ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران خبر داد:

مقاومت ساختمانهای مازندران افزایش یابد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد: به علت شرایط خاص مازندران؛ باید مقاومت ساختمانهای استان افزایش یابد.

کد خبر: 960512004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مرداد ۹۶ - ۸:۳۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد: به علت شرایط خاص مازندران؛ باید مقاومت ساختمانهای استان افزایش یابد.مقاومت ساختمانهای مازندران افزایش یابد

 

مقاومت ساختمانهای مازندران افزایش یابد

مقاومت ساختمانهای مازندران افزایش یابد

مقاومت ساختمانهای مازندران افزایش یابد

مهران فرصت در سومین گردهمایی مهندسین عمران در مرکز آموزشی و فرهنگی بانک ملی بابلسر بیان کرد: در حالیکه زمان بسیاری از گرداوری آئین نامه مهندسین سپری شده است نیاز است تا این آئین نامه تغییر پیدا کند.
فرصت گفت: در بیست و دو سال گذشته از تشکیل نظام مهندسی در کشور حرکت رو برشدی را در جامعه مهندسی مشاهده میکینم و وضعیت مطلوبی در ساخت و سازهای شهری وجود دارد.
وی با اعلام این که ارائه خدمات واقعی و مسئولیت پذیری ضرورت کار مهندسین است و مهندسین باید بدانند که مسئولیت پذیری و ارائه مشورت بناظر و کارفرما از الزامات این گروه از جامعه است، بیان داشت: همه این نگرانیها برای بالا بردن سطح کیفی ساختمانها است.
وی با اشاره به این که مازندران با توجه به شرایط اقلیمی خاصی که دارد نیاز به توجه بیش تری در امر ژئوتکنیک داشته که باید شاهد ساختمانهای پایدار و مقام باشیم، عنوان کرد: مهندسین باید در مسائل تخصصی خود حساسیت داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطر نشان کرد: آموزش و کنترل نظارت از وظایف اصلی سازمان نظام مهندسی است که این مهم در طول سال برای مهندسین در نظر گرفته میشود تا در میدان فعالیت مهندسین با چالشی مواجه نباشند.


حسین نعمتیان ریاست گروه تخصصی عمران نظام مهندسی مازندران هم گفت: سازمان نظام مهندسی دارای سی و سه هزار عضو است که تعداد پانزده هزار نفر از مهندسین عمران هستند و حدود پنجاه درصد پروانه اشتغال دارند.
نعمتیان ادامه داد: در اولین اقدام بعد از تشکیل گروه تخصصی عمران تعداد بیست مورد پیشنهادی برای دوره تخصصی هفتم قرار گرفته است و بعد از گذشت هفت ماه طی شانزده ساعت کار مداوم پیشنهاداتی بسازمان نظام مهندسی ارائه گردیده است.
او افزود: بازبینی تعرفه های مهندسی، بیمه‌ های همگانی حوادث، ژئوتکنیک و آموزشگاه، پاسخ گویی به نامه ‌های رسیده و برگزاری سومین گردهمایی مهندسین عمران از جمله پیشنهادات این گروه تخصصی بسازمان نظام مهندسی استان مازندران بوده است.
نعمتیان از برگزاری کارگاه تخصصی برای مهندسین عمران خبر داد و تاکید کرد: برگزاری نشست با اعضای ژئوتکنیک و پی گیری مشکلات مهندسین عمران از جمله فعالیتهای گروه تخصصی عمران بوده است.
منبع : ایسنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی کامپیوتر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مرداد ۹۶
1274 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0