دلیل اجرایی نشدن رای دیوان عدالت اداری برای استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز دلیل اجرایی نشدن رای دیوان عدالت اداری برای استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز

دلیل اجرایی نشدن رای دیوان عدالت اداری برای استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز

دلیل اجرایی نشدن رای دیوان عدالت اداری برای استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز  ، نبود انگیزه کافی برای مجریان ذی صلاح جهت دریافت کارهای گروه الف و ب است

کد خبر: 020618013 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ شهریور ۰۲ - ۱۰:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دلیل اجرایی نشدن رای دیوان عدالت اداری برای استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز  ، نبود انگیزه کافی برای مجریان ذی صلاح جهت دریافت کارهای گروه الف و ب است

دلیل اجرایی نشدن رای دیوان عدالت اداری برای استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز

دلیل اجرایی نشدن رای دیوان عدالت اداری برای استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:
دلیل اجرایی نشدن رای دیوان عدالت اداری برای استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز
جواد اسفندیاری، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: یکی از علت های اجرایی نشدن رای دیوان عدالت اداری و مخالفت ادارات کل راه و شهرسازی و استانداری ها را نبود انگیزه کافی برای مجریان ذی صلاح جهت دریافت کارهای گروه الف و ب است.
جواد اسفندیاری، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه براساس رای دیوان عدالت اداری کلیه ساختمان ها باید توسط مجریان ذی صلاح ساخته شود و دست افراد غیر متخصص از صنعت ساختمان کوتاه شود، افزود: متاسفانه در کشور قانون مدونی جهت ایجاد وحدت رویه در استان ها وجود ندارد و استان ها در بحث استفاده از مجریان ذی صلاح به صورت جزیره ای عمل می کنند.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: یکی از نکاتی که شورای مرکزی نهم باید با جدیت و سرعت به آن رسیدگی کند، نبود کمیسیون مجریان ذی صلاح بین کمیسیون های موضوعی این شورا است. تشکیل این کمیسیون باید در اولین فرصت در دستور کار این شورا قرار گیرد.
وی یکی از دلایل اجرایی نشدن رای دیوان عدالت اداری و مخالفت ادارات کل راه و شهرسازی و استانداری ها را نبود انگیزه کافی برای مجریان ذی صلاح جهت دریافت کارهای گروه الف و ب دانست و گفت: این بی انگیزگی و بی رغبتی مجریان ذی صلاح، مستعد تبعات اجتماعی است. مجریان ما حاضر به کاهش تعداد کارهای خود برای پروژه های متراژ پایین و مدت قرارداد طولانی نیستند.
به گفته اسفندیاری، پیشنهاد می گردد، شرایط سرپرست مهندسین پروانه دار، به صورت پله تخفیف، تسهیل و در شرایط خاص از پتانسیل ناظرین و طراحان تک شغل به عنوان سرپرست کارگاه مجریان ذی صلاح استفاده شود. همچنین کاهش مدت قرارداد نیز می تواند جهت ایجاد انگیزه مفید باشد.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: انتظار است با آموزش های کاربردی توسط شورای مرکزی و سازمان استان ها در جهت بالابردن سطح فنی مجریان ذی صلاح و هم‌چنین ارائه خدمات واقعی در پروژه ها، شاهد رونق ساخت و ساز توسط مهندسین کشور بوده و مالکین به عنوان سرمایه گذار در پروژه ها حضور فعال تری داشته باشند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ شهریور ۰۲
195 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0