معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

نظرات سازمان ‌های‌نظام ‌مهندسی ‌ساختمان بعنوان ذی ‌نفعان، اخذ و اعمال گردد/ ایزدی: سعی برای جاانداختن گفتمان بازآفرینی‌ شهری در بین مهندسین

نشست اصلاح دوره‌های آموزشی ارتقای پایه پروانه اشتغال بکار مهندسی با هدف جا انداختن گفتمان بازآفرینی شهری در بین مهندسین در ۲ رشته معماری و شهر سازی در بازه زمانی ۱ ساله در دست بررسی قرار دارد.

کد خبر: 960529005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ مرداد ۹۶ - ۷:۵۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، نشست اصلاح دوره‌های آموزشی ارتقای پایه پروانه اشتغال بکار مهندسی با هدف جا انداختن گفتمان بازآفرینی شهری در بین مهندسین در ۲ رشته معماری و شهر سازی در بازه زمانی ۱ ساله در دست بررسی قرار دارد. سعی برای جاانداختن گفتمان بازآفرینی‌ شهری در بین مهندسین

سعی برای جاانداختن گفتمان بازآفرینی‌ شهری در بین مهندسین

سعی برای جاانداختن گفتمان بازآفرینی‌ شهری در بین مهندسین

نظرات سازمان ‌های‌نظام ‌مهندسی ‌ساختمان بعنوان ذی ‌نفعان، اخذ و اعمال گردد/ ایزدی: سعی برای جاانداختن گفتمان بازآفرینی‌ شهری در بین مهندسین

به گفته مظاهریان، نظرات سازمان ‌های نظام‌ مهندسی‌ ساختمان بعنوان ذی ‌نفعان، اخذ و اعمال می گردد و اصلاحات نیز در یک بازه زمانی یک ساله در طی کارگاه‌ های آموزشی اعمال می گردد.

اصلاح عناوین و سرفصل‌ های دوره‌ های آموزشی ارتقای پایه پروانه اشتغال  بکار مهندسی در دو رشته معماری و شهرسازی با تلاش دفتر مقررات ملی وکنترل ساختمان و هم چنین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران چندی است که در دست بررسی است و این دو مجموعه در حال یافتن راه کاری برای جا انداختن گفتمانی واحد برای مفهوم بازآفرینی شهری و معماری معناگرا در بافت‌ های شهری در بین مهندسین هستند. در این راستا نیز اصلاح دوره‌های آموزشی ارتقای پایه پروانه اشتغال بکار مهندسی با تغییر عناوین و سرفصل ‌های دو رشته معماری و شهرسازی در طی نشست های متعددی که در این رابطه برگزار گردید، پیشنهاد شده و طبق آن نیز مقرر است تا کارگاههای تعاملی برای مدرسان برگزار گردد.
حامد مظاهریان معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در جلسه بازنگری دوره‌های آموزشی مجموعه دستورالعمل‌ ها و شیوه ‌نامه‌ های حوزه مقررات ملی ساختمان بر اساس  رویکردهای نوین این عرصه در ۲ رشته معماری و شهرسازی با تاکید بر اخذ نظرات سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان برای سرفصل ‌های پیشنهاد شده در ۲ رشته معماری و شهرسازی با عناوین معماری زمینه ‌گرا در بافت‌ های شهری و بازآفرینی شهری پایدار بافت ‌های ناکارآمد شهری در راستای توسعه پایدار، عنوان کرد: بازنگری دوره‌های آموزشی مجموعه دستورالعمل ‌ها و شیوه‌ نامه ‌های حوزه مقررات ملی ساختمان با رویکردهای نوین، فعالیتی مناسب و بجا است که در حال پی گیری است.

سعی برای جاانداختن گفتمان بازآفرینی‌ شهری در بین مهندسین

معماری زمینه‌ گرا در بافت ‌ها عنوان پیشین معماری زمینه ‌گرا در بافت ‌های‌ شهری و باز آفرینی ‌شهری پایدار بافت‌ های ناکارآمد شهری هم عنوان قبلی باز آفرینی شهری پایدار بافت ‌های ناکارآمد شهری در راستای توسعه پایدار بود که در اصلاح جدید تغییر عنوان یافته است.

