واکسیناسیون اعضای سازمان صرفا با درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور واکسیناسیون اعضای سازمان صرفا با درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

واکسیناسیون اعضای سازمان صرفا با درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

واکسیناسیون اعضای سازمان صرفا با درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، و سپس با دستور رئیسی، معاون وزیر بهداشت به نتیجه رسید

کد خبر: 000621003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ شهریور ۰۰ - ۵:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، واکسیناسیون اعضای سازمان صرفا با درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، و سپس با دستور رئیسی، معاون وزیر بهداشت به نتیجه رسید

واکسیناسیون اعضای سازمان صرفا با درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

واکسیناسیون اعضای سازمان صرفا با درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

واکسیناسیون مهندسان چگونه به سرانجام رسید؟

واکسیناسیون اعضای سازمان صرفا با درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سپس با دستور رئیسی، معاون وزیر بهداشت به نتیجه رسید.
به اطلاع اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان میرساند، با پی‌گیری های مکرر صورت گرفته از سوی سازمان از تیرماه تاکنون و موافقت وزارت بهداشت در شهریورماه، سرانجام واکسیناسیون اعضای سازمان  به نتیجه رسید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به برنامه واکسیناسیون اعضای این سازمان، بیان کرد: در ابتدای کار، ستاد مدیریت بحران در استان‌ ها تشکیل و صندوقی برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا که عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند، تاسیس گردید و تمام پروتکل‌ های بهداشتی هم در این دوران به اجرا درآمدند.
احمد خرم گفت: بعد از ۲ ماه قبل درخواست کردیم که دولت مجوز واردات واکسن کرونا را به سازمان نظام مهندسی بدهد تا این سازمان بتواند واکسن وارد کند و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.
وی افزود: در این باره در ابتدا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اقدام نمود، اما ستاد ملی مقابله با کرونا جواب منفی داد. در ادامه باخبر شدیم که برای واردات واکسن کرونا، بعضی از سازمان‌ ها و نهاد‌های مدنی مثل اتاق بازرگانی، تقاضا کردند اما با آن درخواست‌ ها هم مخالفت گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: با پی‌گیری‌های بی وقفه، بالاخره موفق شدیم با نمکی، وزیر وقت بهداشت دیدار کنیم و بنده مسئله را مطرح کردم.
خرم افزود: از وزیر بهداشت تقاضا کردیم که بالاخره بخش عمده ای از جامعه مهندسی کشور در معرض خطر و شرایط «فورس ماژور» هستند به نحوی که در کارگاه کار می‌ کنند و با مجموعه‌ های کارگری سروکار دارند و احتمال مبتلا شدن آنان به کرونا، خیلی بالاست. بر همین اساس، جامعه مهندسان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند.
دکتر نمکی، این مطلب را مبنا قرار دادند و گفتند ما میتوانیم به کسانی که پرریسک هستند، اولویت تزریق واکسن کرونا بدهیم. در اولویت اول توافق گردید، لیست مهندسان پرریسک تهیه شود، ضمن اینکه قرار شد به محض اینکه ما لیست ارایه کردیم، دستور تزریق واکسن به صورت رایگان داده شود.
خرم در ادامه بیان کرد: در این راستا، به دنبال پاسخ نامه‌ای که به استان‌ها نوشته شد، افراد پروانه دار و پرریسک و هم چنین افراد پروانه دار و کم ریسک در ۲ نوبت، سریع لیست‌شان آماده شد.

سپس در تاریخ ۱ شهریورماه جاری نامه ای از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان تنظیم و بر  روی سامانه وزارت بهداشت بارگذاری گردید.

در این راستا، نمایندگان سازمان در تاریخ سوم شهریورماه جاری به اتفاق پاسخ خرم به وزارت بهداشت مراجعه کردند. به دنبال پی‌گیری های مکرری که انجام گردید، رئیسی، معاون وزیر بهداشت و سخن‌گوی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت شفاهی موافقت کرد که سی هزار دوز واکسن در اختیار اعضای نظام مهندسی قرار گیرد.

 ۲ روز بعد از این دستور، نمایندگان سازمان به وزارت بهداشت مراجعه و دستور کتبی رئیسی درباره واکسیناسیون اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان را اخذ کردند.
در ادامه بعد از دریافت دستور کتبی معاون وزیر بهداشت، پی‌گیری های مکرری از طرف نمایندگان سازمان انجام و در نهایت این برنامه به نتیجه رسید به نحوی که وزارت بهداشت در نامه ای به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، واکسیناسیون مهندسان را طبق لیست اعلامی سازمان نظام مهندسی ساختمان مجاز دانست.
توضیح آنکه نمایندگان سازمان برای پیگیری پروسه واکسیناسیون اعضای سازمان نظام مهندسی به وزارت بهداشت مراجعه کردند و با رایزنی که با نوروزی نژاد، معاون بیماریهای واگیر وزارت بهداشت صورت گرفت، نامه‌ای را که به امضای دکتر گویا و پاراف دکتر رئیسی رسیده بود، خدمت نوروزی نژاد ارایه و ایشان درخواست فایل زمینه فهرست اسامی مهندسان را کردند.
بر همین اساس، فایل مورد نظر آماده و برای وزارتخانه ارسال شد. بعد از ارسال فایل به وزارتخانه، دکتر نوروزی نژاد، فایل فهرست اعضا را تایید کرد و در نهایت به امضای دکتر گویا رسید و در تاریخ شانزدهم شهریورماه جاری با شماره نامه ای که در نامه لحاظ شد، برای سازمان ارسال و مقرر شد که استان‌ها یک نماینده به علوم پزشکی استان خود معرفی کنند.
در این میان، از استان همدان به‌صورت پایلوت پی‌گیری گردید، تا اطمینان حاصل شود که کار انجام می گردد. خوشبختانه واکسیناسیون اعضای این استان که پی‌گیری های قبلی. آنها بی نتیجه مانده بود، با دستور وزارت بهداشت انجام شد.
در حال حاضر در بعضی از استانها واکسیناسیون اعضای سازمان شروع شده و به تدریج سایر استان‌ها هم واکسیناسیون را انجام خواهند داد. در این میان، باید توجه داشت که واکسیناسیون اعضای سازمان صرفا با درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سپس با دستور رئیسی، معاون وزیر بهداشت به نتیجه رسیده است.
هم‌چنین باید اشاره کرد که نمایندگان سازمان در این مدت برای به نتیجه رسیدن واکسیناسیون اعضا حدود هجده مرتبه به وزارت بهداشت  مراجعه کردند به‌طوری که حدود پانزده تا شانزده بار به زمانی و باقرزاده، رئیس دفتر رئیسی مراجعه و یا با خود ایشان و با دکتر گویا، به کررات تماس داشتند تا این که نتیجه خیلی خوبی حاصل و واکسیناسیون اعضا سازمان شروع شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ شهریور ۰۰
543 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0