ریاست نطام مهندسی ساختمان استان مازندران خبر داد:

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان محتاج بازنگری است

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به رشد تعداد اعضای نظام مهندسی ساختمان بر لزوم بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تاکید نمود.

کد خبر: 960514009 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ مرداد ۹۶ - ۹:۰۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به رشد تعداد اعضای نظام مهندسی ساختمان بر لزوم بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تاکید نمود.قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان محتاج بازنگری

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان محتاج بازنگری

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان محتاج بازنگری

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان محتاج بازنگری

مهران فرصت در سومین گردهمایی استانی مهندسین عمران مازندران در بابلسر بیان داشت: با توجه به سپری شدن بیست و دو سال از زمان تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور قوانین این سازمان با عنایت به افزایش تعداد اعضا نیاز به بازنگری دارد.
فرصت گفت: در حال حاضر پیش نویس ایین نامه کنترل ساختمان اماده شده است و در انتظار تصویب و ابلاغ می باشد که با توجه به ۲ دهه تجربه، روابط و وظایف کارفرما و مهندس تجدید نظر شده است که انشالا موجب افزایش کیفیت ساخت و ساز گردد.
وی با بیان این که بیش از دوازده هزار نفر از اعضای نظام مهندسی ساختمان مازندران مهندس عمران هستند که ۸ هزار نفر پروانه فعالیت دارند، ادامه داد: قوانینی که بر پایه پنجاه مهندس در استان نوشته شد نمیتواند برای سی و سه هزار مهندس فعال استان مازندران کارگشا باشد و زمینه تامین خواسته‌ ها و نیازهای آن ها را فراهم کند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به این که در بیست و دو سال فعالیت این سازمان در استان حرکتهای روبه جلوی خوبی در جامعه مهندسی ایجاد گردد، عنوان کرد: مسئولیت پذیری و افزایش کیفیت ساخت و ساز در استان مازندران هم راه با توسعه فعالیتهای تخصصی در حوزه نظام مهندسی در حال ایجاد است.
وی با تاکید بر این که مقایسه ساخت و ساز پانزده سال گذشته و اکنون نشان از تحول اساسی در ساخت و ساز استان دارد، افزود: کیفیت ساخت و ساز افزایش پیدا کرد و هم چنان باید مورد افزایش قرار گیرد.
فرصت با بیان این که به میزان افزایش تعداد مهندسین شاهد رشد ساخت و ساز در استان نبودیم، اظهار داشت: اکنون تنها بیست درصد ظرفیت نظام مهندسی استان میتوانند ساخت و ساز استان را پوشش دهند و و دغدغه ایجاد کار علاوه بر نظارت مناسب بر ساخت و ساز برای سازمان وجود دارد.
وی گفت: مطالعات خاک در استان مازندران به علت نزدیک بودن جنگل و دریا باید مد نظر قرار گیرد و از اهمیت ویژه‌ ای در استان برخودار است.
فرصت با بیان این که در کمیسیونهای مختلف استان باید نسبت بمطالعات ژئوتکنیک حساسیت ویژه‌ای را در نظر بگیریم، مطرح کرد: با توجه بشرایط موجود و جنس خاک منطقه نیاز به دستورالعملهایی دارد که منجر به ساخت ساختمانهای پایدارتر در استان گردد.


رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان این که نرم افزار گزارش نویسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان آماده بکار شد، عنوان کرد: هم کاران میتوانند لحظه به لحظه وضعیت پروژه را با سایر مهندسین به اشتراک گذاشته و نقطه نظرات سایر هم کاران در ارائه کار مناسبت ‌تر بهره‌برداری کنند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با اعلام این که مسائل آموزشی برای سازمان خیلی دارای اهمیت است، تصریح کرد: آموزش و کنترل نظارت ۲ وظیفه اصلی سازمان است و این موضوع در کمیته آموزش بصورت جدی در حال پی گیری است، تا به اهداف عالی قانونی در نظام مهندسی ساختمان دست پیدا کنیم.
شانزده هزار نفر از اعضای سازمان را مهندسین عمران تشکیل میدهند
حسین نعمتیان ریاست گروه تخصصی عمران نظام مهندسی ساختمان مازندران در ادامه این آئین گفت: نظام مهندسی ساختمان استان مازندران سی و سه هزار عضو دارد و شانزده هزار نفر از اعضای مهندس عمران هستند.
نعمتیان با بیان این که پنجاه درصد اعضا داری پروانه اشتغال بکار هستند، خاطر نشان کرد: منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات مهندسین در این حوزه هستیم و تا زمینه رفع مشکلات مهندسین در حوزه کاری فراهم گردد.
رئیس گروه تخصص عمران نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان این که گروه تخصصی عمران طبق نظام نامه در آذر ماه سال نود و پنج انتخاب شدند، عنوان کرد: اعضای این گروه توسط هم کاران ما انتخاب شدند و اکنون بمدت ۷ ماه در حال فعالیت هستند.
وی با اعلام اینکه برگزاری کارگاه های تخصصی مدیریت مد نظر سازمان است، اظهار داشت: به دنبال بررسی و راه کار برای توسعه فعالیت مهندسی در حوزه ساختمان و رفع دغدغه‌ های مهندسان در حوزه های مختلف هستیم.
در ادامه ابولفضل اسلامی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، سید محمود حسینی عضو هیأت علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله ایران و غلام رضا عبداله زاده عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به ارائه سخن رانی علمی در مورد محورهای گردهمایی پرداختند.
منبع : خبر آنلاین

 

کانال تلگرام نظام مهندسی سمنان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ مرداد ۹۶
1170 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0