غربال گری پروژه ‌های سد سازی در کشور/ ضرورت نهادینه سازی نظام مهندسی آب در کشور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران

غربال گری پروژه ‌های سد سازی در کشور/ ضرورت نهادینه سازی نظام مهندسی آب در کشور

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اولویت اول ایجاد سد در کشور را تامین آب شرب دانست و بیان کرد: در قالب قانون برنامه توسعه غربال گری و اولویت بندی درستی بر روی سدهای موجود کشور انجام گردیده است.

کد خبر: 960611001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ شهریور ۹۶ - ۴:۲۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اولویت اول ایجاد سد در کشور را تامین آب شرب دانست و بیان کرد: در قالب قانون برنامه توسعه غربال گری و اولویت بندی درستی بر روی سدهای موجود کشور انجام گردیده است.ضرورت نهادینه سازی نظام مهندسی آب در کشور

ضرورت نهادینه سازی نظام مهندسی آب در کشور

غربال گری پروژه ‌های سد سازی در کشور/ ضرورت نهادینه سازی نظام مهندسی آب در کشور

غربال گری پروژه ‌های سد سازی  در کشور/ ضرورت نهادینه  سازی نظام مهندسی آب در کشور

محمد حاج ‌رسولی‌ ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، با اشاره به این که در دولت یازدهم سی و چهار سد در کشور به بهره‌ برداری رسیده است، گفت:‌ در طی این مدت در قالب برنامه پنجم توسعه، غربال گری درستی بر روی سد های موجود کشور انجام گردید و سبب شد تا سازهای که منفعت کمتری دارند و احتمالا مشکلاتی را در حوزه آبریز بهمراه داشته باشند از اولویت خارج کنیم.

حاج رسولی ها با اعلام این که در این زمینه باید نگاه ما کارشناسانه و متخصصانه باشد، ادامه داد:‌ طبق این اساس سد هایی که صرفا برای توسعه سطح زیرکشت و یا صنعت بود از اولویت خارج و تامین آب شرب را در اولویت اصلی خود قرار دادیم.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود:‌ با کمک سازمان برنامه و بودجه توانستیم پنجاه درصد از سد هایی که در مرحله اجرا و یا مطالعات بود را بدرستی متوقف و یا اهداف آن را به سمت تامین آب شرب تغییر دهیم و از طرفی طرح ‌های دارای اولویت با محوریت تامین آب شرب را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد:‌ طرح این موضوع بصورت یک سویه که سد سازی اشتباه است، کار درستی نیست اما از طرفی افراط در زمینه ساخت سد هم مناسب نبوده و باید بمباحث اجتماعی و زیست محیطی آن هم توجه جدی کنیم.

موازی کارهای زیادی در بخش آب وجود دارد

مشاور وزیر نیرو گفت:‌ امروزه موازی کارهای زیادی در بخش آب وجود دارد و همین ناهماهنگی‌ ها در تحقق ماموریت‌ های بخش آب موثر است. لذا باید در دولت دوازدهم نگاه ویژه‌ای برای رفع این موضوع داشته باشیم.

ضرورت نهادینه سازی نظام مهندسی آب در کشور

حاج رسولی ها بر ضرورت پیاده سازی نظام مهندسی آب در کشور تاکید کرد و افزود:‌ باید با برنامه ریزی مناسب سعی کنیم تا در قالب برنامه ششم توسعه و در دوران فعالیت دولت دوازدهم بتوانیم نظام مهندسی آب را در کشور نهادینه کنیم. از سویی در زمینه تعیین تکلیف قیمت آب در بخش کشاورزی هم چندان موفق نبوده‌ ایم که با توجه به اهمیت مسئله لازم است در دولت جدید قیمت واقعی آب در این حوزه هم مشخص گردد.
مدیر عامل شرکت مدیربت منابع آب ایران خواستار استفاده از ظرفیت‌ انجمن‌ های مردم نهاد شد و عنوان کرد: تجربه ثابت کرده در هر بخشی که از چنین ظرفیتی استفاده کرده ‌ایم توانسته ‌ایم به اهداف خوبی در بخش سازه و غیرسازه حوزه آب دست پیدا کنیم.

مشاور وزیر نیرو در خاتمه، خاطر نشان کرد:‌ باید در زمینه توانمند سازی نیروی انسانی و جانشین پروری همت جدی انجام دهیم تا در پایان دولت دوازدهم بتوانیم بانک اطلاعات قوی از نیروی انسانی در اختیار داشته باشیم.

منبع : ایسکانیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ شهریور ۹۶
1402 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0