رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان مطرح کرد:

نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک الزام قانونی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان بیان کرد: با توجه بمقررات ملی ساختمان، نصب تابلوی مشخصات ساختمان بوسیله مجری الزامی است.

کد خبر: 11163 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۹۶ - ۱۲:۱۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان بیان کرد: با توجه بمقررات ملی ساختمان، نصب تابلوی مشخصات ساختمان بوسیله مجری الزامی است.نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک الزام قانونی است.

نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک الزام قانونی است.

نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک الزام قانونی است.

نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک الزام قانونی است.

حسن مجتبی‌زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان وعضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با اعلام این که نصب تابلو مشخصات ساختمان بوسیله مالک از ابتدای شروع عملیات ساختمانی یک الزام قانونی است گفت: در صورت عدم نصب ابن تابلوها مسئولیت آن مطابق قانون با مهندسین ناظر بوده و لذا عدم گزارش بموقع آن مراتب از طریق مراجع ذی صلاح قابل پی گیری خواهد بود.

مجتبی زاده ادامه داد: ضرورت نصب تابلو مشخصات پروژه از وظیفه سازندگان حقوقی مسکن و ساختمان است و مجری باید پیش از آغاز عملیات اجرایی، مشخصات ساختمان در دست بنا را بر روی تابلویی در کنار معبر عمومی بصورتی که از فاصله مناسب برای عموم قابل دیدن باشد، درج نماید. این تابلو تا زمان پایان کار باید در محل باقی بماند و شهرداریها و دیگر مراجع صدور پروانه از آغاز یا ادامه کار ساختمانهایی که تابلوی مشخصات را نصب نکرده‌اند  جلوگیری میکنند.

وی افزود: ابعاد و اندازه و هم چنین مشخصاتی که باید روی تابلو قید گردد توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان تعیین میشود.

وی تصریح کرد: این امر میتواند موجب اطلاع‌رسانی از نحوه اجرا، کاربری و مشخصات سازه گردد و هم چنین امر نظارت و بازرسی را برای جلوگیری از هرگونه تخلف در امر ساخت و ساز آسانترمیکند.

منبع: مازندشورا

 

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اردیبهشت ۹۶
1786 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0