در مورد التهابات بازار مسکن 2 سال قبل به معاون اول هشدار داده بودیم فرج الله رجبی بیان داشت:

در مورد التهابات بازار مسکن ۲ سال قبل به معاون اول هشدار داده بودیم

ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با عنوان این که در مورد وضعیت امروز بازار مسکن به آقای جهانگیری از 2 سال قبل هشدار داده بود، بیان کرد: اختلاف ‌نظرهایی با وزارت راه و شهرسازی در مورد قانون نظام مهندسی داریم که هنوز به نتیجه نرسیده و مشکلاتی را برای مهندسین ایجاد کرده است.

کد خبر: 970419010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ - ۴:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با عنوان این که در مورد وضعیت امروز بازار مسکن به آقای جهانگیری از ۲ سال قبل هشدار داده بود، بیان کرد: اختلاف ‌نظرهایی با وزارت راه و شهرسازی در مورد قانون نظام مهندسی داریم که هنوز به نتیجه نرسیده و مشکلاتی را برای مهندسین ایجاد کرده است.

در مورد التهابات بازار مسکن 2 سال قبل به معاون اول هشدار داده بودیم

در مورد التهابات بازار مسکن ۲ سال قبل به معاون اول هشدار داده بودیم

در مورد التهابات بازار مسکن ۲ سال قبل به  معاون اول هشدار داده بودیم

وی در جلسه خبری برگزاری اجلاس بیست و یکم سازمان نظام مهندسی شورای مرکزی با عنوان این که رویکرد ما بعنوان اعضای شورای مرکزی و مهندس حرفه‌ مند چگونگی استفاده از ظرفیت‌ های این سازمان برای مخاطبان و افراد مرتبط با این حوزه است، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی قوی ‌ترین تشکل غیردولتی است که در دویست شهر و سی و سک استان نمایندگی دارد.
رجبی با اشاره به اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس، تصریح کرد: بیست و یک ماه پیش نمایندگان مجلس طرحی را برای اصلاح قانون نظام مهندسی عنوان کردند که این طرح به کمیسیون عمران ارجاع داده شد در کمیسیون عمران کارگروهی تشکیل گردد تا به این موضوع رسیدگی گردد و نشست های متعددی با دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت راه و شهرسازی و کارشناسان این امر برگزار گردید.
رئیس شورای مرکزی سازمن نظام مهندسی با عنوان این که آبان‌ ماه نسخه جمع بندی اصلاح قانون نظام مهندسی آماده و به کمیسیون عمران تحویل داده شد، تاکید کرد:‌ نمایندگان مجلس این نسخه جمع‌ بندی اصلاح قانون را نپذیرفتند و گفتند انتظار تغییرات بیش تری در قانون را دارند و این تغییراتی که انجام شده تغییرات جزئی است و بدنبال تغییر رویکردها و راهبردها بودند.
وی افزود: بحث‌ های زیادی مطرح گردید و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید نظام مهندسی با نظام فنی کشور همراه گردد و با همراهی این دو نظام باید نظارت بر ساخت و سازهای دولتی غیردولتی و خصوصی صورت گیرد.
وی با عنوان این که سازمان برنامه و بودجه هم بدنبال ایجاد یک سازمان فنی یکپارچه و واحد در کشور است، بیان کرد: در نهایت کمیسیون عمران پذیرفت یک نظام فنی و اجرایی ایجاد گردد که سازمان نظام مهندسی یکی از بخش ‌های آن باشد و سازمان نظام مهندسی و نظام فنی کشور می‌ توانند ریشه‌ های مشترک پیدا کنند و براساس قانون شرکت ‌هایی تاسیس گردد که نظارت بر امر ساخت و ساز داشته باشد.
رجبی هم چنین با اشاره به اختلافات وزارت راه و شهرسازی و این سازمان در ۱ سال گذشته و موضوع تعیین مهندس ناظر در ساخت و سازها، عنوان داشت: موضوع اصلی این است که باید در این امر توجه به منافع بهره‌ بردار باشد و ما معتقد هستیم برخی از تولیدکنندگان مسکن بهره ‌بردار نهایی نیستند و آن را واگذار می ‌کنند بنابراین ما باید منافع بهره‌ بردار نهایی را در نظر بگیریم. از این رو اختلاف ‌نظرهایی با وزارت راه و شهرسازی رخ داده و هنوز هم برای رفع این اختلاف ‌نظرها به نتیجه نهایی نرسیده‌ ایم.
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی خاطر نشان ساخت: معتقد هستم این ابهامات بوجود آمده با اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی رفع می ‌شود و در حال حاضر یک تعدد رویه در سازمان‌ ها به علت بخش نامه‌ های مختلفی که از طرف وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ابلاغ شده بوجود آ‌مده است که امیدوار هستم این مشکلات در آینده نزدیک حل گردد.
وی هم چنین در مورد تهدیداتی که اخیرا نشات گرفته از این اختلاف ‌نظرها به وی شده بود، مطرح کرد: در شرایطی که بحث ‌ها بالا گرفته بود نامه‌ ای به بنده وصول شد که گفتند اگر این درخواست ‌ها اجرا نگردد فلان ماده را در مورد شما اجرایی می ‌کنیم بهر حال آن موضوع پایان یافته است و امیدوار هستم مشکلات و اختلاف‌ نظرها بزودی برطرف گردد.
وی با تاکید بر این که در مورد شرایط امروز بازار مسکن و التهابات آن ۲ سال قبل به آقای جهانگیری هشدار داده بودیم، یاد آور شد: ۲ سال قبل بود که طی نامه‌ ای احتمال آشفتگی بازار مسکن را به آقای جهانگیری اطلاع داده بودیم و گفته بودیم که مطالبه ‌گری برای سامان‌ بخشی به بازار مسکن در سطح وزرای اقتصادی و بانک مرکزی انجام گردد. هم چنین گفتیم که اگر می‌ خواهید بحث بیکاری پایان پذیرد باید بازار مسکن را فعال کنید. ریاست مجلس هم در نامه ‌ای این موضوع را پیگیری کرد ولی در نهایت مجلس با موضوع بودجه استیضاح و سایر مسائل روبرو گردید و در نهایت به نا آرامی‌های اخیر اقتصادی برخوردیم که التهاباتی هم در بازار مسکن ایجاد کرد.
وی با عنوان این که عبور از این گذرگاه‌ ها نیازمند برنامه ‌ریزی‌های مشخص در حوزه مسکن دارد، تاکید کرد: با سامان بخشی به بازار مسکن می‌ توان سبب رشد اقتصاد ملی شد و برخی از مشکلات رکود در تولید را حل کرد و عرضه و تقاضا در بازار مسکن و صنایع بالادستی و پایین دستی آنرا تنظیم کرد.

