باید به جایی برسیم که تخلفات ساختمانی حذف شوند رئیس نظام مهندسی چهار محال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با مهندسین نیوز

باید به جایی برسیم که تخلفات ساختمانی حذف شوند

مهندس بنایی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهار محال و بختیاری، در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی تاکید کرد: وقت و انرژی زیادی در این دوره هیات مدیره بر اثر اختلافات وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی تلف شد و اگر این نرژی را روی ارتقای سطح کیفی خدمات گداشته بودیم اتفاقات خوبی میفتاد.

کد خبر: 970516001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ - ۸:۰۸ ق.ظ

مهندس بنایی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهار محال و بختیاری، در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی تاکید کرد: وقت و انرژی زیادی در این دوره هیات مدیره بر اثر اختلافات وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی تلف شد و اگر این نرژی را روی ارتقای سطح کیفی خدمات گداشته بودیم اتفاقات خوبی میفتاد.

باید به جایی برسیم که تخلفات ساختمانی  حذف شوند

مهندس بنایی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهار محال و بختیاری گفت: در سازمان اساس کار بر این خواهد بود که وضعیت بخشنامه ها و اختلافاتی که با وزارت راه و شهرسازی به وجود آمده، ساماندهی شود و به هرشکل راه حل پیدا کنیم تا این اختلافات از بین برود.

او اظهار داشت: در حوزه تغییر قانون هم که سال قبل قرار بود اتفاق بیفتد وانجام نشد، اقداماتی برای اصلاحات قانون نظام مهندسی انجام خواهد شد.

بنایی با اشاره به اینکه ارتقای سطح خدمات به ارباب رجوع یا مالکین در دستور کار است، افزود: خدمات مهندسی  که ما ارائه می دهیم در برخی جاها خوب، برخی جاها مطلوب و در بعضی جاها کم یا ضعیف است، باید بازنگری کنیم تا ببینیم کجا و به چه شکل می توانیم خدمات بهتری به ارباب رجوع و مالک بدهیم.

مهندس بنایی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهار محال و بختیاری

مهندس بنایی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهار محال و بختیاری

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهار محال و بختیاری یکی دیگر از محورهای کار را کاهش تخلفات ساختمانی عنوان کرد و گفت: باید در این زمینه مسیرهایی انتخاب کنیم و کارهایی انجام بدهیم که تخلفات ساختمانی به حداقل میزان برسد یا حذف شوند.

او تاکید داشت: ما باید به سمت قانونمندی بیشتر برای خدمت رسانی به وسیله خدمات الکترونیکی و نرم افزارها پیش برویم و مراجعین به سازمان را به حداقل برسانیم.

بنایی تصریح کرد: در راستای بحث بخشنامه های وزارت راه و شهرسازی حذف دو نقشه ای ها را انجام دادیم که بسیار کار پرتنشی بود و در شهرکرد که مرکز استان است، تمرکز و فعالیت های خوبی داشتیم.

به گفته او تخلفات ساختمانی تا حدود زیادی کم شد، به طوری که قبلا بیش از ۹۵ درصد از مالکین تخلف ساختمانی داشتند و حال به  کمتر از ۵ درصد رسید و این تحول عظیمی است که انجام شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهار محال و بختیاری بیان کرد: برای رفع اختلافات بین سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی تلاش هایی کردیم که خوب پیش رفت و امیدواریم در دوره هیات مدیره جدید هم این کار ادامه یابد.

استفاده از خدمات نوین برای ارائه خدمات مهندسی

بنایی در ادامه گفت: در زمینه قانونمند شدن ارتقای نرم افزارها و استفاده از خدمات نوین برای خدمات مهندسی کارهای زیادی انجام شد، علاوه بر خدمات رفاهی و ورزشی برای مهندسان، خدمات آموزشی مستمر در تمام زمینه هایی که مهندسان نیاز داشتند و علاقه مند بودند، در همه رشته ها انجام شد.

او تاکید کرد:در زمینه ارجاع کار سامانه ها را به روز کرده، در خصوص تعداد کار و صلاحیت ها که در پروژه های کوچک مشکل داشتیم، با هماهنگی وزارت خانه توانستیم پروژه های زیر ۴۰۰ متر را به شکل یک پروژه ای استفاده کنیم و خدمات مهندسی را به نقاط دور دست، حتی روستاهای استان، فرستادیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهار محال و بختیاری بیان کرد: از لحاظ مالی قبلا هماهنگی ها مستقل و درآمدها و هزینه ها در دفاتر نمایندگی صورت می گرفت که  این استقلال را برداشتیم، با حساب متمرکز در کل استان به آنها نظم دادیم و دریافت و پرداخت ها از طریق سازمان نظام مهندسی استان  انجام شد. اختلاف عملکرد در برخی جاها وجود داشت که سعی کردیم به حداقل برسد.

او با بیان اینکه مباحث مالی متمرکز و یکنواخت شد، تصریح کرد: یک شماره حساب اعلام شد که همه واریزی ها به همان حساب باشد، قبلا ارتباط مالی بین مالکین و ناظرین وجود داشت که با این کار نظم پیدا کرد و تعرفه ها و عملکردها نیز مشخص شد و برای دفاتر دیگر استان هم موثر بود.

بنایی اظهار داشت: سعی کردیم آموزش ها را از حالت کاملا متمرکز درآورده، در دفاتر نمایندگی خدمات آموزشی ارائه بدهیم،البته گاهی به شکل استانی برگزاری سمینار داشتیم.

وی در پایان گفت: وقت و انرژی زیادی در این دوره هیات مدیره بر اثر اختلافات وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی تلف شد و اگر این نرژی را روی ارتقای سطح کیفی خدمات گداشته بودیم اتفاقات خوبی میفتاد.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-محاسبات ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۷
2294 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0