رییس نظام مهندسی معدن زنجان مطرح کرد:

قانون مداری و ثبات در قوانین، مطالبه تمام معدن کاران از دولت دوازدهم

رییس نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: اجرای قوانین در حمایت از معدن کاران و ثبات در قوانین مصوب مهم ترین مطالبات فعالین بخش معدن از دولت دوازدهم است.

کد خبر: 960306009 تاریخ انتشار: شنبه ۶ خرداد ۹۶ - ۲:۰۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رییس نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: اجرای قوانین در حمایت از معدن کاران و ثبات در قوانین مصوب مهم ترین مطالبات فعالین بخش معدن از دولت دوازدهم است.قانون مداری و ثبات در قوانین، مطالبه تمام معدن کاران

قانون مداری و ثبات در قوانین، مطالبه تمام معدن کاران

قانون مداری و ثبات در قوانین، مطالبه تمام معدن کاران

 

 

قانون مداری و ثبات در قوانین، مطالبه تمام معدن کاران

مهدی حمیدی بیان داشت: دولت دوازدهم هنوز روی کار نیامده و کار پسندیده ای است که قبل از آغاز بکار، انتظارات و مطالبات بخشهای مختلف را رصد میکند.
حمیدی گفت: در بخش معدن کوچک ترین و مهم ترین مطالبه تمام فعالین معدنی، اجرای قانون است، در حالیکه معدن کاران بدنبال اجرای قانون هستند، مسئولین محلی هم کاری لازم را در این زمینه ندارند.
وی ادامه داد: حوادثی که طی ماهها و روزهای گذشته در حوزه معدنی کشور روی داد، نشان داد که کار در این بخش،در واقع سخت ترین کار جهان محسوب میشود.
حمیدی افزود: آمار جهانی نشان میدهد که بدنبال ایجاد هر یک شغل در بخش معدن، هفده شغل در زیر مجموعه آن شکل میگیرد.
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان تصریح کرد: در صورتیکه دولت بدنبال ایجاد اشتغال، حمایت از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است باید به حوزه معدن بها دهد.


وی تاکید کرد: در صورتیکه حمایت کافی و لازم از حوزه معدن انجام شود به حتم به یکی از پر ثمرترین بخشهای اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد.
وی عنوان کرد: کلیه اقداماتی که در حوزه معدن از ابتدا تا زمان بهره برداری و اجرای عملیات معدنی انجام میشود، طبق قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی است.
حمیدی اذعان کرد: برخورد نامناسب مسئولان محلی و تصمیم گیریهای سلیقه ای آنها در حوزه منابع طبیعی، محیط زیست و فرمان داران و بخش داران، معدن داران را از ادامه فعالیت معدنی دل سرد میکند.
ایشان افزودند: انتظار میرود کلیه مسئولین به قانون احترام بگذارند و به آن عمل نمایند.
حمیدی یکی دیگر از مشکلات این بخش را تغییر در قوانین موجود برشمرد و مطرح کرد: اعمال تغییرات روی داده در قوانین در بخش معدن نیازمند صرف زمان زیادی است، اما گاه با تثبیت یک قانون، بلافاصله اصلاحات جدیدی اعمال میشود.
او تاکید کرد: فردی که برای سرمایه گذاری در حوزه معدن وارد میشود، طبق قوانین موجود برنامه ریزی کرده است و کوچک ترین تغییری در قوانین موجود منجر به برهم خوردن برنامه ریزیها و در نهایت دل سرد شدن وی میشود.
منبع: ایرنا

 

خرید اینترنتی کتاب نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ خرداد ۹۶
1197 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0