و مدیریت یکپارچه در ساختمان‌سازی

نائیچ پور همچنین اشاره کرد: اکنون ۴۰۰ هزار نفر در سازمان نظام مهندسی کشور عضویت دارند که ۸۰ درصد این افراد را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند و باید از ظرفیت این نیروهای جوان استفاده کرد. همچنین، در مواقع بحران باید سازمان نظام مهندسی ساختمان با مراجع و دستگاه‌های زیربط همکاری‌های لازم را داشته باشد تا اقدامات به خوبی ساماندهی شود.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنین درباره تشکیل نظام داوطلبی اظهار کرد: برخی بحران‌ها مانند محیط زیست خود ساخته می‌باشد و برخی نیز طبیعی است که باید نظام مهندسی با مشارکت مدیریت بحران از وقوع خسارت و حوادث پیشگیری کند. برای همه موضوعات در کشور نهادی داریم اما متاسفانه جزیره‌ای عمل می کنیم و پادگرایی در کشور باید به همگرایی تبدیل شود. سازمان نظام مهندسی ساختمان هنوز نمی‌تواند به صورت جداگانه فکر و عمل کند و باید این امر نیز مورد توجه قرار بگیرد.

و نیز خاطرنشان کرد: در قانون نیز به دنبال قانون نظام مهندسی در مجلس و کنترل آیین‌نامه ساختمان در بخش عمومی و خصوصی هستیم.

همچنین در ادامه بیان کرد: در بحث تکنیکال باید به سمتی گام برداشت که موضوعات شهرسازی و معماری مورد توجه قرار بگیرد. باید عوامل درگیر ساخت و ساز در کنار یکدیگر و هماهنگی عمل کنند تا بتوان اشکالات موجود را رفع کرد.

همایش ملی تخصصی زلزله مدیریت بحران و دورنمای آینده تا فردا جمعه در بجنورد ادامه دارد.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۵
1210 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0