مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

هیچ نظارتی بر معادن نداریم/ کارگران ماه ها حقوق نمیگیرند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این که هیچ نظارتی در معادن نداریم، بیان کرد: حتما باید پنجاه نفر در معادن کشته شوند تا متوجه شویم چه اتفاقی در حال روی دادن است.

کد خبر: 960322009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶ - ۲:۲۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این که هیچ نظارتی در معادن نداریم، بیان کرد: حتما باید پنجاه نفر در معادن کشته شوند تا متوجه شویم چه اتفاقی در حال روی دادن است.هیچ نظارتی بر معادن نداریم کارگران ماه ها حقوق نمیگیرند

هیچ نظارتی بر معادن نداریم کارگران ماه ها حقوق نمیگیرند

سازمان نظام مهندسی معدن

هیچ نظارتی بر معادن نداریم کارگران ماه ها حقوق نمیگیرند

عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در جلسه خبری با اعتراض بعدم نظارت و آموزش در معادن تصریح کرد: معادن کشور وضعیت خوبی ندارند.
سهل آبادی ادامه داد: حتماً باید پنجاه نفر در یک معدن کشته شوند، تا ما متوجه شویم چه اتفاقی در معادن می‌افتد؟
وی با بیان مطالبات معدن کاران از سازمان نظام مهندسی و معاونت معادن وزارت خانه افزود: نظارتی که مورد انتظار است، صورت نمیگیرد و بهیچ عنوان در معادن نظارت نداریم.
به گفته وی، ما ابتدایی‌ترین آموزشها را در معادن نداریم؛ یک دستگاه لودر حدود یک میلیارد قیمت دارد ولی اپراتور آن کم ترین مهارت برای استفاده از آن ندارد.
رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران ادامه داد: یکی دیگر از عوامل موثر در بروز حادثه آزادشهر کهنگی ماشین‌آلات بود؛ ماشین‌آلات همه معادن از رده خارج است. مگر میشود باطری یک ماشین در حال کار تمام شود؟ صاحبان معادن حاضر به هزینه کردن برای آموزش و ماشین‌آلات نیستند که آن هم دلیلی دارد. ما در معادن با ماشین‌آلات سال هزارو نهصد و هفتاد میلادی کار میکنیم؛ انتظار داریم اتفاقی رخ ندهد؟


سهل آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات معدن کاران، عدم دریافت حقوق طی ماههای مستمر است؛ خانواده همان معدن کاری که در ناامنی کار کرد و کشته شد، نان شب نداشتند.
وی گفت: وزارت کار هیچ اقدامی برای حمایت از این معدن کاران انجام نمیدهد. ما هر چهار سال یک بار تصمیم میگیریم وزارت صنعت را ادغام کنیم، چهار سال بعد تصمیم میگیریم جدا کنیم؛ بجای این تصمیمات بی‌ثمر برای معادن و ذخایر کشور فکری کنیم.
سرقینی معاون وزیر صنعت در پاسخ به سخنان سهل‌آبادی مطرح کرد: من از سال هشتاد و سه که در وزارت صنعت در همین پست بودم، آخرین محموله ماشین‌آلات خریداری گردید؛ میخواستیم در این دوره مجدد ماشین‌آلات خریداری کنیم ولی منابع آن جور نشد.
منبع: جامعه خبری تحلیلی الف

 

سوالات نظام مهندسی برق مرداد ۹۴

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۹۶
1153 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0