رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان

پروانه بهره برداری معادن متخلف در کرمان باطل میشود

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان بیان کرد: بازرسی از معادن استان بزودی شروع میشود و پروانه بهره برداری معادنی که اصول ایمنی را رعایت نمیکنند، باطل خواهد شد.

کد خبر: 960316002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶ - ۲:۳۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان بیان کرد: بازرسی از معادن استان بزودی شروع میشود و پروانه بهره برداری معادنی که اصول ایمنی را رعایت نمیکنند، باطل خواهد شد.پروانه بهره برداری معادن متخلف در کرمان باطل میشود

پروانه بهره برداری معادن متخلف در کرمان باطل میشود

پروانه بهره برداری معادن متخلف در کرمان باطل میشود

پروانه بهره برداری معادن متخلف در کرمان باطل میشود

منوچهر رخ گفت: تمام معادن باید مسئول فنی دائم داشته باشند و هر معدنی که اصول ایمنی را رعایت ننماید پروانه بهره برداری آن باطل خواهد گردید.
رخ ادامه داد: تا کنون بجز معدن ذغال سنگ باب نیزو که در سال های گذشته از بهره بردار و رئیس آن معدن خلع دست شد، برخورد جدی با معادن صورت نپذیرفته است و از این به بعد تصمیم داریم با جدیت خیلی زیاد به این مسائل بپردازیم.
او با اشاره بوقوع حادثه در برخی معادن کشور افزود: اگر مسئولین فنی و ایمنی در این معادن حضور نداشتند یقین داشته باشید که حادثه خیلی بزرگتری رقم میخورد.
وی اظهار داشت: مسئولین فنی در معادن، بالاترین مقام اجرائی در معادن هستند و همین طور بالاترین مسئولیت را در قبال معدن و کارکنان معادن دارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان با اشاره به این که رسالتی خیلی مهم بعهده مسئولین فنی است تصریح کرد: این مسئولین علاوه بر این که چشم و گوش دولت و سازمان نظام مهندسی معدن هستند، همه امور استخراج، اکتشاف، بهره برداری صحیح و هم چنین رعایت مسائل ایمنی را بر عهده دارند.
رخ با اشاره بر لزوم حضور دائمی مسئولین فنی در معادن عنوان کرد: در معادن زیر زمینی و ذغال سنگ شرایط حساسی وجود دارد و مسئولین فنی حتی در غیاب خود هم باید یک نفر را بعنوان مسئول فنی جانشین انتخاب کنند.
وی با اشاره به استفاده از متخصصین حوزه معدن بعنوان مسئول فنی افزود: باید حقوق و مزایای این افراد بگونه ای باشد که بتوانند بطور دائم در معادن حضور فعال داشته باشند زیرا که نمیتوان این مسئولیت مهم و خطیر را به افراد بی تجربه و تازه کار واگذار کرد.
رخ گفت: قانون گذار دست ما را باز گذاشته تا بتوانیم پروانه بهره برداری معادن بدون مسئول فنی را لغو نماییم.
او یکی از علل اصلی حادثه در معادن ذغالسنگ را رعایت نکردن مسائل ایمنی توسط کارکنان معدن بر شمرد و تاکید کرد: در یک بازرسی اتفاقی از یک معدن دیدیم که بیش از هشتاد درصد کارکنان لوازم آتش زا بهمراه داشتند که خطر جدی برای آن ها و معدن بشمار میرود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کرمان اذعان کرد: تمام کارکنان معادن پیش از ورود بمعدن باید آموزشهای لازم را دیده باشند و ما در خیلی از معادن مشاهده میکنیم از کارگرهای فصلی استفاده میکنند که هیچ آموزشی ندیده اند.


وی با اعلام این که نبود امکانات در معادن به یک معضل تبدیل شده است گفت: امکانات خیلی از معادن استان کرمان در زمان روسها و پیش از انقلاب تهیه شده و بعد از آن هیچ تغییری در این معادن رقم نخورده است در حالیکه تمام معادن باید به دستگاههای هشدار دهنده مجهز باشند.
رخ با بیان جایگاه مهندسی معدن در کشور به خصوص در استان کرمان اضافه کرد: کشور ما بلحاظ علوم معدنی در دنیا شناخته گردیده است و حتی خیلی از کشور های دنیا برای آموزش نیروی انسانی خود از ما درخواست کمک نموده اند.
سالانه حدود شصت و سه میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج میشود که بیست و یک درصد استخراج کل کشور را در بر میگیرد.
چهل و دو نوع ماده معدنی از سیصد و هشتاد معدن در استان کرمان استخراج میشود و مس، سنگ آهن، ذغالسنگ، کرومیت و تیتانیوم از مواد معدنی شاخص این استان است.
دولت تدبیر و امید از شش هزار محدوده معدنی این استان، چهار هزار و هفتصد محدوده را تعیین تکلیف کرده است.
منبع: ایرنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی آذربایجانشرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ خرداد ۹۶
1345 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0