تلاطم و افزایش قیمت در بازار مسکن به دلیل حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی تلاطم و افزایش قیمت در بازار مسکن به دلیل حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی

تلاطم و افزایش قیمت در بازار مسکن به دلیل حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی

تلاطم و افزایش قیمت در بازار مسکن به دلیل حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی ، صورت می گیرد. در حال حاضر که مذاکرات برای احیای برجام در جریان است نیازمند تصمیمات منطقی تری در حوزه بازار مسکن هستیم

کد خبر: 010124004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ فروردین ۰۱ - ۹:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تلاطم و افزایش قیمت در بازار مسکن به دلیل حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی ، صورت می گیرد. در حال حاضر که مذاکرات برای احیای برجام در جریان است نیازمند تصمیمات منطقی تری در حوزه بازار مسکن هستیم

تلاطم و افزایش قیمت در بازار مسکن به دلیل حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی

تلاطم و افزایش قیمت در بازار مسکن به دلیل حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی

حذف ارز یارانه‌ای بازار مسکن را متلاطم می ‌کند
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد: رشد نرخ مصالح ساختمانی پس از حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی موجب جهش مشهود قیمت تمام شده مسکن و تلاطم بازار می گردد.
مجید رسایی ادامه داد: با حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی برخی مصالح مانند سیمان و فولاد دچار افزایش چشمگیر قیمت میشوند که بصورت مستقیم بازار مسکن را متلاطم خواهد کرد.
وی با عنوان اینکه هر اقدامی برای حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی باید در زمان مناسب خودش اتفاق بیفتد، اظهار داشت: در حال حاضر که مذاکرات برای احیای برجام در جریان است نیازمند تصمیمات منطقی تری در حوزه بازار مسکن هستیم.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: اگر حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی بعد از توافق احتمالی با طرف‌ های اروپایی و لغو تحریمها انجام شود پیامدهای آن در بازار مسکن بسیار ناچیز خواهد بود.
وی اظهار داشت: اگر مسئولان تصمیم جدی برای حذف ارز دارند باید پس از برجام به سراغ آن بروند زیرا امضای این توافق‌نامه از نظر روانی در مدیریت قیمت بازار نقش موثری دارد.
رسایی تصریح کرد: حذف ارز دولتی سبب میشود تا برخی از سرمایه‌گذاران برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای اتمام پروژه ها قیمتهای پیش فروش مسکن را کاهش دهند تا بتوانند پروژه ها را در موعد مقرر تکمیل کنند اما این کاهش قیمت موقتی خواهد بود و در ادامه شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن خواهیم بود.
وی، گریزی به تاثیر ارز ۴ هزار و دویست تومانی در بازار مسکن در ۲ الی ۳ سال گذشته زد و افزود: تلاش دولت بر این بود که با تزریق ارز یارانه‌ای قیمت مسکن را کنترل کند اما به سبب فعالیت گسترده سفته بازان و سرمایه گذاران شاهد افزایش بی‌ضابطه قیمت مسکن در کشور بودیم.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: در این چند سال همه منافع ناشی از تزریق ارز دولتی به جیب دلالان سرازیر شده و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان واقعی سود چندانی از حمایت‌ های دولت نبردند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ فروردین ۰۱
529 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0