برگزاری جلسه ۲۰۹ شورای مرکزی

راهبردهای اصلی دوره هفتم شورای مرکزی

مهندس بیطرف در بحث پیش از دستور بیان کرد: 1- قانون‌گرایی(به عنوان مبنای فکری) 2- اخلاق‌گرایی 3- برنامه‌محوری 4- شایسته‌سالاری که اهم راهبردها است، اشاره کرد. مهندس کوسه غراوی نیز گفت: هم‌افزایی و انگیزه دادن در شورای مرکزی و سازمان‌های نظام مهندسی را باید بیشتر کرد. مهندس رجبی گفت: از وظایف مهم شورای هفتم ، کنترل حرفه‌ایی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان برای بالا بردن سطح امنیت حرفه‌ای است. پس از رای‌گیری آقایان مهندس منصور بهادری و علیرضا مجربی کرمانی بعنوان دبیران اجرایی شورای مرکزی و آقایان مهندس مجید جی‌افرام و آقای احمدرضا طاهری اصل بعنوان دو منشی شورای مرکزی انتخاب شدند.

کد خبر: 6345 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ بهمن ۹۵ - ۳:۳۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مهندس رجبی، رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، جلسه را آغاز کردند و مهندس بیطرف در بحث پیش از دستور بیان کرد: نظام مهندسی باید در پایان دوره، در برابر ۴۰۰ هزار نفر مهندس و نظام جمهوری اسلامی سر بلند شود و لازمه این کار داشتن برنامه با استراتژی مشخص است و همه اعضاء شورا خصوصاً ریاست شورای مرکزی با همدلی باید مساعدت کنند و برنامه ۳ ساله را تدوین و برای تصویب به شورای مرکزی ارائه دهند.راهبردهای اصلی دوره هفتم شورای مرکزی

راهبردهای اصلی دوره هفتم شورای مرکزی

راهبردهای اصلی دوره هفتم شورای مرکزی

راهبردهای اصلی دوره هفتم شورای مرکزی

میثاق ما این است که سازمان نظام مهندسی کشور برای خدمات مهندسی فعال باشد و در این رابطه نحوه تعامل سازمان‌های نظام مهندسی استانی با ادارات راه و شهرسازی ونحوه تعامل سازمان‌های نظام مهندسی با وزارت راه و شهرسازی باید مشخص شود. وی در ادامه به راهبردهای اصلی شورای مرکزی؛ ۱- قانون‌گرایی(به عنوان مبنای فکری) ۲- اخلاق‌گرایی ۳- برنامه‌محوری ۴- شایسته‌سالاری که اهم راهبردها است، اشاره کرد.

مهندس کوسه غراوی نیز در سخنان پیش از دستور گفت: هم‌افزایی و انگیزه دادن در شورای مرکزی و سازمان‌های نظام مهندسی را باید بیشتر کرد تا بدنبال آن رضایت‌مندی مردم بیشتر شود. وی بیان کرد: برای ساختمان پلاسکو مدیریت بحران انجام نشد. ۱۱ سال پیش در رشت این اتفاق افتاد ولی مستندسازی لازم صورت نپذیرفت تا از تجربه آن استفاده شود.

مهندس کوسه غراوی اظهار کرد: بررسی ساختمان‌های بحران‌زا باید توسط سازمان نظام مهندسی انجام شود. این توان در همه اعضای شورای مرکزی و مهندسان کشور وجود دارد. در این ۳ سال باید ازهمه ظرفیت‌ها استفاده شود که پس از ۳ سال رضایت‌مندی از خود داشته باشیم و شاهد توسعه و رشد باشیم.

دکتر قناعت نیز در سخنان پیش از دستور پس از یادآوری حادثه ساختمان پلاسکو از خدمات ارزشمند اعضای شورای مرکزی دوره ششم خصوصاً ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، دکتر ترکان، تقدیر و تشکر کرد و برای اعضای دوره هفتم آرزوی موفقیت نمود.

،مهندس علی نیا گفت: ازظرفیت مهندسان باید به نحو احسن استفاده کرد. کنفرانس ایمنی در استان در سطح ملی برگزار شد ولی پوشش ملی نبود. وی همچنین به بحث بازرسی دوره‌‏ایی بخشی که به مبحث ۲۲ ارتباط دارد تاکید کرد. و در ادامه گفت: در تمام کنفرانس‌ها از مصرف بالای انرژی گفته می‏شود ولی نیاز است بازرسی دوره‏‌ایی انجام شود. در ادامه نیز به تعامل مناسب با صدا و سیما اشاره نمود.

 

مهندس رجبی، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در جلسه ۲۰۹ شورای مرکزی، از اعضای هفتمین دوره شورای مرکزی به پاس اعتماد تشکر و بیان کرد: امیدوارم حسن نظر شما را پاسخگو باشم و از دکتر ترکان و اعضای ششمین دوره شورای مرکزی در حوزه سازمان‏دهی سازمان نظام مهندسی و تلاش‌هایشان در تهیه نظام‏‌نامه‏‌ها تشکر می‌کنم.

مچنین، در ادامه درباره تفاوت این دوره شورای مرکزی گفت: تفاوت این دوره با دوره‌های دیگر این است که من از ضلع جریان نظام مهندسی آمده‏‌ام و با تقدیر از زحمات دوره قبل از همه دوستان مدد می‏‌طلبم که این دوره با برکت و عاقبت بخیری به پایان برسد.

سپس درباره برنامه‌های پیش روی سازمان گفت: من بشدت معتقد به استفاده از مشارکت و خرد جمعی هستم و تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در این رابطه باید به کار گرفته شود و تمامی اعضاء حاضر باید در جریان هفتمین دوره شورای مرکزی مداخله داشته باشند. در ادامه نیز به استفاده از ظرفیت‌های مهندسی تاکید و بیان کرد: تلاش می‌کنم تا ظرفیتی مغفول نماند.

مهندس رجبی همچنین درباره وظایف شورای مرکزی گفت: از وظایف مهم شورای هفتم ، کنترل حرفه‌ایی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان برای بالا بردن سطح امنیت حرفه‌ای است. من در این دوره حضور فعال در اکثر روزهای هفته در شورای مرکزی داشته زیرا تبادل نظر را باعث پیشرفت سازمان نظام مهندسی می‌دانم.

در این جلسه پس از سخنان پیش از دستور تعیین هیات رئیسه شورای مرکزی موضوع ماده ۱۱۰ آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان انجام شد که پس از رای‌گیری آقایان مهندس منصور بهادری با ۱۷ رای و علیرضا مجربی کرمانی با ۱۳ رای بعنوان دبیران اجرایی شورای مرکزی و آقایان مهندس مجید جی‌افرام با ۱۶ رای و آقای احمدرضا طاهری اصل با ۱۴ رای بعنوان دو منشی شورای مرکزی انتخاب شدند.

دستور کار تعیین شوراهای انتظامی هم عرض موضوع تبصره ۱ ماده ۱۰۱ اصلاحی آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۹۵/۱۲/۰۵ مقرر گردید پس از اعلام اعضای شورای انتظامی توسط ریاست استان‌ها و اعضای شورای مرکزی و بررسی در کمیته ۳ نفره شامل خانم دکتر نصر و آقایان مهندس امرالهی و دکتر جواهری در جلسه آتی شورای مرکزی انجام شود.

منبع: روابط عمومی شورای مرکزی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ بهمن ۹۵
1236 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0