دومین نشست گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی با حضور احمد خرم دومین نشست گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی با حضور احمد خرم

دومین نشست گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی با حضور احمد خرم

دومین نشست گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی با حضور احمد خرم ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید. اعضای جلسه به برخی موارد و مشکلات موجود اشاره کردند

کد خبر: 991029005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ دی ۹۹ - ۱۰:۲۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دومین نشست گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی با حضور احمد خرم ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید. اعضای جلسه به برخی موارد و مشکلات موجود اشاره کردند

دومین نشست گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی با حضور احمد خرم

دومین نشست گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی با حضور احمد خرم
حضور احمد خرم در نشست گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی
دومین نشست گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی با حضور احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.
دومین نشست گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی با حضور احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، جنابی و اعضای گروه تخصصی نقشه برداری (حضوری و مجازی) در مورد خط مشی و رویکرد آتی گروه تخصصی و مشکلات رشته نقشه برداری برگزار گردید.
یزدانی رئیس گروه تخصصی نقشه برداری ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور خرم در نشست، مطالبی در مورد پیش نویس جدید ماده سی و سه قانون نظام مهندسی (مبحث دوم)، گرداوری مبانی قیمت گذاری خدمات نقشه برداری و گرداوری مبحث نقشه برداری بیان کرد و در ادامه اعضای جلسه به برخی موارد و مشکلات موجود اشاره کردند.
در همین حال، احمد خرم با تبریک و آرزوی توفیق به اعضای منتخب گروه تخصصی نقشه برداری، بازنگری درصد تعیین شده توسط شرکت مشاور برای تعیین تکلیف مبانی قیمت گذاری بویژه رشته نقشه برداری را امری ضروری دانست و دستور پی‌گیری در این مورد، صادر کرد.
خرم در مورد حذف رشته نقشه برداری در پیش نویس جدید مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ضمن اعلام مخالفت در این مورد، خواستار بررسی و رفع نواقص گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در ادامه نشست، بر لزوم انجام کار کارشناسی و آسیب شناسی سازمان نظام مهندسی و یافتن چالش‌ها و ارائه راهبردها بمنظور اصلاح امور و نقاط ضعف سازمانی تاکید کرد.
وی، وظیفه کمیسیونها را تصمیم سازی، کارگروه ها را بحث کارشناسی، شورای مرکزی را تصمیم گیری و تصویب و هیات مدیره استان‌ها را اجرای مصوبات قلمداد و به تبیین این وظایف اعلام کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، تخصص گرایی را لازمه پیشرفت امور و اجرای بهینه قانون عنوان کرد و در مورد جذب سرمایه گذار و خدمات عمومی و زیربنایی توسط شخصیتهای حقیقی و حقوقی که توان مدیریت منابع و ساخت و ساز در کشور را دارند، تصریح کرد: طبق قانون، استان‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.
در ادامه نشست، جنابی ضمن توضیح در مورد نحوه تهیه مبانی قیمت گذاری توسط شرکت مشاور شهریگ با تاکید بر بازنگری جداول و شرح خدمات ارائه شده درخواست داشت که گروه تخصصی در این مورد، اقدامات لازم را انجام دهد.
این نشست با تاکید بر پی‌گیری و مکاتبات لازم برای رفع نواقص پیش نویس شیوه نامه ماده سی و سه, تعریف واقعی مبانی تعرفه و اعلام به استان‌ها و پی‌گیری تدوین مبحث نقشه برداری با توجه به جمع بندی نهایی در دوره گذشته و هم‌چنین هم افزایی صنفی و تخصصی در کشور برای پیشبرد اهداف گروه و رسیدن به جایگاه واقعی تخصص نقشه برداری به پایان رسید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۹۹
469 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0