حوزه اختیارات نظام مهندسی نباید در قوانین کم رنگ گردد|نظام مهندسی ساختمان گیلان بیست و یک هزار عضو دارد عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان خبرداد:

حوزه اختیارات نظام مهندسی نباید در قوانین کم رنگ گردد|نظام مهندسی ساختمان گیلان بیست و یک هزار عضو دارد

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با یادآوری این که از پتانسل نظام مهندسی فومن باید برای توسعه و عمران شهرستان بهره بیش تری برد، بیان کرد: مهندسین در اقدامات خود خیلی دقیقتر و فنی تر عمل خواهند کرد.

کد خبر: 960630009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ شهریور ۹۶ - ۱۰:۰۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با یادآوری این که از پتانسل نظام مهندسی فومن باید برای توسعه و عمران شهرستان بهره بیش تری برد، بیان کرد: مهندسین در اقدامات خود خیلی دقیقتر و فنی تر عمل خواهند کرد.حوزه اختیارات نظام مهندسی نباید در قوانین کم رنگ گردد

حوزه اختیارات نظام مهندسی نباید در قوانین کم رنگ گردد

حوزه اختیارات نظام مهندسی نباید در قوانین کم رنگ گردد|نظام مهندسی ساختمان گیلان بیست و یک هزار عضو دارد

حوزه اختیارات نظام مهندسی  نباید در قوانین کم رنگ گردد|نظام مهندسی ساختمان گیلان بیست و یک هزار عضو دارد

هدی پورغفار مغفرتی فومنی در جلسه هم‌ اندیشی مهندسین نظام مهندسی ساختمان فومن با نماینده مجلس شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر با  بیان این که دفتر نمایندگی نظام مهندسی فومن از سال هشتاد و هشت آغاز بکار کرده است، عنوان کرد: هیات رییسه نظام مهندسی فومن در حال تلاش برای توسعه مسایل عمرانی و وضعیت این دفتر در شهرستان هستند.

پور غفار مغفرتی با یادآوری این که هیات رییسه نظام مهندسی ساختمان استان نیز آماده همکاری با تمام نمایندگیهای استان است، ادامه داد: خودمان را ملزم به کمک رسانی و خدمت رسانی به دفاتر نمایندگی شهرستانها میدانیم.

وی با اشاره به این که از پتانسل نظام مهندسی فومن باید برای توسعه و عمران شهرستان بهره بیش تری برد، عنوان کرد: مهندسین در اقدامات خود بسیار دقیقتر و فنی تر عمل خواهند کرد.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان یکی از مشکلات حوزه مهندسی را بلاتکلیفی در آیین نامه های قانونی نظام مهندسی دانست و افزود: حوزه اختیارات نظام مهندسی نباید در قوانین کمرنگ گردد.

پور غفار با اعلام این که با ورود نظام مهندسی، کیفت ساخت و سازها در سطح کشور افرایش یافته است ، گفت: نظارت نظام مهندسی در کیفی سازی ساختمانها سبب توسعه عمران و ساخت و ساز ها شده است.

وی با بیان این که نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بیست و یک هزار عضو دارد، تصریح کرد: ده هزار نفر از این تعداد دارای پروانه اشتغال در حوزه های ۷ گانه مهندسی هستند.

پور غفار با بیان این که ساخت و سازها از سال نود و دو دچار رکود شده اند، اظهار داشت: در سال نود و دو، ۲۳۴ هزار مترمربع مقدار ساخت و ساز در فومن بوده است.

حوزه اختیارات نظام مهندسی نباید در قوانین کم رنگ گردد

او با اعلام این که مقدار مذکور در سال نود و سه، ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد، افزود: وضعیت رکود مانند ساختمان باید با اصلاح قوانین و حمایت مسئولین بهبود پیدا کند.

وی ساخت و ساز را سبب رونق اقتصادی در کشور دانست و تاکید کرد: رکود موجود در حوزه عمران باید مورد بررسی و کارشناسی قرار بگیرد.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با تاکید براین که مقدار پایین ساخت و ساز سبب کاهش کار مهندسین شده است، گفت: قانون نظام مهندسی نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به این که مهندسین نیازمند حمایت بیش تر قوانین و قانونگذاران هستند،عنوان داشت: نمایندگان مجلس باید در تصمیمات خود منافع مهندسین را نیز در نظر بگیرند.

هم چنین مجید کمالی نیا در ادامه این جلسه با اشاره به این که فومن در هفت رشته مهندسی عضو فعال دارد، گفت: نظام مهندسی فومن دارای مهندسین برجسته علمی و مدیران موفقی در سطح استان گیلان است.

کمالی نیا با بیان  این که برای بهبود شرایط نیازمند یاری نمایندگان مردم هستیم، افزود: یکی دیگر از خواسته های نظام مهندسی، همگام سازی بیش تر شهرداری با نظام مهندسی است.

منبع : خبرگزاری دیار میرزا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ شهریور ۹۶
1416 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0