ساخت پل

طبیعی ترین پل دنیا

سالانه پلهای مختلف با استفاده از مواد اولیه خوب، نظام مهندسی خاص ساخته میشود اما بعضی مواقع طبیعت خودش پلهای خاصی را میسازد که قابل باور نیستند.

کد خبر: 11516 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ - ۵:۲۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،سالانه پلهای مختلف با استفاده از مواد اولیه خوب، نظام مهندسی خاص ساخته میشود اما بعضی مواقع طبیعت خودش پلهای خاصی را میسازد که قابل باور نیستند.طبیعی ترین پل دنیا

طبیعی ترین پل دنیا

طبیعی ترین پل دنیا

طبیعی ترین پل دنیا

صدها سال است که مردم ۲ روستا در اندونزی از یک پل سی متری خیلی خاص استفاده میکنند. این پل از ریشه ۲ درخت چند صد ساله ساخته شده است که از ۲ طرف رودخانه بروی آن آمده است پلی خیلی جالبی را ایجاد کرده است.
“جامباتان اکار” پلی است که این روزها به یکی از شگفتیهای طبیعت و محلی برای جذب توریست در اندونزی تبدیل گشته است. تاریخ نشان میدهد که این پل در سالهای هزاروهشتصد و نود نیز وجود داشته است ولی کسی قدمت اصلی آنرا نمیداند.
خیلی ها بر این باورند که “پاکی سوهان” یک معلم مسلمان اهل این روستا تلاش بساخت این پل کرده است و ریشه هایی که بهم رسیده بودند را برای عبور و مرور بهتر به پل تبدیل کرده است که این موجب شد اسلام را به روستاهای دیگر نیز گسترش دهد.
این پل در روزهای اول خیلی مورد استقبال قرار نمیگیرفت زیرا که کسی نمیتوانست به آن اعتماد کند ولی بعد از گذشت چند سال و قدرت گرفتن ریشه های درختان پل نیز مستحکم گردید.

این پل نزدیک به چهار متری سطح آب رودخانه ساخته شده است ولی این روزها یکی از ایمنترین پلهای منطقه بشمار می آید زیرا که ریشه های درخت بسیار قوی شده اند و با آب خوردن نیز قدرتمند تر میشوند.
منبع: آکاایران

 

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۶
1287 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0