دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسا با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسا با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور

دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسا با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور

دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسا با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ، برگزار شد. ایجاد و توسعه خانه مهندس در خور شأن مهندسان را فراموش نکنید

کد خبر: 991024001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹ - ۸:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسا با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ، برگزار شد. ایجاد و توسعه خانه مهندس در خور شأن مهندسان را فراموش نکنید

دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسا با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور

دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسا با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور

احمد خرم: ایجاد و توسعه خانه مهندس در خور شأن مهندسان را فراموش نکنید
دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسای استانهای ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی به ریاست مهندس خرم به صورت مجازی و آنلاین برگزار گردید.
دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسای استانهای ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی به ریاست احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی بصورت مجازی و آنلاین برگزار گردید.
احمد خرم در این جلسه با اشاره به موارد قانون و آئین نامه، بیان کرد: در ماده ۲ قانون ارکان سازمان شامل هر یک از سازمان استانها، هیات عمومی، شورای مرکزی، رئیس سازمان و شورای انتظامی است، بنابراین مطابق آن با احتساب سی و یک استان، ما در سازمان نظام مهندسی سی و پنج رکن داریم.
خرم ادامه داد: در ماده هشت قانون هر سازمان استان دارای مجمع عمومی، هیات مدیره، شورای انتظامی و بازرسان است و آنها هم از ارکان استان‌ها تلقی می گردند، ضمن اینکه رئیس سازمان استان برای اداره از هیات مدیره اختیار میگیرد که بنظر میرسد این موضوع کفایت نمی کند.
وی با یادآوری این که قوه های قضاییه، مجریه و مقننه مستقل هستند، در این باره توضیح داد: بعنوان مثال، مجلس علاوه بر قانون گذاری، نظارت بر اجرای قانون را بعهده دارد، لذا در قانون نیز وظیفه نظارتی سازمان مشخص شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، در ادامه نشست به ماده صد و چهارده قانون در مورد تلاش برای جلب مشارکت و تشویق به سرمایه گذاری در طرحهای مسکن مورد اشاره قرار داد و گفت: مدیریت منابع و ساخت مورد توجه است.
خرم با تاکید بر این که خیلی کار عظیمی در پیش داریم، تصریح کرد: برای انجام یک اقدام کارشناسی، مطالعه و آسیب شناسی گذشته ضرورت دارد. بر همین اساس از روسای سازمانها خواستار آسیب شناسی هستم.
خرم با عنوان اینکه ما باید با یک دید تحول گرا به مسئله نگاه کنیم، عنوان داشت: مدیریت کشور ما مدیریت دولتی است، این در حالی است که مدیریت دولتی، وظیفه گرا و رفع تکلیفی است اما مدیریت نتیجه گرا که الهام گرفته از فرمایشات پیامبر اکرم نشأت میگیرد که بیان می فرمایند ملاک و درستی هر کاری نتیجه آن است. البته نتیجه برگرفته از مطالعه بر مبنای علم است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد خدمات رفاهی گفت من توصیه میکنم که توجه به ایجاد و توسعه خانه مهندس در خور شأن مهندسان را فراموش نکنید. به عنوان مثال، مهمترین پروژه ای که وزارت آموزش و پرورش در این راستا بعد از انقلاب داشته، احداث خانه معلم بوده است.
خرم گفت: ما برای نفع اعضا و پرسنل روی این صندلی نشستیم و هرکاری که سبب توسعه معیشت پرسنل و اعضا محترم سازمان باشد، اجر دارد، ضمن اینکه اعضای سازمان حق دارند بگویند سازمان چه گامهایی از جمله در اشتغال، مسکن و بیمه تکمیلی برای آنان برداشته است؟
وی در ادامه با اشاره به شعر حافظ که می گوید «بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم، فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم»، اظهارداشت: موتور اینکه طرحی نو ایجاد کنیم، عشق به کار، میهن و تخصص است.
خرم ادامه داد: منظور از طرح نو درانداختن با عشق است و باید با عشق برنامه ها را اجرا کنیم. البته امیدوارم موتور محرک برنامه ها در راستای اهداف نظام مهندسی، عاشقانه باشد.
در همین حال، جواهری رئیس دفتر نظارت بر عملکرد استانها، یکی از اهداف برگزاری این جلسات را بیان عملکردهای ویژه و ارائه تشریح اهم اقدامات استان ها با وقت کافی بمنظور جلوگیری از موازی کاری ها و صرفه جویی در هزینه های مادی و معنوی سازمان عنوان کرد.
در ادامه نشست، گزارش عملکرد استانهای ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی ارائه گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۹
468 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0