بیست و پنج درصد صادرات مرغ کشور از گلستان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان بیان کرد:

بیست و پنج درصد صادرات مرغ کشور از گلستان

حجت سمیعی اظهار داشت: بیست و پنج درصد صادرات مرغ کشور از استان گلستان اتفاق می افتد و بهره‌وری به ما در این حوزه بشدت افزایش یافته است.

کد خبر: 971024009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ دی ۹۷ - ۱۱:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حجت سمیعی اظهار داشت: بیست و پنج درصد صادرات مرغ کشور از استان گلستان اتفاق می افتد و بهره‌وری به ما در این حوزه بشدت افزایش یافته است.

بیست و پنج درصد صادرات مرغ کشور از گلستان

بیست و پنج درصد صادرات مرغ کشور از گلستان

بیست و پنج درصد صادرات مرغ کشور  از گلستان انجام می کردد

وی در جلسه خبری “ارمغان چهل سالگی جنبش مردمی پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در گلستان” در گرگان گفت: در ۴ دهه گذشته ۴ برنامه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی را در دستور کار قرار دادیم و یکی از برنامه‌های ما تلاش برای‎ نیل به خود کفایی بود.
سمیعی ادامه داد: از ابتدای انقلاب ده درصد محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور در داخل تولید می ‌شد و مابقی آن از خارج وارد کشور می ‎شد، خوشبختانه امروز این ارقام بر عکس شده و ما نود درصد در تولیدات خودکفا شده ایم.
وی گفت: ارزش افزوده بخش کشاوری سیصد درصد رشد داشته و تولید ناخالص ما در کشور از ۳/۱ به پانزده درصد رسیده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: تولید بخش کشاورزی ۶/۷ برابر شده است.
سمیعی خاطر نشان کرد: در حوزه گندم از شش میلیون تن تولید در کشور به چهارده میلیون تن رسیدیم و تولیدات شیلات ما از سی و سه هزار تن به ۱ میلیون تن افزایش یافته است.

بیست و پنج درصد صادرات مرغ کشور از گلستان

وی با عنوان این که مصرف سرانه گوشت ماهی در کشور یازده برابر شده است، گفت: سرانه مصرف میوه و سبزیجات نیز نه برابر افزایش یافته است و مصرف گوشت مرغ بیش از ۳/۵ برابر شده است.
سمیعی با اشاره به خرد شدن اراضی کشاورزی در بعد از انقلاب یاد آور شد: توسعه سه برابری شهرنشینی را شاهد بود. این در حالی است که افزایش عملکرد در واحد سطح یکی از دستاوردهای بخش کشاورزی در انقلاب بود.
وی تصریح کرد: در دوران انقلاب اسلامی با سه بحران عمده مثل تحریم‌ها، جنگ و خشکسالی ‌ها مواجه بودیم ولی علیرغم آن شاهد توسعه بخش کشاورزی بودیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ادامه داد: تقویت خاک و کشاورزی حفاظتی، احیای فعالیت‌ های جنگلداری را از دیگر برنامه ‎هایی بود که در کشور دنبال شده و در مجموع در استان تولیدات ما از ۱ میلیون و دویست هزار تن محصولات کشاورزی به پنج میلیون تن رسیدیم.
ریاست کارگروه کشاورزی جنبش مردمی پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در گلستان با عنوان اینکه در بحث تولید سویا و کنجاله که یک محصول استراتژیک است شصت درصد تولید کشور را در استان گلستان داریم، ادامه داد: پنجاه و شش درصد خاویار کشور را در گلستان تولدید میشود، گلستان با ده درصد تولید گندم کشور رتبه دوم را دارد و همچنین در تولید جو با هفت درصد رتبه نخست و در پنبه با دوازده درصد رتبه نخست استان ‎های کشور را داریم.
سمیعی اظهار داشت: بیست و پنج درصد صادرات مرغ کشور از استان گلستان اتفاق می افتد و بهره‌وری به ما در این حوزه بشدت افزایش یافته است.
وی با عنوان این که هرجا تفکر جهادی حاکم شد سبب خروج از بحرانها شد، گفت: هم اکنون بیست هزار واحد روستایی از صنعت دامپروری روستایی امرار معاش میکنند.
منبع: گلستان ما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۷
704 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0