لزوم بازنگری قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان بعد از بیست و پنج سال لزوم بازنگری قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان بعد از بیست و پنج سال

لزوم بازنگری قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان بعد از بیست و پنج سال

لزوم بازنگری قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان بعد از بیست و پنج سال ، بخشی از اظهارات سعید سعیدیان،  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بود

کد خبر: 990703002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ مهر ۹۹ - ۹:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم بازنگری قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان بعد از بیست و پنج سال ، بخشی از اظهارات سعید سعیدیان،  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بود

لزوم بازنگری قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان بعد از بیست و پنج سال

لزوم بازنگری قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان بعد از بیست و پنج سال
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بیان داشت:
لزوم بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان
سعید سعیدیان، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: بیش از بیست و پنج سال از عمر قانون نظام مهندسی ساختمان کشور می‌ گذرد و در حال حاضر این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
سعیدیان ضمن بیان توضیحات جامع و کامل در باره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و اقدامات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، خواستار تعامل و همراهی بیشتر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شد.
وی تعامل دستگاه‌ های ذی ‌ربط با یک‌دیگر را سبب هم‌افزایی و نیز تسهیل در امور مردم عنوان کرد و گفت: امیدوارم برگزاری چنین جلساتی استمرار و تداوم داشته باشد و با همکاری یک دیگر، به نتایج مطلوبی برسیم.
مقدم راد، رئیس دبیرخانه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل نیز با توضیحاتی در باره نحوه تشکیل دبیرخانه، گزارشی از اقدامات این دبیرخانه ارائه کرد و حضور مهندسان ایرانی در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و سایر کشورها، از نتایج تأسیس دبیرخانه دائمی صادرات خدمات مهندسی عنوان کرد.
وی، از تمام افراد ذی‌نفوذ و تأثیرگذار، ازجمله نمایندگان محترم مجلس، وزارت امور خارجه جهت همکاری و حضور سفرا و وزرای کشورهای دیگر و سایر نهادها و سازمان ‌ها تقدیر و تشکر کرد.
بهمن مؤمنی مقدم، عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی و مدیر اجرایی سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان کشور نیز با عنوان شرایط فعلی اقتصادی کشور، به کمبود منابع مالی و سرمایه‌ های انسانی اشاره نمود و تشریح کرد: در شرایط موجود چاره‌ای جز تقویت بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌ های صنفی و حرفه‌ای نداریم.
بهمنی مقدم، هم‌چنین به بیان تجربه‌های موفق دنیا در این مورد پرداخت.
وی هم‌چنین با بیان ظرفیت ‌ها و پتانسیل‌ های عظیم قراولان سازندگی در کشور، آمادگی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان را به ‌منظور همکاری‌ های بیشتر با مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
عضو هیأت رئیسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور و هیأت رئیسه شورای مرکزی هم‌چنین با اشاره به ضرورت بازنگری قانون نظام‌مهندسی گفت: موفقیت در امور در گروی مشارکت و همدلی تمامی سازمان‌ های مرتبط با موضوع است و نظرخواهی از ارکان مربوطه، نظیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی به نتیجه، کمک خواهد کرد.
هم‌چنین موضوع لزوم بازنگری قانون نظام‌مهندسی نیز از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه بود و حاضرین در این مورد به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز به موضوع معیشت مهندسان و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پرداخت و با اشاره به رکود حوزه مسکن بیان کرد: با یک مدیریت صحیح می‌ توان هم از فروش فضای سبز شهری جلوگیری کرد و هم مشکل مسکن را در کشور حل کرد.
وی، هم‌چنین توان مهندسان را برای ارائه خدمات و صادرات خدمات فنی، مهندسی بسیار بالا عنوان نمود و افزود: در بحث صادرات نظام‌مهندسی وزارت امور خارجه نقش مهمی دارد به‌طوری‌که می ‌تواند شرکت ‌های صادرکننده را موردحمایت قرار دهند.
رضایی کوچی، نقش سفرای کشورمان در کشورهای دیگر را مؤثر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سفرای کشورمان در بخش سیاسی متمرکز هستند و باید بخش اقتصادی را هم فعال کنند.
وی تصریح کرد: اینکه برخی تصور کنند نظام‌مهندسی ابزاری برای وزارت راه و شهرسازی و یا شهرداری ‌ها است، اشتباه است و کمیسیون عمران از استقلال نظام‌مهندسی دفاع می‌ کند و البته انتظار ما از سازمان نظام‌مهندسی این است که کیفیت ساخت‌وساز را بتواند افزایش دهد چراکه در حال حاضر بیست میلیون نفر در بافت فرسوده و آسیب‌پذیر زندگی می ‌کند و سازمان نظام‌مهندسی باید کمک کند تا احیای بافت فرسوده هر چه سریع‌تر و قوی‌تر انجام گردد.
احمد جباری دبیر اول کمیسیون عمران با اشاره به فعالیت انجام شده در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی و آموزشهای لازم جهت ارتقاء پایه مهندسان پیشنهاد نمودند که یک کمیته مشترک بین سازمان نظام مهندسی و دبیرخانه دائمی تشکیل و در این کمیته نمایندگان کمیسیون عمران و سازمان حضور داشته باشند تا بتوانند از توان حمایت مجلس در پیشبرد کار و توسعه صدور خدمات مهندسی و توسعه اقدام کنند. هم‌چنین نشست های مشترکی نیز در این رابطه پس از همکاریهای لازم تشکیل گردد.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۹
392 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0