مظاهریان عنوان کرد: سرفصل‌ های جدید آموزشی برای ارتقای پایه پروانه اشتغال بکار مهندسی که با هم کاری دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و هم چنین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در دست تهیه است کمک می ‌کند تا مفاهیمی که با حساسیت و جدیت توسط شرکت‌ عمران دنبال می‌ شود با تاکید بیش تری در سطح مهندسین مرتبط با حوزه ساخت و ساز در کشور گسترش پیدا کند. زیرا دامنه فعالیت‌ های مهندسین و هم چنین فعالیت ‌های شرکت عمران، کشوری است و تنها شامل کلانشهر ها نمی‌ شود.


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهر سازی با بیان  این که بازدید از بافت تاریخی شهرها و پروژه ‌هایی که در شهرها بازآفرینی شده‌اند نیز در دوره‌ های آموزشی مدرسین باید لحاظ گردد، ادامه داد: در دوره ‌های آموزشی مدرسین و اصلاح سرفصل‌ های آموزشی حتما باید سازمان ‌های نظام ‌مهندسی‌ ساختمان را ورود داده و در مباحث مختلف از تجربیات آن ها استفاده کنیم و در همه موارد نیز نظرات سازما‌ن ‌های نظام مهندسی ساختمان را موردتوجه قرار داده و بصورت مشارکتی اعمال کنیم.
مظاهریان با یادآوری این مطلب که گروه شهرسازی در شورای مرکزی سازمان‌ های نظام ‌مهندسی ‌ساختمان تشکیل شده و در این زمینه آن ها می توانند نظرات قابل‌ توجهی ارایه دهند، تصریح کرد: دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان حتما نشست هایی با سازمان ‌های نظام‌ مهندسی‌ ساختمان داشته باشد و با مشارکت سازمان‌ های نظام ‌مهندسی، نظرات این گروه که ذی ‌نفع ‌ترین گروه ‌ها هستند در بازنگری‌ ها اعمال گردد.

وی افزود: در کارگاه ‌های تعاملی که برای مدرسان دوره‌ های معماری و شهرسازی برگزار می گردد بازخورد های نشست ها نیز اخذ خواهد شد که از مجموع بهترین آن ها نیز سرفصل ‌های جدیدی استخراج می گردد و به مرور در اصلاح سرفصل ‌های آموزشی اعمال شده و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
مظاهریان آموزش مدرسان را از نکات قابل ‌توجه بازنگری مجموعه دستورالعمل ‌ها و شیوه‌‌ نامه‌ های حوزه مقررات ملی ساختمان در ۲ رشته معماری و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در فرآیند زمانی، سرفصل‌ های مطرح شده تصحیح می شوند.
محمد‌سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران هم در نشست فوق حاضر بود.

ایزدی اقزود: نشست مربیان دوره‌های اموزشی ارتقای پایه پروانه اشتغال بکار کاردانی بصورت تعاملی برگزار می گردد و این یکی از نکات قابل ‌توجه کارگاه ‌های فوق برای جا انداختن بازآفرینی ‌شهری بین مهندسین است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : سرفصل‌ های منتخب، سرفصل‌ های کاملا واصح و الزامی است. همواره نگران بودیم که نوسازی که انجام می‌ دهیم با تشویق مردم و متقاعد کردن بانک‌ ها به چه سرنوشتی دچار می گردد که خوشبختانه با هم کاری جدیدی که برای بازنگری مجموعه دستورالعمل ‌ها و شیوه ‌نامه ‌های حوزه مقررات ملی ساختمان در اصلاح سرفصل‌ های دوره‌های آموزشی ارتقای پایه پروانه اشتغال بکار کاردانی در دو رشته معماری و شهرسازی در حال انجام است، پیش ‌بینی رسیدن به نتایج خوبی از نوسازی در کل کشور دور از انتظار نیست.

منبع : ندای مردم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام اخبار نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۹۶
1192 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0