نشست مجازی نماينده «يونیدو» در ایران با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نشست مجازی نماينده «يونیدو» در ایران با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

نشست مجازی نماينده «يونیدو» در ایران با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

نشست مجازی نماينده «يونیدو» در ایران با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، صورت گرفت. طبق قانون، سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای ماموریتهای حاکمیتی است و سازمان خصوصی (غیر دولتی) محسوب می گردد

کد خبر: 991116002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ بهمن ۹۹ - ۱۰:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست مجازی نماينده «يونیدو» در ایران با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، صورت گرفت. طبق قانون، سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای ماموریتهای حاکمیتی است و سازمان خصوصی (غیر دولتی) محسوب می گردد


نشست مجازی نماينده «يونیدو» در ایران با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

نشست مجازی نماينده «يونیدو» در ایران با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور
در نشست مشترک مجازی نماينده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (يونیدو) با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، بر همکاری ‌های مشترک تاکید گردید.
جلسه مشترک مجازی خانم جوان شهرکی، نماينده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (يونیدو) با احمد خرم، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.
از جمله محورهای این نشست مجازی «شناخت و معرفي توانمندي هاي سازمان برای جانمايي، تعريف و حضور سازمان نظام مهندسي در پروژه هاي توسعه اي صنعتي سازمان ملل در ايران»، «پيشنهاد تعريف و اخذ اعتبار برای پروژه ها» و «تعريف پروژه هاي مرتبط با صنعت ساختمان در راستاي مبارزه با تغييرات اقليمي و كاهش گازهاي گلخانه اي» بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در این نشست مجازی بیان کرد: طبق قانون، سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای ماموریتهای حاکمیتی است و سازمان خصوصی (غیر دولتی) محسوب می گردد، ضمن اینکه این سازمان در چهارچوب مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان فعالیت دارد و تمامی مهندسین هفت رشته تحت عنوان سازمان، خدمات مهندسی ارائه میدهند.
احمد خرم با یادآوری اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان بالغ بر ۵۵۰ هزار عضو دارد که این تعداد اعضا در کشور بی نظیر است، گفت: همه اعضای این سازمان دارای مدارک تحصیلی لیسانس به بالا و از افراد نخبه جامعه هستند و خدمات مهندسان توسط سازمان سازماندهی می گردد. البته از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظارت بر طرح و اجرا، برخورد با تخلفات و معرفی مجری ذی صلاح به مالک یا کارفرما است.
به گفته وی، مرجع رسیدگی به تخلفات مهندسین، شورای انتظامی است و هر کدام از اعضا تخلفی داشته باشد، توسط این شورا مورد بررسی و رسیدگی قرار میگیرد.
خرم در ادامه با اشاره به ماده دوم قانون نظام مهندسی، در مورد ماموریتهای این سازمان، افزود: درحال حاضر حدود دویست و‌ چهل هزار عضو دارای پروانه اشتغال به کار داریم، ضمن اینکه آمادگی همکاری با یونیدو در برنامه های آموزشی و پژوهشی و هم‌چنین مدیریت بحران در امداد و نجات و پیش‌گیری هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان، یک سازمان خصوصی با اهداف عمومی است، ادامه داد: یونیدو یک جنبه حاکمیتی در دنیا دارد و هدف مشترک، خدمت و کار برای مردم است که رضایت خاطر می آورد. بر همین اساس، در جلسه ای که امروز داریم، با هدف حل مشکلات مردم تشکیل شده است و امیدوار هستم این هدفی که انتخاب کردیم، روز به روز سبب اثرگذاری بیشتر شود.
خرم، نسل سوم ساختمان را پیشاصنعتی، نسل چهارم را صنعتی سازی، نسل پنجم را هوشمند سازی و نسل ششم را ساختمان سبز دانست و در عین حال گفت پیش بینی ما این است که نسل هفتم، نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی باشد.
وی با عنوان اینکه با همکاری یونیدو میتوانیم طراحی و مدیریت انتقال پیشاصنعتی در ایران را به مرحله صنعتی با همکاری یونیدو تبدیل کنیم.
به گفته خرم، در ایران زیر پنج درصد ساخت و سازها، صنعتی سازی شده در حالی که باید چهل درصد باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان اینکه هم اکنون پی‌گیری اجرای مبحث مهمی تحت عنوان مدیریت بهره برداری، نگهداری، تعمیرات و بازسازی ساختمان ( مبحث ۲۲ ) را شروع کرده ایم، به نماينده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران (يونیدو) پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی مسائل کارشناسی را ارایه کرد.
در این نشست مجازی، خانم جوان شهرکی، نماینده یونیدو در ایران با بیان اینکه با انتخاب مهندس خرم به عنوان رییس شورای مرکزی، پیشینه تجربی و تاریخی به نظام مهندسی آورده شده است، تصریح کرد: به نظر من مهم‌ترین هدف همکاری مشترک نظام مهندسی و یونیدو، دستور کار توسعه صنعتی است که آمادگی همکاری مشترک در این مورد، در ایران هستیم.
جوان شهرکی گفت: از سال ۱۹۹۸ دفتر کشوری یونیدو در ایران تاسیس شده که سازمان فنی تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است.
وی از همکاری یونیدو با مرکز آمار ایران و سازمان گسترش سخن گفت و ادامه داد: سازمان ملل در زمینه مدیریت بحران دارای مراحل پیشگیری، وقوع و بازسازی پس از بحران است.
جوان شهرکی گفت: درخصوص اقدامات حوزه ساختمان با هدف مدیریت انرژی در ساختمان با سازمانهای خصوصی همکاری می کنیم؛ به شرطی که پروتکلهای وزارت امور خارجه را رعایت کنند.
وی، تمهیدات دسترسی ایران به تکنولوژی های در حال ظهور در قالب شبکه اختصاصی را مورد توجه دانست.
در همین حال، رامين كرمى، دستيار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در امور بین الملل بیان کرد: سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (يونیدو) یک سازمان تخصصی سازمان ملل متحد است که مقر آن در وین است. هدف اصلی این سازمان، ارتقا و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال گذار و توسعه روابط صنعتی بین‌المللی است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ بهمن ۹۹
391 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0