آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان‌ها آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان‌ها

آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان‌ها

آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان‌ها ، انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان‌ استان ‌ها از بیست و ششم شهریورماه تا دوم مهرماه امسال برگزار خواهد شد

کد خبر: 000216001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۰ - ۹:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان‌ها ، انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان‌ استان ‌ها از بیست و ششم شهریورماه تا دوم مهرماه امسال برگزار خواهد شد

آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان‌ها

آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان‌ها
گفتگو با عبدی، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی؛
آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان‌ها / ابلاغ دستورالعمل نحوه ارجاع کار به استان‌ ها تا خردادماه
طبق جدیدترین ابلاغیه معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ ها، انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان‌ استان ‌ها از بیست و ششم شهریورماه تا دوم مهرماه امسال برگزار خواهد شد.
با توجه به اهمیت موضوع، پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با علی محمد عبدی قهرودی، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی و رئیس هیات نظارت انتخابات دوره نهم هیات مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها به گفتگو نشسته است.
در این گفت‌وگو هم‌چنین یکی از مطالبات جدی مهندسان یعنی کاهش مداخلات در فرآیند ارجاع نظارت هم از عبدی قهرودی پی‌گیری شده است. در ادامه این گفت‌وگو را بخوانید:
جناب مهندس عبدی قهرودی، لطفا در ابتدا نظرتان را در مورد برگزاری انتخابات بصورت مجازی بفرمائید و آیا برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی به افزایش مشارکت جامعه مهندسی در انتخابات کمک خواهد کرد؟
با توجه به پیشرفت ‌هایی که در خدمات الکترونیکی داریم، بحث انتخابات بصورت غیر حضوری، جزو اولویت ‌های وزارت راه وشهرسازی قرار گرفته و بررسی‌های اولیه در این باره انجام شده است.
ما مطمئن هستیم با برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی، هم بحث سرعت در کار و هم بحث شفافیت در اجرای مراحل برگزاری انتخابات و مهم‌تر از آنها، مشارکت بیشتر اعضا در انتخابات را شاهد خواهیم بود.
بنظر میرسد برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی به یک رویه‌ای تبدیل خواهد شد که از این پس انتخابات سایر حرفه‌ها و صنوف هم به همین صورت انجام شود.
ما اکنون در حال بررسی برای انتخاب روش و شیوه‌ای هستیم که بهترین و بیشترین اطمینان را بابت امنیت برگزاری انتخابات و در واقع صیانت از آرای اعضا بدهد.
ان‌شاءالله با انجام این مراحل، ما شاهد یک انتخابات صددرصد الکترونیکی بصورت غیر حضوری و با مشارکت تعداد زیادی از اعضا خواهیم بود.
با توجه به اینکه برخی از همکاران در مورد برنامه زمان بندی انتخابات و هم‌زمانی آن با تشدید بیماری کرونا ابراز نگرانی دارند، آیا برگزاری انتخابات الکترونیکی، این نگرانی را مرتفع می‌کند؟
اولین اولویت وزارت راه و شهرسازی، رعایت زمان‌بندی انتخابات به ترتیبی است که در آئین نامه و قانون پیش بینی شده است. بر همین اساس، چون تاریخ اتمام دوره هیات مدیره فعلی ۲۸ مهرماه هست، لذا طبق آئین نامه، حداقل چهار ماه قبل از پایان دوره اعتبار هیات مدیره باید نسبت به تشکیل هیات اجرایی برگزاری انتخابات اقدام می‌ شد.
با توجه اینکه در این بازه زمانی، ما احتمالا تغییراتی را در فرآیند نظام مدیریت کشور خواهیم داشت و در حقیقت، این تغییرات دقیقا در اوج دوره برگزاری انتخابات قرار می گرفت و بمنظور جلوگیری از ایجاد خلل در فرآیند امور انتخابات، بگونه ای برنامه ریزی شد که با استفاده از ظرفیت قانونی و تسریع در آغاز برگزاری مراحل انتخابات بتوانیم از بروز خلل احتمالی در فرآیند انتخابات ناشی از تغییر و تحولات جلوگیری کنیم.
