سیدجواد انگجی

ضرورت ایجاد شبکه ارتباطی بین دانشجوهای نخبه با استادان موفق برای پیشرفت جامعه

سیدجواد انگجی روز در نخستین گردهمایی هنر معماری و شهرسازی اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بیان کرد: در صورت تبادل اطلاعات بین دانشجوهای نخبه و استادان موفق و استفاده از امکانات دانشگاهی در این حوزه علاوه بر افزایش دانش علمی دانشجوها سبب بهره مندی جامعه از ایده ها و طرحهای علمی و پیشرفته میشود.

کد خبر: 960214030 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۶ - ۱۱:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، سیدجواد انگجی روز در نخستین گردهمایی هنر معماری و شهرسازی اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بیان کرد: در صورت تبادل اطلاعات بین دانشجوهای نخبه و استادان موفق و استفاده از امکانات دانشگاهی در این حوزه علاوه بر افزایش دانش علمی دانشجوها سبب بهره مندی جامعه از ایده ها و طرحهای علمی و پیشرفته میشود.ضرورت ایجاد شبکه ارتباطی بین دانشجوهای نخبه با استادان موفق

ضرورت ایجاد شبکه ارتباطی بین دانشجوهای نخبه با استادان موفق

ضرورت ایجاد شبکه ارتباطی بین دانشجوهای نخبه با استادان موفق

ضرورت ایجاد شبکه ارتباطی بین دانشجوهای نخبه با استادان موفق

انگجی با اعلام این که باید شرایط و بستر لازم برای فعالیت و رشد دانشجوهای نخبه فراهم گردد، گفت: نگاه مسئولین و دانشگاه به محققان و استادان برجسته باید نگاه باز و توسعه ای باشد.
وی با بیان این که مقالات ارایه شده در این گردهمایی بیش تر کاربردی است، ادامه داد : با وجود این که وضعیت تولید مقاله در کشور ما زیاد است ولی از آنها در عمل کم تر استفاده میشود و باید با بستر سازی لازم زمینه استفاده عملی از مقالات دانشجوها و اساتید در عرصه های عملی فراهم گردد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این که نباید برای دانشجویان و نخبه ها محدودیت ایجاد گردد، افزود: برای دبیرخانه این گردهمایی بیست مقاله از طرف استادان و دانشجوهای معماری و شهرسازی از دانشگاههای کشور ارسال شده است.
انگجی نصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای تاسیس رشته معماری و شهرسازی دارای پنجاه دانشجو بود که درحال حاضر تعداد آنها به چهار هزار دانشجو رسیده است.
همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی در این گردهمایی بیان کرد: در معماری ایرانی اسلامی باید به جای استفاده از الگوهای غیربومی از الگوهای بومی، منطقه ای و جغرافیایی خود در برهه های تاریخی استفاده نماییم.
علی طوماری گفت: در چشم انداز سازه ای جامعه ما کم تر از الگوهای بومی استفاده میشود و این امر شایسته مردم ما نیست.
طوماری ادامه داد: یکی از روی کردهای مهم و اساسی چنین همایشهایی واکاوی علت استفاده نکردن از این الگوها و فرهنگسازی برای استفاده از الگوهای بومی و جغرافیایی منطقه است.
وی تصریح کرد: حضور مهندسین ناظر در طرحهای عمرانی باید علاوه بر رعایت ضوابط و مقررات نظام مهندسی بر استفاده از مصالح استاندارد، حضور کارگران فنی، ماهر و دارای صلاحیت و معماران توان مند نظارت نمایند.
همچنین معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز در این گردهمایی بیان داشت: هم اکنون بیش از صد نفر از متخصصین شهرسازی در سطوح شهرداری فعالیت میکنند.


محمد عزتی با اعلام این که هدف معماری رسیدن به آسایش انسان است، ادامه داد: معماران باید با استفاده از فناوریها، مصالح جدید و عوامل طبیعی بتوانند در طرحها به یک عنصر زیبا با عمل کرد هنری دست یابند تا این طرحها فرهنگ و ارزش جامعه را نشان دهد.
عزتی اذعان کرد: رشته های معماری و شهرسازی تنها رشته هایی است که مسائل فرهنگی و اجتماعی را با مسائل کالبدی جامعه پیوند میدهد.
وی با اشاره به این که در گذشته معماران با استفاده از مصالح اولیه طرحها و فضاهایی منطبق با فرهنگ انسان را به وجود می آوردند، خاطرنشان کرد: در زمان کنونی با وجود تنوع در مصالح ساختمانی فضاهای احداثی با فرهنگ اسلامی و بومی فاصله دارد.
معاون شهر سازی و معماری شهردار تبریز با اعلام این که در این راستا نتوانسته ایم مفاهیم کلیدی معماری و شهرسازی را شناسایی و بدستورالعمل و فکر تبدیل نماییم، عنوان کرد: نگاه کورکورانه و تقلیدی به الگوهای غیربومی، تحقیقات غیر اجرایی، نگاه انزواگرایانه به جای نگاه اجتماع گرایانه به مکانها و فضاهای شهری و گسست کاربریها از جمله مشکلات عمده در طرحهای معماری و شهرسازی در کشور است.
گردهمایی ملی هنر معماری و شهرسازی اسلامی بمدت ۱ روز با حضور اساتید و دانشجوهای نخبه رشته معماری و شهرسازی از دانشگاههای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در حال برگزاری است.
منبع: جماران

 

کانال تلگرام نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اردیبهشت ۹۶
1203 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0