ابطال پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی تهران ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح کرد:

مسئول کیفیت ساختمان در کشور مشخص نیست/ در تهران فرسوده سازی می‌ کنیم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان داشت: با اجرای دقیق مقررات ملی نباید اجازه دهیم مسکنهای بی‌ کیفیت تولید گردد، در تهران هزاران هکتار بافت فرسوده داریم که قابلیت بهره برداری را از دست داده است.

کد خبر: 960601004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ شهریور ۹۶ - ۷:۴۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان تهران بیان داشت: با اجرای دقیق مقررات ملی نباید اجازه دهیم مسکنهای بی‌ کیفیت تولید گردد، در تهران هزاران هکتار بافت فرسوده داریم که قابلیت بهره برداری را از دست داده است.مسئول کیفیت ساختمان در کشور مشخص نیست

مسئول کیفیت ساختمان در کشور مشخص نیست

مسئول کیفیت ساختمان در کشور مشخص نیست/ در تهران فرسوده سازی می‌ کنیم

مسئول کیفیت ساختمان  در کشور مشخص نیست/ در تهران فرسوده سازی می‌ کنیم

حسن قربان خانی  در پاسخ به این پرسش که مسئول ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در کشور کیست؟عنوان کرد: در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز نظام مهندسی ،شهرداریها و وزارت راه و شهرسازی درآن نقش دارند مسئول کیفیت ساختمان در کشور مشخص نیست،اگر این نهادها هماهنگی کامل ایجاد نکنند سازمان نظام مهندسی به تنهایی نمیتواند موثر گردد.
قربانخانی ادامه داد: کیفیت ساخت و ساز نتیجه فرایند طراحی،نظارت و اجراست که اگر فرد فاقد صلاحیت به ساخت و ساز ورود پیدا کند سبب کاهش عمر ساختمان ها می گردد پس اگر در بحث مصالح استاندارد و روشهای اجرایی نوین،  فرآیندها درست اجرا گردد منتج به شناسنامه فنی ساختمان می گردد.

وی با اعلام این که در مقررات ملی ساختمان ،ایمنی، بهداشت و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره و تاکید شده است که توجه ای به آن نمیشود خاطر نشان ساخت: بطور میانگین ما پنج برابر مصرف جهانی مصرف انرژی داریم و میلیاردها دلار انرژی بی دلیل هدر میرود که اگر بخواهیم صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشیم موظفیم مقررات ملی را رعایت کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: اشخاص دخیل در فرایند تولید، موظف به دریافت بیمه تضمین کیفیت هستند ولی با توجه به ضرورت قوانین مقررات ،تضمین کیفیت در ساختمان سازی نیست پس وقتی متقاضیان اقدام به خرید مسکن کردند باید از کیفیت آن مطمئن گردند.

قربانخانی عنوان کرد: بیمه تضمین کیفیت قانونی است که شهرداری ‌ها باید بعد از دریافت آن، پایان کار صادر کنند ولی متاسفانه این موارد هم به عللی رعایت نمیشود.

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، برخی معتقدند که دریافت بیمه تضمین کیفیت هزینه ساخت و ساز را افزایش میدهد و استفاده از مصالح با کیفیت موجب حفظ ثروت کشور میشود.

مسئول کیفیت ساختمان در کشور مشخص نیست

پیش تر وی اعلام کرده بود که طبق آمار میانگین عمر ساختمان در کشور سی سال و در جهان نود سال است که اگر یک سال به سی سال اضافه گردد چهار هزار میلیارد ثروت حفظ میشود.
قربانخانی بیان کرد: بسیاری از ساختمانهایی که امروز میسازیم به علت عدم توجه به مقررات دست خوش همین موضوع شده است در استان تهران متاسفانه فرسوده سازی میکنیم.

او گفت: وقتی ایمنی و کیفیت را در یک ساختمان نتوانیم بیابیم به نوعی فرسوده سازی شده است و نباید اجازه دهیم مسکنهای بی کیفیت تولید شود.

منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کیلد آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ شهریور ۹۶
1122 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0