مراسم رونمایی از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان استان اصفهان ۵ شنبه پنجم آبان 1401 مراسم رونمایی از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان استان اصفهان ۵ شنبه پنجم آبان 1401

مراسم رونمایی از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان استان اصفهان ۵ شنبه پنجم آبان ۱۴۰۱

مراسم رونمایی از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان استان اصفهان ۵ شنبه پنجم آبان 1401 ، با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد

کد خبر: 010809010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ آبان ۰۱ - ۱۰:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراسم رونمایی از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان استان اصفهان ۵ شنبه پنجم آبان ۱۴۰۱ ، با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد

مراسم رونمایی از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان استان اصفهان ۵ شنبه پنجم آبان ۱۴۰۱

مراسم رونمایی از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان استان اصفهان ۵ شنبه پنجم آبان 1401
با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان استان اصفهان رونمایی گردید.
رونمایی از نخستین شناسنامه فنی ملکی ساختمان اصفهان
۵ شنبه پنجم آبان ۱۴۰۱ آیین رونمایی از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان استان اصفهان و بهره‌برداری از پروژه ۱۴۴ واحدی آرمان ۶ و ۷ و پروژه هشتاد واحدی نیایش، با حضور علی رضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، امیر زاغیان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان، عمار شهیر سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان رئیس و اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان و اعضای قرارگاه مسکن استان اصفهان برگزار گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به افزایش کیفیت ساخت پروژه‌ های این شرکت در این مراسم گفت: این موضوع نشان دهنده این است که شرکت جهاد خانه سازی، از انبوه سازی صرف خارج شده و این تغییر مثبت مشهود است. امیدواریم در آینده نیز به سمت ساخت ساختمان‌ های پایدار و سبز پیش بروند.
احمد بناکار در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به شناسنامه فنی و ملکی ساختمان بیان کرد: این شناسنامه مجموعه‌ای از ضوابط فنی و نحوه رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی است که همه سازندگان، ناظرین و طراحان موظف به رعایت آن هستند که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر و در اختیار مالک قرار می‌ گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ادامه داد: مراجع صدور پروانه طبق قانون موظفند برای صدور پایان کار شناسنامه فنی ملکی ساختمان را درخواست کنند تا بر اساس آن نسبت به صدور پایان کار و مجوز بهره برداری اقدام کنند. هم‌چنین در تمامی نقل و انتقالات بایستی شناسنامه فنی ملکی ساختمان به بهره برداران اصلی ساختمان ارائه تا از کیفیت ساخت آن مجموعه آگاه گردند.
وی اظهار داشت: این مهم تا کنون برای ساختمان‌ های اصفهان انجام نشده بود اما برای اولین بار و برای این پروژه این شناسنامه صادر گردید. طبیعتا اگر در ساختمانی از مصالح استاندارد، نیروهای آموزش دیده و فنی استفاده و یا تمامی قوانین مقررات ملی ساختمان در آن اجرایی نشده باشد، مشمول دریافت این شناسنامه نمی‌ شوند.
وی گفت: امیدوار هستیم در آینده نزدیک قیمت مجموعه‌ هایی که دارای این شناسنامه هستند متفاوت گردد و هم‌چنین امیدوار هستیم شاهد ساخت ساختمان‌های سبز باشیم.
بابک حاجی احمدی مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی نیز در این مراسم گفت: سعی ما این بوده که تمام استانداردها و مقررات ملی و تمامی ویژگی‌ های ساختمانی مناسب را برای این پروژه و پروژه های مشابه اجرایی کنیم.
حاجی احمدی با اشاره به دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان به موضوعاتی نظیر استحکام، زیبایی، استفاده از مصالح خوب، سازگاری با محیط و حداکثر صرفه جویی اشاره داشتند و این موارد را جزو الزامات یک ساختمان بیان کردند. ما نیز تلاش کردیم با استفاده از این منویات معظم له پروژه‌ های خود را اجرایی کنیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۰۱
282 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0