شیوه نامه ی تبصره ۲ماده ۲۴ آیین نامه اجرائی ماده ۳۳ نهایی شد به قلم معاون وزیر راه و شهرسازی

شیوه نامه ی تبصره ۲ماده ۲۴ آیین نامه اجرائی ماده ۳۳ نهایی شد

امروز شیوه نامه ی تبصره ۲ ماده ۲۴ آیین نامه اجرائی ماده ۳۳ نظام مهندسی ساختمان با داوری انجام شده توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری در موضوع اختلاف نظر میان دو وزارت خانه راه و شهرسازی و کشور نهایی و با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی در سراسر کشور لازم الاجراء شد.

کد خبر: 970504007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ مرداد ۹۷ - ۱۱:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در خصوص سابقه این موضوع باید گفت که وزیر راه و شهرسازی برای انجام امور اصلاحی در بخش ساخت و ساز کشور از اختیاراتی که قانون گذار به او در تبصره ۲ قانون ذکر شده داده است استفاده کرد و دستورالعمل مربوط به نحوه کارناظران، میزان حق الزحمه و نحوه دریافت و پرداخت آن را تهیه و ابلاغ کرد.

شیوه نامه ی تبصره ۲ماده ۲۴ آیین نامه اجرائی ماده ۳۳ نهایی شد

شیوه نامه ی تبصره ۲ماده ۲۴ آیین نامه اجرائی ماده ۳۳ نهایی شد

شیوه نامه ی تبصره ۲ماده ۲۴ آیین نامه  اجرائی ماده ۳۳ نهایی شد

 

بر اساس این دستورالعمل، سازمان نظام مهندسی ساختمان موظف است تا فهرست ناظران حقیقی و حقوقی را که تمایل دارند وظیفه نظارت بر ساختمان را بپذیرند به تفکیک رشته و براساس حروف الفبا، حدود صلاحیت و مقدار ظرفیت تهیه کرده و به شیوه مناسب در دسترسی همگان قرار دهد.

کارفرما ناظر پروژه خود را بر اساس این فهرست از میان مهندسان معماری یا عمران تعیین و به سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می کند. در پی این اعلام، سازمان استان موظف است تا پس از کنترل اعتبار پروانه اشتغال به کار صلاحیت و ظرفیت ناظر بدون اخذ هرگونه وجهی ظرف ۳ روز کاری ناظر را به کارفرما و شهرداری معرفی نماید.

پس از معرفی، ناظر با رعایت تعرفه های قانونی ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، با کارفرما قرارداد منعقد نموده و شخصاً و مستمراً امر نظارت پروژه را عهده دار می شود.

معاون اسبق عمرانی وزارت کشور معترض ابلاغیه فوق الذکر شد و مطابق رویه های جاری در دولت، دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور، رسیدگی به اختلاف میان دو وزارتخانه را به معاونت حقوقی رئیس جمهور واگذار نمود و ایشان نیز در تاریخ ۳۱\۴\۱۳۹۷ برمبنای موضوع ارجاعی، اقدام به حکمیت نهایی نمودند. بلافاصله پس از دریافت نظر معاونت حقوقی، وزیر راه وشهرسازی نیز براساس حکمیت انجام شده، شیوه نامه را با رعایت دو اصلاح، یکی در بخش تعاریف و دیگری حذف بند س ماده ۳ نهایی و ابلاغ نمود.

شیوه نامه ی تبصره ۲ماده ۲۴ آیین نامه اجرائی ماده ۳۳ نهایی شد

اکنون شیوه نامه ی تبصره ۲ ماده ۲۴ آیین نامه اجراء ماده ۳۳ نهایی شده و در سراسر کشور لازم الاجراء بوده و استانداری های سراسر کشور، شهرداری ها، سازمان های نظام مهندسی ساختمان و ادارات کل راه و شهرسازی استان ها موظف به رعایت این شیوه نامه هستند.

برای سهولت دسترسی به متن شیوه نامه و اصلاحات صورت گرفته در آن، متن تنقیح شده بزودی منتشر خواهد شد.

حامدمظاهریان – ۳ مردادماه ۱۳۹۷

 

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مرداد ۹۷
1718 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0