با این حال، به چند علت – از آنجا که به دلیل مباحث بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مقابله با ویروس کرونا، زمان برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی به مرداد ماه موکول شده است و هم‌چنین با درخواست ریاست شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری مبنی بر اینکه انتخابات شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دقیقا در همان برنامه زمان‌بندی که ما انجام داده بودیم، هم‌زمان گردید – بخاطر کمک و مساعدت به این قضیه و حسب دستور مقام عالی وزارت، ما برنامه زمان بندی انتخابات را بازنگری کردیم.
در حال حاضر دیگر بحثی بعنوان تسریع در برگزاری انتخابات نیست. با این حساب، دیگر بحث خاصی در این قضیه نداریم و ان‌شاءالله طبق زمان‌بندی جدید که دوازدهم اردیبهشت ماه امسال به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ شد، براساس همان برنامه، انتخابات و مراحل آن را پیش خواهیم برد.
یکی از مطالبات جدی مهندسان، کاهش مداخلات در فرآیند ارجاع نظارت است به نحوی که شاهد تجمع خدمات گسترده مهندسی در قالب یک سامانه و درگاه به صورت ملی باشیم. آیا جنابعالی هم این موضوع را قبول دارید؟
کاهش مداخلات در فرآیند ارجاع نظارت، یکی از دغدغه‌های اولیه و اساسی مقامات وزارت راه و شهرسازی از جمله اسلامی، وزیر و آقای دکتر محمودزاده معاون امور مسکن و ساختمان وزارت‌خانه است.
اصل قضیه درست است. ما بشدت به دنبال برقراری یک سامانه یک‌پارچه ارجاع در بحث نظارت در سراسر کشور هستیم؛ هر چندکه این کار پیچیدگی ‌های خاصی دارد و واقعا زمان زیادی طول می کشد که شورای مرکزی نظام مهندسی کار را پیش ببرد.
البته ما شاهد این هستیم که برای ایجاد یک سامانه سراسری دارند تلاش می‌کنند اما به هر حال به دلیل تنوعات فرآیند‌های ارجاع فعلی که در سی و یک استان کشور، هر کدام به یک نحوی دارد انجام می ‌شود، همسان سازی آن‌ها، تعریف برنامه ارجاع و فلوچارت یکسان برای همه آن‌ها، مقداری زمان بر خواهد بود.
ما تا خرداد ماه، دستورالعمل نحوه ارجاع کار را به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد. پس از این کار، ان‌شاءالله بحث راه اندازی سامانه فقط شامل بحث‌ های سخت افزاری و یک بخشی از نرم افزاری می‌ماند که انشاالله با دستورالعمل جدید همخوانی انجام و سامانه سراسری اجرایی گردد.
ما در بحث سامانه سراسری، اولا دنبال شفافیت در ارجاع‌ ها هستیم؛ جلوگیری از حرف و حدیث‌ هایی که بعضا در بعضی از استان‌ ها پیش می آید یا مطرح می گردد. به عبارت دیگر، دنبال جلوگیری از دخالت افراد در سامانه در بحث ارجاع کار هستیم.
هدف ما از راه اندازی و تاکیدی که برای راه اندازی این سامانه داریم، این است که در نهایت به ایجاد فضای مناسبی در جامعه و حرفه مهندسی کمک کنیم که هرکسی هم از وضعیت ارجاعات به دیگران مطلع باشد و هم جایگاه خودشان را در این ساختار ارجاع نظارت ببیند.
این کار با همکاری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در حال انجام است. ما حتی در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه، جلسه‌ای با هیات رئیسه شوراری مرکزی و مجری طرح داشتیم و دائما گزارش اقدامات‌شان و میزان ییشرفت برنامه را رصد می‌کنیم.
این برنامه خیلی زودتر از این ‌ها و حتی در سنوات قبل باید انجام می‌شد، ولی در حال حاضر راه اندازی سامانه سراسری ارجاع کار، یکی از اولویت ‌های وزارت راه و شهرسازی است و امیدوار هستیم این سامانه هرچه زودتر نهایی و راه اندازی گردد. مطمئن هستیم که با راه اندازی این سامانه، بسیاری از مشکلات مربوط به این حوزه مرتفع خواهد شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۰۰
422 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0