مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست

لزوم فعال‌سازی نظام مهندسی محیط زیست

مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از معیوب بودن فرآیند ارزیابی طرحهای محیط زیستی،بیان کرد: دولت دوازدهم باید نظام مهندسی محیط زیست را فعال نماید.

کد خبر: 960330016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ خرداد ۹۶ - ۱۰:۴۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از معیوب بودن فرآیند ارزیابی طرحهای محیط زیستی،بیان کرد: دولت دوازدهم باید نظام مهندسی محیط زیست را فعال نماید.لزوم فعال‌سازی نظام مهندسی محیط زیست

لزوم فعال‌سازی نظام مهندسی محیط زیست

لزوم فعال‌سازی نظام مهندسی محیط زیست

لزوم فعال‌سازی نظام مهندسی محیط زیست

محمد درویش ، با اشاره به این که انتظار میرود دولت دوازدهم بوعده‌های خود پایبند باشد و با جدیت به برنامه‌های خود عمل نماید،بیان کرد: در شرایط حاضر آقای روحانی از برنامه محیط زیستی دولت دوازدهم رونمایی نموده که برنامه خوبی است و انتظار داریم عملیاتی و اجرایی گردد.
درویش با اعلام این که فرآیند ارزیابی در حوزه محیط زیست یکی از کاستیهای جدی در کشور ما است،تصریح کرد: دولت در این زمینه باید اقدامات جدی انجام دهد و این برنامه محیط زیست را اجرایی نماید. در حال حاضر ارزیابی بشکل سمبلیک در ایران انجام میشود چون سازندگان سدها، کارخانه‌ها و سایر سازه‌ها تعهد میکنند که ضوابط محیط زیستی را رعایت کنند و با ذکر آن ضوابط و تعهد است که میتوانند مجوز ارزیابی دریافت نمایند اما هیچ نهادی وجود ندارد که عمل کرد آنها را پایش کند تا مشخص گردد آیا به تعهدات خود عمل نموده‌اند یا خیر؟


مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در شرایط کنونی نظام مهندسی محیط زیست را باید فعال و طبقه متخصص را درگیر این کار نماییم به گونه‌ای که مشکل ارزیابی حل گردد.
درویش با بیان این که دولت قول داده مشکل دریاچه ارومیه، تالاب بختگان، تالاب هورالعظیم و گاوخونی را حل کند، افزود: برای این کار نیاز است چیدمان توسعه در سطح کلان بسمت کاهش وابستگی معیشت بمنابع آب و خاک حرکت کند هم چنین زیرساختهای لازم برای توسعه گردش گری در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی باید تقویت گردد علاوه بر آن لازم است تقویت زیرساختها برای استحصال انرژیهای نو باید مورد توجه دولت دوازدهم قرار گیرد.
وی در خاتمه عنوان کرد: تغییر و تقویت مبانی تربیتی در نظام آموزش و پرورش کشور و حمایت جدی تر از مدارس طبیعت موضوعی است که در دولت دوازدهم باید با جدیت دنبال گردد. این مدارس پتانسیل ایجاد بازار کار پانصد هزار نفری را دارند. اگر دولت بتواند گامهای جدی در این حوزه‌ها بردارد در طول تاریخ ایران همیشه به نیکی از آن یاد میشود.
منبع : سادس

 

کانال تلگرام تاسیسات برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۹۶
996 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0