انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی

کدام وزیران پیشنهادی شانس بیش تری دارند؟

ریاست سازمان نظام مهندسی و نماینده شیراز در مجلس با اشاره به این که وزیران پیشنهادی نفت، دفاع، امور خارجه، اقتصاد، بهداشت و درمان از شرایط نسبتا مطلوبی در فضای مجلس برخوردارند بیان کرد: جامعه مهندسی از وزیر راه و شهرسازی انتظاردارد به مسکن رونق دهد و بررسی آیین نامه کنترل ساختمان را به بعد از تصویب "قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان" واگذار کند.

کد خبر: 960528001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ مرداد ۹۶ - ۵:۴۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی  ریاست سازمان نظام مهندسی و نماینده شیراز در مجلس با اشاره به  این که وزیران پیشنهادی نفت، دفاع، امور خارجه، اقتصاد، بهداشت و درمان از شرایط نسبتا مطلوبی در فضای مجلس برخوردارند بیان کرد: جامعه مهندسی از وزیر راه و شهرسازی انتظاردارد به مسکن رونق دهد و بررسی آیین نامه کنترل ساختمان را به بعد از تصویب “قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان” واگذار کند.کدام وزیران پیشنهادی شانس بیش تری دارند

کدام وزیران پیشنهادی شانس بیش تری دارند

رجبی

کدام وزیران پیشنهادی شانس بیش تری دارند؟

فرج‌الله رجبی   گفت: بنظر میرسد اکثریت وزیران پیشنهادی دولت از نماینده های مجلس رای اعتماد بگیرند ولی آن چه از فضای کلی مجلس میتوان استنباط کرد این که وزیران نفت، دفاع، امور خارجه، اقتصاد، بهداشت و درمان از شرایط نسبتا مطلوبی در فضای مجلس برخوردار هستند.
رجبی هم چنین درمورد وضعیت وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مورد وزرای پیشنهادی که تا امروز به صحن آمده اند عکس‌العمل های نمایندگان را دیده ایم و بهمین لحاظ بهتر می توان فضا را در مورد آن ها مورد سنجش قرار داد. آقای آخوندی قرار است فردا بیاید. انتظار داریم فردا پیش از رسیدن به مرحله رای گیری بعضی از نماینده ها تکلیف خود را در خصوص وزیران مشخص کنند ولی هنوز نمیتوان در مورد ۷ وزیری که فردا به صحن می آیند پیش بینی مشخصی ارایه داد.

 

وی گفت: در ماه های اخیر بر اساس یک توافق با دکتر مظاهریان ـ معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ـ صورت  جلسه ای را در مورد آیین نامه کنترل ساختمان نوشتیم که بعدا در کمیسیون زیربنایی دولت مطلب دیگری مصوب گردید که مورد اعتراض سازمان نظام مهندسی  قرار گرفت و بنا شد مجددا بازبینی گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی عنوان کرد : با این حال بازبینی مجدد، نهایی نشد ولی نظر جامعه مهندسی کشور، سی و یک نظام مهندسی استان ها و شورای مرکزی بر اینست که بررسی آیین نامه به بعد از تصویب “قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان” موکول گردد. این قانون در حال حاضر در دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار دارد که همه دست اندرکاران و ذینفعان دولتی و غیردولتی در نشست ها آن شرکت میکنند.
رجبی با اشاره بنظر مهندسین در مورد آیین نامه کنترل ساختمان تصریح کرد: نظر جامعه مهندسی کشور اینست که لازم است منطبق با آخرین اصلاحات صورت گرفته در قانون، منابع بهره بردار و مهندسان حفظ گردد و از همه مهم تر کیفیت ساخت و سازها ارتقا پیدا کند. کما این که در طی بیست و چهار سالی که از ایجاد سازمان نظام مهندسی میگذرد شاهد بهبود کیفیت ساختمان ها هستیم.

کدام وزیران پیشنهادی شانس بیش تری دارند

وی تاکید کرد: آقای آخوندی باید فردا اظهارنظر روشنی در مورد آیین نامه داشته باشند. طبق مصوبه شورای مرکزی، ما یک نامه به ریاست جمهور نوشتیم و گفتیم که این آیین نامه باید مورد تأمل قرار گیرد ولی مشخصا بعنوان درخواست اصلی و کلیدی سازمان نظام مهندسی مطرح کردیم که بررسی این آیین نامه به بعد از تصویب قانون موکول گردد.
رجبی در مورد عملکرد وزیر راه و شهرسازی طی ۴ سال گذشته خاطر نشان کرد: آقای آخوندی در بخش هوایی، راه، راه آهن و دریایی نمره خوبی گرفتند ولی در حوزه مسکن، به جز تکمیل مسکن مهر عملکرد خاصی ارایه نشد. بنابراین وزیر راه و شهرسازی باید بطور مشخص برنامه خود را برای تحرک بخشی به حوزه مسکن اعلام کند زیرا این موضوع یک بحث ملی است.


رجبی با اشاره به شعار امسال مبنی بر “اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال” بیان داشت: شعار امسال و هم چنین سیاست های برنامه ششم تاکید ویژه ای بر ایجاد اشتغال دارد و بخش مسکن بستر مناسبی برای کاهش بیکاری و رونق بخشی به اقتصاد است. بیش از صد صنعت بطور مستقیم با حوزه ساختمان ارتباط دارند و حیات بسیاری از صنایع وابسته به تحرک این بخش است. بنابراین نیروی انسانی عظیمی اعم از کارگران، مهندسین و واسطه گران درگیر این بخش هستند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یاد آور شد: من به آقای آخوندی گفته ام موضوع رونق مسکن در حد یک وزارت خانه نیست. وزارت راه و شهرسازی بعنوان هسته مرکزی باید از ظرفیت مجموعه تیم اقتصادی دولت و بانک های تخصصی مثل بانک مسکن استفاده کند.
وی در مورد اصلاحاتی که در قانون نظام مهندسی صورت گرفته است عنوان کرد: تا جاییکه پیش رفتیم تلاش کردیم نقش ها را مشخص و تعریف مشخصی از سازمان های نظام مهندسی ارایه دهیم و در عین حال نگاهمان به تقویت بهره برداری و کیفیت ساخت و ساز باشد. هم چنین نقش دستگاه های عمومی مثل شهرداری را روشن تر کنیم. در این آیین نامه همت وزارت خانه این بوده که نقش مسوولیت پذیری را روشن کند. تلاش ما نیز اینست که این مساله در قانون روشن گردد. هم چنین یکی از مهم ترین چالش های نظام مهندسی را حل کنیم و این سازمان را از ابهام در بیاوریم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پانصد هزار عضو سازمان نظام مهندسی افرود: نظام مهندسی ساختمان، قویترین سازمان مردم نهاد است و تاثیر مستقیم در اشتغال و رونق اقتصادی دارد. طی بیست و چهار سال گذشته نظام ساخت و ساز با کیفیت کاملا متمایز نسبت به گذشته صورت میگیرد و از جهت فنی اطمینان آور است. باید بتوانیم نظام مهندسی را چتری کنیم که همه صاحبان حرفه ها در این چتر جمع گردند و یک احساس مسوولیت مشترک ایجاد کنیم. گرداوری این آیین نامه باید بیست سال پیش اتفاق می افتاد اما حالا که انجام نشده دو سه ماه دیگر صبر کنیم تا قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بتصویب برسد.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام تابلو برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مرداد ۹۶
1017 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0