معاونت مالیات بر ارزش افزوده امور مالیاتی استان قزوین خبر داد:

نظام مهندسی ساختمان استان قزوین موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده و پرداخت مالیات است

معاونت مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به این که پرونده‌های مالیاتی در حال رسیدگی هستند، بیان کرد:نظام مهندسی موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده است.

کد خبر: 960415006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ تیر ۹۶ - ۷:۳۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، معاونت مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به این که پرونده‌های مالیاتی در حال رسیدگی هستند، بیان کرد:نظام مهندسی موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده است.نظام مهندسی ساختمان قزوین موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده

نظام مهندسی ساختمان قزوین موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده

نظام مهندسی ساختمان قزوین موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده

نظام مهندسی ساختمان قزوین موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده

برخی گزارش‌های رسیده، از افزایش یک باره و بی ‌رویه تعرفه‌ های نظام مهندسی در استان قزوین (بیش‌از هشتاد درصد) خبر میدهند که البته این اقدام موجب اعتراضات شدید مردمی و برخی مسئولین شده است.
پیرو این افزایش بی ‌رویه نرخها، برخی نهادهای نظارتی استان با حساسیت بیش تری عملکردهای نظام مهندسی استان قزوین را زیر ذره بین قرار داده و بطور جدی پی گیر ماجرا هستند.
مدتی پیش برخی منابع خبری گفته بودند که نظام مهندسی استان قزوین بیش از چهارصد میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده از شهروندان دریافت نموده و باید این مبلغ را بلافاصله و بدون معطلی به خزانه واریز میکرده است که البته این امر با تاخیر و پی گیری مستمر اداره کل امور مالیاتی استان قزوین صورت پذیرفته است!
نظام مهندسی ساختمان استان موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده است
غلام حسن کشاورز معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، در تشریح این موضوع بیان داشت: نظام مهندسی تا اواسط سال نود و پنج درمورد پرداخت مالیات بلاتکلیف و مشمول هیچکدام از مراحل قوانین مالیاتی قرار نگرفته بود.
کشاورز گفت: سرانجام پس از رسیدگی و کش و قوسهای فراوان این سازمان مشمول مرحله اول قرار گرفت و قرار شد از سال هشتاد و هفت به بعد تمام قوانین نظام ارزش افزوده را اجرا کنند.


وی عنوان کرد: در همین راستا پرونده سازمان نظام مهندسی تا پایان سال نود و سه رسیدگی و مالیات آن قطعی و وصول شده است.
معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: باتوجه به قوانین نظام مالیات بر ارزش افزوده، نظام مهندسی مکلف است به ازای ارائه هر نوع کالا و خدمات برای ارباب رجوع نه درصد ارزش افزوده دریافت کند.
کشاورز خاطر نشان کرد: نظام مهندسی در پایان هر دوره باید مالیاتهایی که بابت خرید کالا و یا خدمت پرداخت کرده را با مالیاتهای دریافتی تهاتر کرده و مازاد یا کسری آن را با اداره مالیات تسویه نماید.
معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین با اعلام این که فردا آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده میباشد، گفت: باتوجه به حجم کاری و اهمیت پرونده‌های طبقه بندی شده؛ پروندههای سالهای نود و چهار و نود و پنج در حال رسیدگی است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تا اتمام رسیدگی به پرونده‌های‌ مالیات بر ارزش افزوده تمامی ‌شرکتها نمیتوانیم نظر قطعی در مورد عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نظام مهندسی صادر کنیم.
او در پایان با بیان این که سازو کار رسیدگی بر مالیات بر ارزش افزوده با عملکرد مالیات متفاوت است، تشریح کرد: در نظر داریم طی نیمه اول سال نود و شش بتوانیم تمامی امورات شرکتها را رسیدگی کرده و مالیات مربوطه را مطالبه کنیم.
منبع : صبح قزوین

 

کانال تلگرام نظام مهندسی کشاورزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ تیر ۹۶
1492 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0