در مورد التهابات بازار مسکن ۲ سال قبل به معاون اول هشدار داده بودیم

رجبی گفت: در همان زمان از آقای جهانگیری خواستیم بحث ارائه تسهیلات از بانک ‌ها برای بازار مسکن را پیگیری کنند و نه بعنوان یک خرده سیاست بلکه بعنوان یک راهبرد ملی مطالبات بخش مسکن را دنبال کنند و تمام دولت به این امر بپردازد.
رجبی گفت: بر این باورم که اگر در حوزه مسکن برنامه‌ریزی نداشته باشیم، نمی‌ توانیم از مشکل بیکاری هم عبور کنیم.
وی هم چنین با اشاره به ادعاهایی که در مورد هزینه‌ های میلیاردی برگزاری این اجلاس پیش رو در روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه در تهران شده است، اظهار داشت: براساس قانون می ‌توانستیم این اجلاس را در ۳ روز برگزار کنیم ولی به علت شرایط اقتصادی و برای کاهش هزینه ‌ها آن را به دو روز کاهش دادیم و بودجه برگزاری این اجلاس نسبت به سال پیش چهل درصد کاهش دادیم. هزینه برگزاری این اجلاس ۲ روزه به ۱ میلیارد هم نمی‌ رسد و این که گفته می‌ شود مهمان‌ ها را با خانواده‌ هایشان دعوت کرده‌ایم، تکذیب می ‌کنم.
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی، هم چنین در مورد ترازنامه سازمان نظام مهندسی کشور، بیان کرد: بخشی از کاهش درآمدها به کاهش عملکرد سازمان‌ ها برمی‌گردد و سازمان ‌ها نتوانستند به تعهدات خود در مورد شورای مرکزی عمل کنند.
رجبی تصریح کرد: بودجه سیزده میلیارد تومانی برای سال نود و شش به تصویب رسیده بود که نه میلیارد تومان آن محقق گردید.
وی هم چنین در مورد پیگیری مسکن خبرنگاران در مجلس، افزود: طرح مسکن خبرنگاران نیاز به ایده پخته ‌تری دارد و من اگر بجای خبرنگاران بودم با مشاوران حقوقی در این مورد مشورت می ‌کردم و ایده بهتری را برای ارائه به مجلس آماده می ‌کردم.
رجبی یاد آور شد: قطعا اگر ایده‌ای قابل قبول از طرف خبرنگاران مطرح گردد می‌ توان امضای نمایندگان مجلس برای پیگیری آنرا جمع کرد و من پیگیری آن را در مجلس متعهد می ‌شوم.

منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته برنزی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۷
1531 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0