نقش آفرینی نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه نقش آفرینی نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه

نقش آفرینی نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه

نقش آفرینی نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه ، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بیست و دوم اردی بهشت در جلسه فوق‌العاده هیات عمومی شرکت کرد

کد خبر: 010223001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ اردیبهشت ۰۱ - ۱۰:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نقش آفرینی نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه ، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بیست و دوم اردی بهشت در جلسه فوق‌العاده هیات عمومی شرکت کرد

نقش آفرینی نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه

نقش آفرینی نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:
نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه نقش‌آفرینی کند
جلسه مجازی انتخابات نظام مهندسی ساختمانوزیر راه و شهرسازی بر نقش‌آفرینی مجموعه نظام مهندسی ساختمان کشور بعنوان مجموعه تخصصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بیست و دوم اردی بهشت در جلسه فوق‌العاده هیات عمومی برای برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساختمان دادمان اظهار داشت: بعد از فراز و نشیب‌های متعددی که در سازمان نظام مهندسی ساختمان بوجود آمد امروز شاهد انتخابات الکترونیکی و مناسبی هستیم.
وی با درود بر ارواح پاک شهدای مهندس از جمله شهید باکری در دوران جنگ، گفت: امروز افرادی در کشور هستند که با روحیه انقلابی و جهادی در سازمان نظام مهندسی ساختمان می ‌توانند نقش موثری داشته باشند و در کنار وزارت راه و شهرسازی در فعالیت ‌های مهمی از جمله اجرای طرح نهضت ملی مسکن نقش آفرینی کنند.
قاسمی با اظهار خرسندی از شناختی که نسبت به جامعه مهندسی کشور به دست‌آورده است، ادامه داد: مهندسان دارای تخصص در سراسر کشور می ‌توانند در هدایت و راهبری، کیفی‌سازی ساخت و ساز و همراهی در اجرای تولید مسکن در طرح نهضت ملی نقش موثر داشته باشند.
وی بر همدلی اعضای منتخب سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور با وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تاکید کرد و گفت: انتظار است تا مجموعه نظام مهندسی ساختمان کشور بعنوان مجموعه تخصصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی نقش‌آفرینی کند.
عضو کابینه دولت سیزدهم با عنوان اینکه بسیاری تصور می‌ کنند که احداث چهار میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال دولت سیزدهم شدنی نیست، افزود: امروز این ناممکن با دولت سیزدهم ممکن شده است.
قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید مسکن نیاز اساسی کشور است، ادامه داد: هم‌اکنون بیش از هشت میلیون مستاجر در کشور و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد. بخش عمده عدم ازدواج جوانان در کشور به علت مساله مسکن است. از طرف دیگر مسکن در هزینه سبد خانوار افزایش یافته و به همین علت نیاز است تا کاری انقلابی، جهادی و شبانه‌روزی انجام گردد تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.
کیفی‌سازی، مقرون به صرفه بودن و سرعت سه ویژگی اجرای تولید مسکن
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور بازوی فنی و اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی هستند، گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کیفی‌سازی، مقرون به صرفه بودن و سرعت اجرای کار بسیار حائز اهمیت است که در همکاری با سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان می‌توان به این مهم جامه عمل پوشاند.
به کارگیری تجربیات مسکن مهر در نهضت ملی مسکن
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تجربیات مسکن مهر بهره گرفته شد، گفت: باید سعی کنیم تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تولید مسکن که بیشتر برای دهک ‌های پایین است هزینه ساخت را کاهش بدهیم.
قاسمی تصریح کرد: بیشتر اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن ‌آماده شده و برنامه‌ریزی ‌های خوبی در زمینه زیرساختی اعم از افزایش تسهیلات، سامانه ثبت‌نام، پالایش ثبت‌نام انجام شده است. هم‌چنین با برنامه‌ریزی ‌های مناسبی که انجام شده است در سال جاری گام بزرگی در حوزه مسکن برخواهیم داشت.
وزیر راه و شهرسازی گفت: انتخابات شورای مرکزی سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان کشور انتخابات مهمی است که در آن نظام مهندسی تعیین تکلیف خواهد شد.
وی، قول برگزاری جلسه حضوری را با اعضای منتخب شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها داد.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۰۱
358 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0