ریاست خانه معدن استان خراسان رضوی خبر داد:

نقش معدن در محرومیتزدایی استان خراسان رضوی

ریاست خانه معدن استان خراسان رضوی بیان کرد: با برنامه ریزی مناسب معدن میتواند نقش خیلی مهمی را در مورد اشتغال زایی و محرومیت زدایی در سطح استان ایفا نماید.

کد خبر: 960414020 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ تیر ۹۶ - ۱۲:۵۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، ریاست خانه معدن استان خراسان رضوی بیان کرد: با برنامه ریزی مناسب معدن میتواند نقش خیلی مهمی را در مورد اشتغال زایی و محرومیت زدایی در سطح استان ایفا نماید.نقش معدن در محرومیتزدایی استان خراسان رضوی

نقش معدن در محرومیتزدایی استان خراسان رضوی

نقش معدن در محرومیتزدایی استان خراسان رضوی

نقش معدن در محرومیتزدایی استان خراسان رضوی

مرتضی کرامت گفت: خانه معدن استان خراسان رضوی بعد از شروع فعالیت با حضور بیش از ۲۰۰ شخص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه معدن استان در سال پیش با مدیریت مدبرانه جناب باقری در اولین سال فعالیت و حمایت فعالان حوزه معدن تا حدود زیادی مراحل تثبیت خود را سپری کرد، در ادامه نیز همین مسیر با سرعت بیش تری سپری خواهد شد و خدمت رسانی به فعالین این بخش با شتاب بیش تری ادامه خواهد یافت.
کرامت ادامه داد: از جمله فعالیتهای مورد نظر، برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد خدمات متنوع مثل تسهیل در امور بیمه و تجهیز معادن، مشاوره در زمینه های مختلف به معدن کاران استان هم چنین پی گیری جدی برخی فعالیتهای مشترک بخش معدن با سایر حوزه ها از جمله بحث ژئوتوریسم‌ میباشد.
وی افزود: در این زمینه جلسات متعدد تخصصی برگزار شده و مذاکرات با مسئولان و فعالین حوزه گردشگری در دست اقدام است و مفتخر هستیم که نخستین کنفرانس ژئوتوریسم معدن در استان خراسان رضوی به زودی به میزبانی خانه معدن در مشهد برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.


رئیس خانه معدن خراسان رضوی هم چنین به رویکرد خانه معدن در ارتباط با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم اشاره و عنوان کرد: امروز اولویت اصلی کشور توسعه همه جانبه و جهشِ تولیدِ ملی در قالب اقتصاد مقاومتی است، ۲ پایه اساسیِ اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی و محرومیت زدایی است، بدون شک بخش معدن با توجه به ایجاد اشتغال پایدار هم چنین فعالیت گسترده در مناطق محروم و کم برخوردار میتواند مهم ترین تاثیر را در این مسیر داشته باشد.
کرامت خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این هدف نیازمند ارتباط گسترده فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی با مسئولین این بخش در ارکان مختلف بویژه با سازمان صنعت، معدن و تجارت و انتقال و پی گیری مسائل تا حل واقعی و کامل آن ها در چارچوب قانون هستیم.
وی اظهار داشت: در رابطه با سایر تشکلها، خانه معدن بعنوان نماینده فعالان معدن و صنایع معدنی بصورت جدی معتقد به هم افزایی و فعالیت هماهنگ از جمله با سازمان نظام مهندسی بعنوان متولی بخش فنی و نیروی متخصصِ این حوزه و سایر تشکلها مثل اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن میباشیم.
رئیس خانه معدن خراسان رضوی افزود: خوشبختانه رابطه خوب و مستمری میان تشکلها برقرار است و جلسه های ماهیانه ای در این حوزه برگزار میشود که در آینده نیز با جدیت پی گیری خواهد شد.
منبع : ایلنا

 

گروه الکترونیک تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ تیر ۹۶
1237 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0